شان لیدن (Shawn Layden)، رئیس آمریکای شمالی کمپانی Sony Interactive Entertainment و گروه PlayStation طی پنلی در رویداد PSX 2017 از تعهد کمپانی مطبوعش به عناوین تک نفره سخن گفت.
وی بیان کرد در میان مجموعه استودیوهای جهانی کمپانی سونی، تعهد و عشق بسیاری به داستان سرایی و روایت داستانی عناوین تک نفره وجود دارد و این درحقیقت جبههای از صنعت گیم است که کمپانی مطبوعش محصولات بسیاری را در این راستا داشته و “این موضوعیست که آنها همواره در آن مانور زیادی میدهند”.
وی میگوید من نمیخواهم به تیمی از استودیوهای جهانی کمپانی خود مراجعه کنم و به آنها بگویم “من اخیرا در یک روزنامه مطالعه کردم که عناوین وجود دارند که برپایه سرویس محوری هستند، لطفا یکی از آنها را برایم بسازید.” به عبارتی دیگر، کمپانی SIE عناوینی چون Horizon Zero Dawn، God of War، Detroit: Become Human، Uncharted، The Last of Us را ساخته و اینها از مواردیست که بصورت پیوسته باعث قدرتمندتر شدن لاین آپشان میشود.
همچنین طی همین پنل PlayStation ، هرمن هالست، کارگردان و رئیس استودیو Guerrilla Games بیان داشت بازی Horizon Zero Dawn توانسته به اختلاف فاحش، به پرفروشترین ساخته استودیو هلندی تبدیل شود و این عنوان، اولی تجربه ساخت عناوین تک نفره پس از مدت ها در تاریخ استودیو مطبوعش بوده است. وی اعتقاد دارد عناوین تک نفره میتوانند مجموعهای از تجربیات شگفتانگیز و جادویی را به ارمغان بیاورند و همیشه هم بازار خاصی برای آنها وجود داشته که بسیار برای سازندگان اهمیت دارد.