حدود چهار سال از معرفی بازی Final Fantasy VII Remake توسط کمپانی Square Enix میگذرد. بدون شک این بازی یکی از محبوبترین و زیباترین عناوین این سری و سبک نقشآفرینی ژاپنی میباشد و هزاران مخاطب در سرتاسر جهان بیصبرانه منتظر تجربهی ماجراهای Cloud و دوستانش هستند. از زمان انتشار تریلر اولیهی بازی Final Fantasy 7 Remake در مراسم E3 سال ۲۰۱۵ ناشر و سازندهی این بازی مخاطبان را تشنه نگاه داشته و تنها تصاویر و ویدیوهایی کوتاه و ناچیز از آن منتشر کرده است. شاید بتوان پرجزییاتترین ویدیوی منتشر شده از این بازی را تریلر گیمپلیای دانست که اخیرا در جریان برنامهی State of Play کمپانی سونی به نمایش درآمده است. سازندگان این بازی در انتهای این تریلر وعدهی انتشار اطلاعات بیشتری از این بازی را در ماه ژوئن دادند. آیا این به معنی تایید حضور بازی Final Fantasy VII در مراسم E3 2019 است؟ هنوز چیزی قطعی نشده اما بعید است که شاهد حضور این بازی در نمایش مخصوص کمپانی Square Enix نباشیم.
با این حال بیایید فرض کنیم که بازی Final Fantasy 7 هم در جریان نمایش کمپانی Square Enix و هم در جریان نمایشگاه عمومی E3 2019 حضور داشته باشد. در ادامه به اطلاعاتی که تاکنون از این بازی منتشر شده و به آنها آگاهی داریم و اطلاعات و جزییاتی که امیدواریم از این بازی در این نمایشگاه منتشر شود میپردازیم.
اگر بخواهیم به صورت کلی به این بازی نگاه کنیم، باید قبول کنیم که این بازسازی ۱۸۰ درجه به بازی اصلی ساختهی سال ۱۹۹۷ تفاوت خواهد داشت. این بازی از پایه با داستانی تقریبا مشابه با بازی اصلی ساخته شده است به طوری که از همان شخصیتها و مکانها استفاده میکند اما نحوهی روایت آن مدرنسازی شده و به صورت سوم شخص با دوربینی آزاد و مبارزاتی همزمان، تقریبا مشابه با آن چه در بازی Final Fantasy XV مشاهده کردیم، دنبال میشود.
تریلرهای منتشر شده از بازی بیش از هر چیزی بر Midgar، شهری که توسط کمپانی انرژی منفور این بازی، Shinra Corporation، اداره میشود، تمرکز دارد. اگر بخواهیم آخرین تریلر منتشر شده از بازی Final Fantasy VII Remake را در نظر بگیریم میتوان گفت که در مجموع مکانهایی آشنا چون خرابهها، مجموعهی مترو و داخل رآکتورهای شهر را دیدهایم. نیازی به گفتن این موضوع نیست که ظاهر مدرن بازی Final Fantasy 7 Remake تفاوت فراوانی با ظاهر بازی اصلی ساخته شده در سال ۱۹۹۷ دارد. تمامی محیطها و شخصیتهای این بازی با توجه به استانداردهای مدرن بازسازی شدهاند که با توجه به سخنان سازندگان و وسعت بازی امری دشوار و سخت بوده است. این سختی و سنگینی پروژه را میتوان دلیل اصلی عرضه شدن این بازی در قالب چندین قسمت، که هنوز تعداد آنها مشخص نشده است، به جای انتشار یکجای بازی دانست.
نکتهی دیگر این که بسیاری از طراحان و بازیسازانی که در حال کار بر روی این پروژه هستند افرادی نامآشنا برای هواداران بازی Final Fantasy VII و به طور کلی این سری هستند. Yoshinori Kitase، کارگردان و نویسندهی نسخهی اصلی این بازی این بار در صندلی تهیهکنندگی خواهد نشست و وظیفهی کارگردانی این پروژهی سنگین را بر عهدهی Naoki Hamaguchi و Tetsuya Nomura کهنهکار و مشهور خواهد بود. نومورا علاوه بر کارگردانی نقش رهبری تیم طراحی هنری را نیز بر عهده دارد. همکار قدیمی کیتاسه، Kazushige Nojima نیز که در کنار او نویسندهی بازی اصلی بود مجددا وظیفهی نگارش داستان بازی را بر عهده داشته و در نهایت Nobuo Uematsuی افسانهی نیز به آهنگهای ماندگار خود به فضای این بازسازی جلا خواهد بخشید.
با این حال هنوز حضور بازی Final Fantasy 7 Remake در نمایشگاه E3 2019 تایید نشده است. تنها چیزی که میتوانیم با قطعیت تایید کنیم برگزاری کنسرتی از موسیقیهای این سری در روز ۹ ژوئن در شهر لوس آنجلس است. ما همچنین میدانیم که اطلاعاتی از این بازی در ماه ژوئن منتشر خواهد شد و کمپانی Square Enix نیز نمایشی را در طول مراسم E3 2019 برگزار خواهد کرد. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این بازی در این نمایش حضور خواهد داشت یا خیر؛ و بعید است که SE از فرصت نمایش اطلاعات از جنجالیترین پروژهی کنونی خود بگذرد.
با توجه به نقش محوری شهر Midgar در تریلرهای منتشر شده از بازی، دیدن نواحی دیگری خارج از این شهر در تریلر احتمالی این بازی بسیار مناسب خواهد بود. نقشهی عظیم بازی Final Fantasy VII شامل مناطق و نواحی مختلف و متنوع طبیعی و شهری و روستایی میشود که تمامی آنها در ساخت هویت جهان این بازی و تجربهی مخاطب از آن نقشی یکسان و مهم دارند و هنوز در نمایشهای منتشر شده از این بازسازی دیده نشدهاند.
تعداد زیادی از شخصیتها نیز هنوز در نمایشهای بازی دیده نشدهاند و امیدواریم که شخصیتهای جذاب و خاطرهانگیزی چون Cait Sith و Vincent و حتی بقایای Jenova را در نمایش بعدی از این بازی ببینیم. فارغ از دیدن شکل ظاهری این شخصیتها، شنیدن صدای شخصیتهای بازی Final Fantasy 7 Remake نیز بسیار هیجانانگیز خواهد بود؛ خصوصا با توجه به دوگانگیای که اخیرا و پس از انتشار آخرین تریلر بازی در مورد صدای شخصیت Barret به وجود آمده است.
علاوه بر اینها امیدواریم Square Enix کمی بیشتر به مبارزات بازی بپردازد و از نحوهی کارکرد سیستم Skill giving Materia با توجه به تغییر سبک مبارزات بازی از نوبتی به همزمان صحبت کند. البته صحبت از مبارزات بازی Final Fantasy VII بدون اشاره به سیستم Summon این بازی عملا غیر ممکن و معادل کفر است! این حرکات و حملات قدرتمند، وردهایی خاص بوده که هر شخصیت به وسیلهی آن موجودی افسانهای و جادویی را احضار و دشمنان بخت برگشته را از صحنهی روزگار محو میکند. البته با توجه به شباهتهای فراوان بازی با بازی Final Fantasy XV احتمال میرود که نحوهی کارکرد این سیستم نیز همچون سیستم به کار رفته در آن بازی باشد. در هر صورت باید صبر کرد و دید Square Enix چگونه این سیستم را در بازی پیاده میکند.
با وجود سوالات فراوانی که مخاطبان در مورد بخشهای مختلف گیمپلی و داستان و تبدیل مکانیزمهای بازی قدیمی به قالبی نو دارند، مهمترین مسئله در نظر اکثر آنها تاریخ انتشار بازی Final Fantasy 7 Remake و تعداد قسمتهایی که بازی در قالب آن عرضه خواهد شد است. در واقع اگر این کمپانی تنها تاریخ انتشاری از این بازی مورد انتظار اعلام کند اکثر مخاطبان خود را راضی خواهد کرد. به هرحال بازی Final Fantasy VII پرتفاضاترین بازسازی تاریخ دنیای بازی میباشد و نمایش بیش از حد ویژگیهای آن میتواند منجر به تخریب سورپرایزها و شگفتیهای احتمالی ناشی از تجربهی آن برای طرفدارانی شود که بیش از سال برای بازگشت آن صبر کردهاند.