دومین دموی بازی Anthem اخر این هفته در دسترس قرار میگیرد، و از آنجایی که ما قبل از اینکه دموی آن منتشر شود، زمان بیشتری برای بازی کردن داشتیم – توسط دو نسخه دموی VIP و همچنین بعضی دسترسیهای زودهنگام به بازی – با دستی پر از نکته ها و ترفندهایی خوب که دانستن آنها برای انجام دموی بازی لازم است، در این مقاله ۹ نکته را برای شما آماده کردهایم.
- بیشتر مراحل در Squad سرگرمکنندهتر -و سادهتر- است، ولی بازی کردن در حالت Solo زمانی عالی است که شما ابتکار بخرج دهید
ماموریتهای Anthem به طور طبیعی با اندازه تعداد نفرات Squad (تیم) شما مقیاس میشود – شما میتواند در بازی هر چیزی را با ترکیبهای یک، دو، سه و یا چهار بازیکن در تیم خود بدست آورید – اما این بدان معنی نیست که مراحل با افراد بیشتر در تیم آسانتر نشود.
به این دلیل است که ماموریتهای Anthem از شما کمی معمای محیطی میخواهد، و این موضوع بسیار آسان است درحالیکه دشمنان شما نسبت به افراد بازی کننده بیشتر میشوند. این به شما کمک میکند که تمرکز خود را برروی دشمنان تقسیم کنید، از یکدیگر پشتیبانی کنید، انجام چند کار همزمان، و از همه بهتر Comboها را هماهنگ کنید، که به صورت شگفتآوری این موضوع مهم است.

- Anthem در وحله اول یک بازی تیراندازی نیست
اگر اولویت شما این است که در Anthem تنها با اسلحهتان تیراندازی کنید، احتمالا شما در اشتباه هستید.

بدیهی است که چیزی به نام راه “درست” برای بازی کردن وجود ندارد – هر جوری که دوست دارید بازی کنید و حتی اگر میخواهید به قلب محتوا تیراندازی کنید – اما ما به این پی بردیم که تفنگ در بازی Anthem زمانی که تواناییهای شما در حال خنک شدن (cooldown) هستند، نقش پشتیبان را دارند و به جای راه اصلی اینکه شما به دشمنانتان آسیب برسانید به کار میرود. پس تفنگ خود را کنار بگذارید و با تواناییها و ابزارها ارتباط برقرار کنید و مهمتر از همه با Comboها بیشتر آشنا شوید.
- Comboها با اختلاف مهمترین قسمت برای استاد شدن هستند
تفنگها در بازی باحال هستند، ولی از جهاتی در مبارزات Anthem، بهترین کار برای اینکه بتوانید ماکسیمم ضربه را به دشمنانتان وارد کنید در واقع کسب مهارت در Comboها و اینکه چگونه کار میکنند، است.
به طور خلاصه، Comboها شامل ایجاد و priming کردن دشمنان با استفاده از یک نوع حمله اصلی (Primer)، و سپس وارد کردن یک ضربه کارساز به آنها با استفاده از یک حمله دیگر (Detonators) است. بازیکنان چندگانه میتوانند با ترکیب ضربات این کار را نیز انجام دهند- پس اگر شما در مهمات خود یک Primer دارید و دوستتان نیز نوع دیگری که کامل کننده Combo شما است را دارند، میتوانید با یک هماهنگی Combo را انجام دهید. اینکه شما کدام Javelin (لباسهای بازی) را انتخاب میکنید نیز در هماهنگ کردن Comboها تاثیر بخصوصی دارد، که این کار باعث میشود که یک همافزایی باشکوهی در Combo انجام شود.
مقدار آسیبی که میتوانید با استفاده از Comboها وارد کنید، و ضربههای مکرری که روی دشمنان پیاده میکنید، در واقع بدین معنی است که آنها برروی تجربهی مرکزی شما در مبارزات Anthem تمرکز کردهاند. اینکه شما برای ساختن کاراکتر خود و برنامهریزی با دوستانتان زمان بگذارید بسیار ارزشمند است و در بازی به شما کمک میکند.

حمله به دشمنان اصلی باعث میشود که نشانهای دایره مانند در قسمت پایین سمت راست HUD شما ظاهر شود؛ کسانی که دشمنان اصلی را نابود میکنند نشانهای به شکل ستاره کوچک چهارگانه برایشان ثبت میشود.
- پرواز عالی، و معمولا حرکت کردن، بسیار مهم وضروری است – و تمام اینها به داغ کردن بستگی دارد
پرواز کردن در Anthem خیلی بیشتر از رفتن و چرخیدن در نقشه کاربرد دارد – پرواز کردن ودر واقع کلید اصلی مانورها و شکلگیری Comboها است تا شما بتوانید از ضربات خودداری کنید و جابهجا شوید. شما نیاز دارید که در این زمینه استاد شوید، که این حد از مهارت نیازمند تمرین و تکرار است، اما نکاتی وجود دارد که با یادگیری آنها میتوانید شروع خوبی داشته باشید.
مهمترین نکته در پرواز، مدیریت دمای لباس شماست. Javelin (لباس) شما تا زمانی قادر به پرواز است که بیش از حد گرم (overheat) نشود – هر چقدر که بیشتر پرواز کنید، دمای لباس(همانطور که در قسمت پایین لباستان نشان داده میشود) بالا میرود.

میتوانید این گرما را به راههای مختلفی از بین ببرید: پرواز در نزدیکی سطح آب یا مایعات، که در صفحه کلمهی “cooled” برای چند ثانیه به نمایش در میآید و در این فرصت دمای لباس بالا نمیرود، همینطور شیرجه زدنهای ناگهانی نیز به سرد شدن لباس(Javelinها) کمک میکند.
همینطور که در پرواز بهتر میشوید، میتوانید با اوج گرفتن و شیرجه زدنهای پیاپی در هوا برای مدت بیشتری حرکت کنید و لباس خود را سرد نگه دارید. ابزاری نیز در بازی وجود دارند که با مجهز کردن لباس خود به این ابزار، قابلیت سرد کردن خودکار به شما اضافه میشود. یک نکتهی دیگر : زمانی که دشمنانتان شما را با آتش مورد حمله قرار میدهند لباستان به سرعت شروع به داغ شدن میکند و دیگر قادر به پرواز نیستید. نوع دشمنتان را بشناسید تا از بیحرکت شدن در مبارزات خودداری کنید.
- سطح سختی بازی نیز به اندازه سیستم پرواز و ابزارهایتان مهم و ضروری است
یک چیز عجیب: برخلاف سیستمهای مبارزهای بازیهای تیراندازی، در بازی Anthem وارد کردن آسیب به دشمنان در مقیاسی بستگی به ابزارها، اسلحهها، مرحله و درجه سختی بازی دارد. که سختی بازی قسمت مهم این قضیه است. این تنها به میزان چالشی که شما میخواهید با آن روبهرو شوید بستگی ندارد بلکه به میزان پاداشی که میخواهید نیز بستگی دارد: هر چقدر که درجه سختی بالاتری را انتخاب کنید – در هر مرحله قبل از شروع Expedition (ماموریت) باید درجه سختی را انتخاب کنید – میزان و کیفیت غنیمتی که بعد از تکمیل مرحله دریافت میکنید نیز بیشتر است.

چیزی دیگری که باید بدانید، آسیب (damage) به ازای هر فرد مقیاسبندی شده است. بگذارید اینگونه شرح دهیم، اگر در شرایطی شما در سطح ۱۰ باشید و با فردی با سطح ۲۰ هم گروه شوید، آسیبی که هر دوی شما به دشمنان خود وارد میکنید به یک میزان است، ولی مقدار عددی که نشان میدهد در صفحه بازی شما با صفحه بازی یارتان فرق دارد. به این صورت که اگر در صفحه شما عدد ۵۰۰ نشان داده میشود و نصف نمودار سلامت دشمنتان کم میشود برای هم تیمی شما که سطح بالاتری دارد در صفحه نمایشش عدد ۱۰۰۰ نشان داده میشود ولی به همان میزان از نمودار سلامت دشمنتان کم میشود. درکل، هم تیمی سطح بالاتر در بازی بار مرحله را به دوش نمیکشد. چیزی که باعث میشود مرحله سختتر یا اسانتر شود، درجه سختیای است که قبل از شروع ماموریت انتخاب میکنید.
- تمام Javelinها در یک سرعت برابر پرواز میکنند، ولی تفاوت آنها در مقدار حرکتشان است.
انتخاب کردن Javelinها یا Class در بازی، تنها دربارهی انتخاب سبک بازی خودتان است، اما این انتخاب در نهایت سرعت پرواز Javelinها شما هیچ تاثیری ندارد. شما همیشه در یک سرعت برابر پرواز میکنید، اما چیزهایی مانند شتاب، توانایی مانور موثر یا اجرای حرکات خاص و جاخالی دادنها، به انتخاب Javelinها شما بستگی دارد.

نگران عقب ماندن از دیگران نباشید – اما اگر از تیمتان در ماموریتها عقب بیوفتید، و زمان زیادی بگذرد بازی خود به خود شما را به مکان تیمتان تلپورت میکند.
- مانند کشاورزان، گیاهان موجود را برداشت کنید
ساختن (Crafting) در Anthem منوط به داشتن منابع کافی است، و این منابع در بازی از برداشت کردن گیاهان و اشیاء بهدست میاید.
اگر شما با همه افراد بازی ارتباط برقرار کنید میتوانید منابع پایهای را بدست آورید، اما منابع اصلی را باید پیش Emberها بدنبال آنها بگردید.
این منابع در سطوح مختلف کمیابی دستهبندی میشوند،همینکه Blueprint آنها را بدست میاورید به شما اجازه میدهد که ورژنهای بهتری از ابزار را بسازید. اما نگران این نباشید چون پیشرفت شما در Demoی بازی در بازی اصلی ادامه پیدا نمیکند، اما اگر میخواهید سیستم ساخت و ساز را امتحان کنید میتوانید هر گیاهی که دیدید در مسیر حرکت خود، برداشت کنید.

- Componentها میتوانند تفاوت زیادی را در روند بازی ایجاد کنند، اما به شرطی که به درستی از آنها استفاده کنید
شما ممکن است صفحه Componentها را که در تصویر زیر میبینید جزو چیزهای مهم بازی در نظر نگیرید – ولی واقعا در بازی مهم و تاثیرگذار هستند.
اولین باری که ما متوجه اهمیت کمپوننتها شدیم برای کلاس Colossus بود، ولی در ادامه به این پی بردیم که در همه دستهها مهم هستند.
شما آنها را به صورت رندوم در غنیمتهای خود بدست میاورید، ولی یک سری از آنها مخصوص گروه (class-specific) هستند، تفاوت این سری از کمپوننتها نسبت به کمپوننتهایی که برروی تمام گروهها میتوان تجهیز کرد این است که پاداش به شدت بیشتری در صورت تجهیز روی گروه مخصوص خود به شما میدهد.

- شما میتوانید از محلی که ارتباط خود را از دست دادید (disconnect شدید)، دوباره به ماموریت متصل شوید، ولی برای زمان محدود
ما ماکسیمم زمانی که اجازه ورود دوباره پس از قطع اتصال میدهد را هنوز تست نکردهایم، ولی در تجربه ما از پیشنمایش Anthem، به این نتیجه رسیدیم که اگر ارتباط شما قطع شود و پس از یک الی دو دقیقه به بازی برگردید، دوباره میتوانید به ماموریت ملحق شوید.

حتی میتوانید در هر زمان به ماموریت دوستانتان نیز ملحق شوید، به شرطی که در تیم ۴ نفره خود جای خالی برای ملحق شدن داشته باشند،این قابلیت برای آن دسته از گروههایی که یکی از اعضای تیم اینترنت ضعیفی داشته و مداوم قطع و وصل میشود خبر خوبی است.
شما هم تجربهتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


