از زمان شروع فرنچایز Ghost Recon در سال ۲۰۰۱, هر داستان بازی در مناطف مختلفی در جهان مثل روسیه، شرق آفریقا، کره شمالی، کلمبیا، بولیویا و … روایت شده است. این که خطر در کجای جهان است هیچوقت مسئلهای نبوده و هرگاه که منافع آمریکا نیاز به حفاظت داشت، گروه تکاوران آمریکایی که خود را Ghosts مینامند به پشت خطوط دشمن نفوذ میکردند تا کاری را که کس دیگری از پسش برنمیآمد را تمام کنند.
واضح است که تعدادی از این کشورها، از تجسمی که در بازی برای آنها طراحی شده خوششان نیامده. در آخرین بازی از این سری یعنی Wildlands کشور بولویا به عنوان یک کشور فاسد که توسط کارتلهای مواد مخدر اداره میشود به تصویر کشیده شده است. این کشور هم در پاسخ به این تصویرپردازی یک شکایت رسمی در دادگاهی در فرانسه ثبت کرده و نتیجه آن را میتوانیم در دنیای بازی Ghost Recon Breakpoint ببینیم. این بار پس از چندین قسمت از این سری، شاهد یک جزیره ناشناخته در وسط اقیانوس آرام به عنوان دنیای بازی هستیم. هرچند توسعه دهندگان بازی اعلام کردهاند که برای این تغییر، دلایل دیگری هم داشتهاند.
این بار شاهد ورود گروه Ghost به جزیره ی Auroa هستیم. یک دنیای گسترده غنی شامل سواحل شنی، جنگلهای انبوه، کوههای برفی و آتشفشانها. این جزیره خیالی، به عنوان مرکز اصلی Skell Technology در نظر گرفته شده است. بدون دخالت هیچ دولتی، مخترعی به نام Jace Skell موفق به طراحی یک هوش مصنوعی یشرفته با قابلیت یادگیری بالا شده و امید دارد که از این اختراعش برای پیشبرد جهان فناوری استفاده کند. اما وقتی گروهی از تکاوران تعلیم دیده و هدایت شده، کنترل جزیره و تکنولوژی آن را به دست میگیرند، گروه Ghost به آنجا اعزام میشود تا کاری را که در آن مهارت دارند انجام دهند.
یکی از خبرگزاران سایت Gameinformer، از استودیو سازنده یعنی Ubisoft درباره جهان بازی و علت جایگزین کردن یک جهان خیالی با یک مکان واقعی سوال کرد و نویسنده Breakpoint یعنی Emil Daubon در پاسخ به او گفته که این تصمیم بیشتر از این که به دلایل خارجی مربوط باشد، برای باز گذاشتن دست طراحان در طراحی جهان بازی گرفته شده است.
“ساختن یک دنیای خیالی، به ما این قدرت را میدهد تا بتوانیم هرگونه که دلمان خواست محیط بازی را گسترش دهیم. ما میتوانیم زمینهای زیادی را با فیزیکهای گوناگون خلق کنیم و بازیکنان را مجبور به گردش و جستجو در آن کنیم. همچنین میتوانیم هرگونه که خواستیم محیط بازی را گسترش دهیم و این واقعا هیجان انگیز است.”
درحالی که دیگر محیط بازی در این قسمت شباهتی به دیگر قسمتهای این فرنچایز ندارد، نویسنده تاکید کرده که داستان بازی اما همان حس بازیهای Tom Clancy را دارد. “در پشت این سرزمین و شخصیتهای خیالی، داستان پشت بازی کماکان قسمتی از دنیای واقعی است. آزادی ما در ساختن یک جهان خیالی جذابترین بخش کار بود، هم از نظر داستان و هم از نظر مکانیکها و فیزیکهای دنیای بازی. پتانسیل جهان بازی در گسترش یافتن باعث شده که در قسمت روایت بازی هیچ محدودیتی نداشته باشیم؛ ما میتوانیم هرچیزی خلق کنیم و از این پتانسیل بازی برای این که بازیکنان احساس کنند یک Ghost واقعی هستند حداکثر استفاده را کردیم چرا که بازیکنان این سری لیاقت این تجربه را دارند. پتانسیل ما در این بخش به معنای واقعی نامحدود است.”
بازی Ghost Recon Breakpoint در تاریخ ۴ اکتبر برای رایانههای شخصی، Xbox و playstaion منتشر خواهد شد. شما درباره این قسمت از سری بازیهای Ghost Recon چه فکر میکنید؟