کمپانی مایکروسافت طی چند سال گذشته همیشه از وجود عناوین انحصاری ضعیف و ضعف مدیریت سرمایهگذاری در عناوین استودیوهای داخلی خود رنج میبرده است و حتی در سال گذشته چند توسعه پروژه عظیم خود را لغو کرد. آنها سعی کردند سرمایهگذاری و تمرکز خود را به رفع مشکلات ابتدای عرضه کنسول Xbox One و هسته اصلی تجارت گیمینگ خود اختصاص دهند. ولی هماکنون طبق گفته فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش Xbox کمپانی ردموندی، با عرضه کنسول Xbox One X آنها تمامی تمرکز خود را به بخش نرمافزاری و پروژههای داخلی خود معطوف میکنند.
وی در مصاحبه با Bloomberg از نقشههای کمپانی برای سرمایهگذاری در پروژههای استودیوهای داخلی و خریداری کردن استودیوهای جدید سخن گفت:
ما احتیاج داریم تا تجارت نرمافزاری خود را گسترش دهیم و من به دنبال چنین کاری هستم. توانایی ما در توسعه محتویات انحصاری یکی از نقاط قوت بزرگ ما به حساب میآید. ما همیشه در چنین شرایط مساعدی نبودیم و درگذشته بالا و پایینهای بسیاری را در این بخش تجربه کردیم.
همچنین ایشان طی این مصاحبه از برنامه مایکروسافت برای ارائه سرویس استریمی بازیها پرده برداری کرد. طبق گفته اسپنسر، ردموندیها قصد دارند طی ۳ سال آینده سرویسی استریم محتوایی مشابه با سرویس استریم PlayStation Now کمپانی سونی ارائه داده تا بدین طریق نیاز به یک کنسول فیزیکی برای دسترسی به عناوین جدید برای همیشه حذف کنند. آنها از سال ۲۰۱۲ در حال آزمایش این سرویس در داخل کمپانی بوده ولی به علت هزینههای بالای آن حاضر نشدهاند آن را عمومی کنند. از طرفی سرویس ابری Azure ردموندیها هم روند پیشرفت خود را بخوبی پشت سر میگذارد و به اعتقاد اسپنسر باعث تغییرات اقتصادی و سطح کیفی محتوایات میشود.
کنسول Xbox One X کمپانی مایکروسافت با قیمت ۵۰۰ دلار طی روزهای گذشته بصورت جهانی منتشر شد.