کمبود جهانی قطعات بیش از یک سال است که سراسر صنعت فناوری را به دردسری بزرگ انداختهاست، و این مسلما صنعت بازی را نیز شامل میشود. تولید به طرز غیر منتظرهای برای کمپانیهای نینتندو (Nintendo)، مایکروسافت (Microsoft) و سونی (Sony) و همچنین برای کمپانیهایی نظیر انویدیا (Nvidia) و ای ام دی (AMD) در فضای کامپیوترها، پیچیده شدهاست. از آنجایی که به نظر میرسد که عرضه کنسولهای سوییچ، پلی استیشن 5 و اکس باکسهای سری X و S همچنان تا آیندهای قابل پیشبینی نیز با مشکل مواجه باشد، واضح است که کمبود تراشه به این زودی از بین نخواهد رفت.
بنابر گفتههای مدیر عامل کمپانی انویدیا آقای Jensen Huang، کمبود جهانی قطعات مشکلی است که سازندگان در سال 2022 نیز با آن دستوپنجه نرم خواهند کرد. آقای Huang در گفتوگو با Yahoo! Finance ضمن اشاره به این موضوع افزود که زنجیره تامین بزرگ و گسترده انویدیا، در این شرایط دشوار همچنان به کمک این کمپانی خواهد آمد.
آقای Huang گفت:
من فکر میکنم که در طول سال آینده تقاضا بسیار بیشتر از عرضه خواهد بود. ما هیچ گلوله جادویی برای هدایت زنجیره تامین نداریم. ما از پشتیبانی تامین کنندگان خود برخورداریم. ما خوشبختیم که چند منبعی هستیم و زنچیره تامینمان متنوع و مجموعهمان بسیار بزرگ است. پس، از حمایت یک اکوسیستم بزرگ در اطرافمان برخورداریم.
این نظر به هیچ عنوان غیر معمول نیست. کمپانیهای نظیر AMD، توشیبا (Toshiba) و فاکس کان (Foxconn) نیز پیشتر گفتهبودند که کمبود قطعه تا سال 2022 ادامه خواهد داشت، در حالی که اخیرا آقای Pat Gelsinger مدیر عامل کمپانی اینتل (Intel) گفته که این کمبود ممکن است حتی تا سال 2023 نیز ادامه داشتهباشد.