شمارهی جدید God of War یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال ۲۰۱۸ است و بسیاری علاقه دارند ببیند که این شماره چه تغییراتی را در این سری ایجاد خواهد کرد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم داستان بازی شخصیتر شده و مبارزات بازی تغییراتی اساسی به خود دیده است. با وجود این تغییرات گسترده، نمایشهای این عنوان بسیار امیدوار کننده به نظر میرسند.
ما در این مقاله به تعداد ۹ عدد از انتظارتمان که دوست داریم در این شماره برآورده شوند پرداختهایم. با ما همراه باشید.
۱-شخصیت پردازی آترئوس
کریتوس (Kratos) همیشه یک نقطهی قوت و اتکا برای سری God of War به حساب آمده است، اما این بار پسرش آترئوس (Atreus) او را همراهی و از طریق راههای مختلفی کمک خواهد کرد. آترئوس به نظر بخش مهمی از مکانیک بازی نیز است، تجربهی او در طول مبارزات بالا میرود و میتواند قابلیتها و مهارتهای جدید به دست بیاورد. حتی سیستم کنترل بازی دکمهای اختصاصی برای او در نظر گرفته و با فشردن این دکمه او به کمک کریتوس میآید.
تمام اینها باعث میشود امیدوار باشیم که تاثیرات آترئوس روی داستان بازی نیز زیاد باشد. تمام مسائلی که در بالا توضیح داده شد خود گواهی بر این موضوع است، ولی اگر سانتا مونیکا (Santa Monica) از پس شخصیتپردازی آترئوس به خوبی برنیاید، مطمئنا بازی God of War ضربهای سنگین خواهد خورد. ما میخواهیم که آترئوس به مانند پدر خاکستریش داستان خودش را روایت کند و نقطهی قوتی برای داستان بازی باشد.
۲-احساس کوچک بودن داشته باشیم
یکی از بزرگترین تغییرات در خدای جنگ جدید تغییر زاویهی دوربین است که حالا به کریتوس نزدیک تر شده و پشت شانهی او قرار دارد. این تغییر زاویه، نمای شخصیتری از دنیای بازی را به تصویر میکشد. ولی در گذشته دوربین بازی ثابت بود و اغلب برای به تصویر کشیدن عظمت دنیای افسانهای یونان به کار گرفته میشد تا نشان دهد نسبت به دنیای این بازی چقدر کوچک هستیم. نزدیک بودن دوربین به کریتوس کمی مارا نگران کرده بود ولی با نمایشهای اخیر مقدار زیادی از ترسمان کم شده است.
۳-ماموریتهای فرعی
آقای کوری بارلوگ (Cory Barlog) کارگردان بازی خدای جنگ اعلام کرد که این بازی محیط باز نخواهد بود، اما از شمارههای گذشته بازتر است و امکان آزادی عمل بیشتری برای گشتوگذار در محیط به شما میدهد. با توجه به این پتانسیل، عالی است اگر ماموریتهای فرعی وجود داشته باشند تا در کنار ماموریتهای اصلی انجام دهیم. اعلام شده که این بازی نیاز به ۲۵ تا ۳۵ ساعت زمان برای پایان بخش داستانی دارد، پس ماموریتهای فرعی، این فرصت را میدهد که زمان بیشتری را در بازی ماجراجویی کنیم. این موضوع خیلی عالیتر خواهد شد, اگر ماموریتهای فرعی جذاب و پرمعنا نیز باشند تا بازی را به همین سادگی به اتمام نرسانیم.
۴-بازگشت خشونت
شاید بیراه نباشد اگر بگوییم پاره کردن شکم کرونوس در God of War 3 و له کردن سر تِسِئوس بین دو در، در بازی God of War 2, از لحظات به یادماندنی و بسیار خشونتبار این سری بودهاند. این سطح از خشونت و خونریزی همیشه یکی از امضاهای این سری تا به حال بوده است ولی ما خواستار این هستیم که این حجم از خشونت در آخرین شماره هم وجود داشته باشد. آخرین شماره از خدای جنگ هنوز هم دارای خشونت است. مثلا کریتوس هیولایی که دارای یک ستون بزرگ در دستش است را به طرز خشونتباری میکشد، یا آرتئوس چاقویش را در چشم یک مخلوق چهار چشم فرو میکند. ولی اگر صادق باشیم، تمام این موارد نسبت به بازیهای گذشته کمی کنترل شدهتر به نظر میرسند. البته اگر تمام این خشونتها حساب شده و با دلیل محکمتری به تصویر کشیده شود تاثیرگذاری بیشتری دارد.
۵-سیستم مبارزات پیچیدهتر
سیستم مبارزات خدای جنگ همیشه نسبتا ساده بوده است. ولی مقداری پیچیدگی بیشتر برای این بخش میتواند روند بازی را جذابتر کند. بر اساس چیزی که تا به حال نمایش داده شده، جایگیری از اهمیت بالایی در مبارزات برخوردار است. مانورهای بیشتر مثل کنترل حملات جمعیتی از دشمنان، پرتاب کردن دشمنان به سمت یکدیگر یا قابلیت بازگشت تبر کریتوس مکانیزمهای جالبی هستند که به تنوع مبارزات کمک میکنند، اما هنوز مشخص نیست که مبارزات قرار است تا چه حد سریع و سیستم دکمهزنی تا چه مقدار ترکیبی و پیچیده شود. منظور این نیست که مبارزات باید مانند سری Devil May Cry سریع و پیچیده باشد ولی ما چیزی بیش از فشردن مداوم و بیهدف دکمهها را میخواهیم.
۶-نهایت استفاده از پتانسیل افسانههای نورث
چیزی که خدای جنگهای گذشته را بسیار جذاب کرده بود استفاده از افسانهها و خدایان یونانی و صد البته کشتن آنان بود. در آخرین خدای جنگ ما به دنیای اسکاندیناوی میرویم. دنیایی که پتانسیل بسیاری برای ارائهی یک روایت جذاب را دارا است.
ما خواستار این هستیم که God of War از حداکثر پتانسیل این دنیا استفاده کند.
۷-در اختیار گذاشتن سلاحهای بیشتر
در مقایسه با خدای جنگهای گذشته به نظر میرسد این شماره تنها دارای سه عدد سلاح اصلی باشد. این سه سلاح عبارت است از: یک تبر، سپر، و مشتهای کریتوس. البته این امکان وجود دارد که تعداد اسلحههای بیشتری در بازی نهایی وجود داشته باشند. به هر حال استودیوی سانتا مونیکا (Santa monica) باید به فکر گسترش آنها باشد. در بازیهای گذشتهی این سری، شمشیرها و امکانات مختلفی در دسترس بود که مبارزات را تازه و هیجان انگیز نگه میداشتند. پس به نفع بازی خواهد بود اگر سانتا مونیکا این روند را بهتر از گذشته ادامه دهد.
۸-باس فایتهای سخت و پیچیده
مبارزه با باسهای بازی در تمامی عناوین این سری یکی از لذت بخشترین کارهایی بوده که میتوانستیم انجام دهیم. ما دوست داریم که این سنت در این بازی نیز ادامه پیدا کند و با کریتوس و پسرش در مقابل بزرگترین و خوفناکترین خدایان نورث بایستیم. دوست داریم مبارزاتی پیچیده و سخت را با غولهای این بازی داشته باشیم و آنقدر با آنها سروکله بزنیم تا علامت اعدام بالای سر آنها ظاهر شود.
۹-کاراکترهای به یادماندنی
بازیهای خدای جنگ همیشه دارای داستانهای حماسی هستند و در کنار این داستانهای حماسی اکشن، درام و مقدار زیادی خون دیده میشود. خشم کریتوس معمولا به کاراکترهای معرفی شده مجال زنده ماندن را نمیداد تا با آنها بیشتر آشنا شویم و در ذهنمان هک شوند. به هر حال این شماره از God of War دارای داستانی عمیقتر است و پتانسیل بالایی برای معرفی کاراکترهای به یاد ماندنی را دارد تا بتوانیم با سرگذشت آنها بیشتر آشنا شویم.
شما چه انتظاراتی از این عنوان دارید؟ با ما در میان بگذارید.