اخیرا پس از نمایش ویدئوی گیمپلی جدید بازی Lost Soul Aside در شبکه NHK ژاپن، طی مصاحبهای با کنجی کاجیوارا (Kenji Kajiwara)، کارگردان شاغل در کمپانی Sony Interactive Entertainment شعبه ژاپن و آسیا، وی جزییات بیشتری را از روند حمایت کمپانی سونی نسبت به بازیهای سازندگان چینی شرح داد.
طبق گفته وی، کمپانی سونی درتلاش ساختههای توسعهدهندگان چینی را با تبلیغ و یافتن سرمایهگذاران منحصر به فرد حمایت کند. ژاپنیها نه تنها از نظر تکنولوژی مورد نیاز، بلکه سعی دارند آینده سازندگان چینی را تامین کنند تا در طی عرضه و حتی پس از عرضه محصولاتشان بر روی هر پلتفرمی (اجباری به انحصار برای پلتفرمهای PlayStation ندارند)، ناشران بزرگی را برای خود بدست آورند. برای مثال، کاجیوارا میگوید هماکنون کمپانی سونی توانسته از طریق بازاریابی و تبلیغ، سرمایهگذاری خوبی را برای بازی Lost Soul Aside بیابد که در حدود ۶۰۰ هزاردلار بر روی توسعه این محصول سرمایهگذاری خواهد کرد.
همچنین کاجیوارا طی این مصاحبه توانایی شگفتانگیز سازنده این بازی را در خلق چنین اثری طی مدت زمان بسیار کوتاه ستایش کرد. همانطور که احتمالا میدانید، بازی Lost Soul Aside تا قبل از جذب حمایت سازندگان بزرگی چون کمپانی سونی، تنها توسط یک نفر توسعهیافته بود. سازنده این بازی با نام یانگ بینگ (Yang Bing)، توانسته بود چنین محصول شگفتانگیزی را در طی ۲ سال همراه با انجین بازیسازی آنریل انجین ۴ توسعه دهد. سپس ویدئوی را از محصول خود تهیه کرده و بصورت عمومی در اینترنت به اشتراک گذاشت. سازندگان بزرگی چون کمپانی سونی و Epic Games هم با مشاهده چنین اثری بسیار جذابی، شدیدا به دنبال حمایت از سازنده آن رفته و اما سازنده چینی به دلایل گوناگونی چون برنامه حمایتی بزرگ کمپانی سونی، ژاپنیها را در قبال عرضه بازی بصورت انحصاری زمانی بر روی کنسول PS4، انتخاب کرد.
ویدئوی این مصاحبه با زیرنویس انگلیسی را میتوانید در پایان مطلب مشاهده کنید.