کمپانی Electronic Arts طی خبر شوکهکننده اعلام کرد استودیو Visceral Games ، خالق سری بازیهای Dead Space و Battlefield Hardline، بواسطه تغییر بنیادین مسیر توسعه بازی Star Wars توسعه یافته بدست ایمی هینیگ (Amy Hennig)، کارگردان سابق سری بازیهای Uncharted، برای همیشه تعطیل میشود.
پاتریک سادرلند (Patrick Söderlund)، مدیر اجرایی کمپانی Electronic Arts، پروژه در دست توسعه Visceral Games را عنوانی داستان محور و دارای ماجراجویی خطی دانست که پس از آزمایشات داخلی صورت گرفته بر روی آن، کمپانی تصمیم به تغییر بنیادین مسیر توسعهاش گرفت.
بازی مورد بحث “همچنان شامل تجربه بصری عالی بوده و کاملا اعتبار اتفاقات دنیای Star Wars را حفظ میکند و هدفش تمرکز بر روی بازگویی داستانی با تِم Star Wars است. اما مسیر طراحی بازی برای جذب افراد بیشتر و تنوع گستردهتر با استفاده از قدرت انجین بازیسازی Frostbite تغییر خواهد کرد. المانهای بنیادین بازی برای ارائه تجربهای عمیقتر و گستردهتر از دنیای Star Wars مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت.
هرچند با توجه به آنچه میدانیم، ظاهرا دلیل اصلی این تغییرات مربوط به جهان-باز شدن بازی بوده که قرار است نسبت به گذشته کمتر از حالت خطی بهره ببرد.
طبق گفته کمپانی، توسعه بدست استودیویی ناشناس از مجموعه استودیوهای جهانی Electronic Arts studio ادامه خواهد یافت و افراد اصلی پروژه به این استودیوی جدید نقل مکان میکنند. استودیوی جدید زیر نظر شعبه EA Vancouver که خود در توسعه پروژه کمک میکرد، فعالیت میکند. همچنین کمپانی ناشر قصد دارد تا حدی که بتواند، کارکنان استودیوی بسته شده Visceral Games را به سایر استودیوهای زیر نظر خود انتقال دهد و آینده قابل قبولی را برای افراد بیکار شده، ایجاد کند.
اما با این تغییرات بنیادین، کمپانی EA تاریخ انتشار بازی را هم تاخیر زد. بدین مبنی بازی دیگر در سال مالی ۲۰۱۸ (از تاریخ اول آپریل ۲۰۱۸ الی ۳۱ مارچ ۲۰۱۹) منتشر نخواهد شد و باید انتظار تاریخ نامعلومی پس از آن داشته باشید. احتمالا در نسل نهم کنسولها شاهد عرضه بازی خواهیم بود.
سازندگان طی این پست درمورد وضعیت ایمی هنینگ هم صحبتی نکرده و همچنان معلوم نیست رهبری پروژه بدست وی ادامه خواهد مییابد یا افرادی جدید آن را توسعه خواهند داد.
استودیو Visceral Games با نام قدیمی EA Redwood Shores، در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و در طی ۲۰ سال فعالیتش به خلق عناوین مختلفی چون سری بازیهای بسیار محبوب Dead Space درکنار عنوانی تک نسخهای Dante’s Inferno و Battlefield Hardline پرداخت.
خاطرات شما از این استودیوی فضایی چیست؟ کمپانی EA یکبار دیگر در عین ناباوری، چراغ استودیوی دیگری را از سری استودیوهای بزرگ و دوستداشتنی صنعت گیم خاموش کرد.