کمپانی Activision Blizzard گزارش مالی ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۷ خود را برای تاریخ ۱۲ فروردین (۱ آپریل) الی ۹ تیر (۳۰ ژوئن) منتشر کرد و نه تنها از رکوردشکنی درآمد کُلی خود و زیرمجموعههایش به لطف بازیهای Overwatch و Call of Duty: Black Ops III خبر داد، بلکه بواسطه عملکرد درخشان عناوین پاییزهی خود از جمله بازیهای Destiny 2 و Call of Duty: WWII درامر پیشخرید، وعده کسب موفقیتی بزرگ را برای آینده داد.
شما میتوانید در تصویر زیر جزییات درآمد کمپانی را با و بدون احتساب هزینههای بازسازی برای ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۷ مشاهده کنید. (کمپانی Activision Blizzard جزو دسته کمپانیهایست که از “سال مالی” برای گزارشات خود استفاده نمیکند.)
همانطور که مشاهده کردید، درآمد کمپانی به همراه هزینههای بازسازی، ۱٫۶۳۱ میلیارد دلار بوده که بیش از انتظارات و پیشبینیهای مسئولان (انتظار دریافت ۱٫۴۲۵ میلیارد دلار) عمل کرده و همچنین، نسبت به دوران مشابه در سال ۲۰۱۶ (زمان انتشار اولیه بازی Overwatch)، افزایش یافته است.
بابی کوتیک (Bobby Kotick)، رئیس هیت مدیره و مدیراجرایی کمپانی Activision Blizzard در همین مورد بیانیهای از عملکرد کمپانی مطبوعش طی ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۷ و همچین نیمه اول سال ۲۰۱۷ ارائه داد و از خرسندی مسئولان برای کسب رکورد درآمدی فراتر از انتظارات گفت:
این یک ۳ ماهه قدرتمند دیگر برای کمپانی Activision Blizzard بود. ما توانستیم فراتر از پیشبینیهای درآمدی خود برای نیمه اول سال ۲۰۱۷، عمل کنیم.
جشن گرفتن همراه با بازیکنان و مخاطبانمان پایه و اساس موفقیت ما است. ما طی این ۳ ماهه از اولین تیمداران لیگ مسابقات بازی Overwatch (Overwatch League) به عنوان اولین لیگ جهانی و حرفهای یک ورزش الکترونیک در شهرهای بزرگ، رونمایی کردیم. لیگ بازی Overwatch با ارائه صدها ساعت محتوا قابلپخش همراه با فرصتهای اسپانسری و مدیا برای کمپانیهای درون این صنعت، بر روی ما برای افزایش حمایت و سیرابکردن اشتیاق هواداران ورزشهای الکترونیک مسیرهای جدیدی میگشاید.
گزارش مالی مسئولان همچنین شامل موارد مهم دیگری از عملکرد و فعالیتهای زیرمجموعههای کمپانی مذکور طی ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۷ بود. طبق این اعلامات، تعداد کاربران فعال ماهانه کمپانی به ۴۰۷ میلیون نفر رسیده است و در این بین، کمپانی بلیزارد اینترتیمنت (Blizzard Entertainment) به لطف بازی Overwatch توانسته با دستیابی به ۴۶ میلیون کاربر فعال ماهانه، رکورد تعداد کاربران فعال ماهانه در تاریخ خود را با افزایش ۳۸% نسبت به دوران مشابه در سال گذشته، جابجا کند.
طی این دوران، تجربه آزمایشی (Beta) بازی Destiny 2 برگزار شد و طبق این گزارش، تعداد شرکتکنندگان در این طرح فراتر از افراد شرکتکننده در طرح تجربه آزمایشی نسخه اول بازی Destiny بودند و افزون بر این عملکرد بسیار درخشان، مقدار پیشخریدکنندگان نسخه جدید هم بسیار فراتر از نسخه پیشین بود. همچنین بازی Call of Duty: WWII هم توانست درامر پیشخرید توسط مخاطبان، بسیار قوی ظاهر شود.
- کمپانی Activision Blizzard طی ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۷ تعداد ۴۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU) داشت.
- کمپانی بلیزارد اینترتیمنت توانست با ۴۶ میلیون کاربر فعال ماهانه، رکورد تاریخ خود در جذب این تعداد کاربران را جابجا کند. جامعه مخاطبان بازی Overwatch با گذشت یکسال از انتشار بازی، همچنان درحال افزایش و رشد بوده و به لطف دو رویداد فصلی، به بالاترین حد تعداد کاربران فعال ماهانه خود رسیده است. تعداد کاربران فعال ماهانه بازی Hearthstone نسبت به دوران مشابه در سال گذشته و همچنین نسبت به ۳ ماهه قبل، رشد داشته و رکورد قبلی خود را به لطف گسترشدهنده Journey to Un’Goro جابجا کرده است.
- کمپانی اکتیویژن (Activision) با کسب ۴۷ میلیون کاربر فعال ماهانه، نسبت به دوران مشابه در سال گذشته، کمی نزول را تجربه کرد. طی این دوران ارائه بازی Zombies Chronicles باعث افزایش تعداد کاربران فعال ماهانه بازی Call of Duty: Black Ops III شد. بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy که درحقیقت کالکشنی از ۳ بازی ریمستر سری بازی Crash Bandicoot است، طی این دوران برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه شد و تنها در دو روز ابتدایی عرضه خود توانست با وجود آنکه تنها روی یک پلتفرم منتشر میشود، مجموعا پرفروشترین بازی جهان برای ماه ژوئن ۲۰۱۷ لقب بگیرد.
- کمپانی اکتیویژن و استودیو بانجی (Bungie) توانستند طی این دوران تجربه آزمایشی بازی Destiny 2 را ارائه دهند که مجموعا تعداد شرکتکنندگان در آن بیش از نسخه اول بود. همچنین تعداد پیشخریدکنندگان بازی هم بیش از نسخه اول بود. از طرفی، تاکنون پیشخرید و بازخوردهای دریافتی منتقدان و مخاطبان برای بازی Call of Duty: WWII بسیار قوی بوده است.
- کمپانی کینگ (King) طی این دوران با جذب ۳۱۴ میلیون نفر، نسبت به دوران مشابه در سال گذشته تعداد کاربران فعال ماهانهاش هرچند نزول داشته است، اما درآمد بدست آمده از هر کاربر، رشد کرده است. ۲ بازی کمپانی کینگ برای ۱۵-مین ۳ ماهه متوالی (۴۵ ماه متوالی)، جزو لیست ۱۰ بازی با سریعترین رشد در بازار موبایل کشور آمریکا بودهاند.
- درآمد درون-بازی عناوین کمپانی Activision Blizzard طی این دوران به رقم نزدیک به یک میلیارد دلار رسید و رکورد عملکرد کمپانی را برای نیمه اول یک سال، شکست.
در پایان دیدگاه خود را از عملکرد درخشان کمپانی و مخصوصا بازی Overwatch بیان کنید. ظاهرا شگفتیهای این بازی چندنفره آنلاین، تمامی ندارد.