چند روز پیش سونی با برگزاری رویداد آنلاین Road to PS5، بالاخره مشخصات کنسول پلی استیشن 5 را معرفی کرد. طی این رویداد معمار ارشد کمپانی، Mark Cerny از مشخصات جدید این کنسول صحبت کرد.
این ارائه در اصل به عنوان جایگزینی برای ارائه کمپانی در مراسم GDC 2020 آماده شده و مخاطبین اصلی آن توسعهدهندگان بازیها و علاقهمندان سختافزارها بودند. همین مورد، یکی از دلایل بازخوردهای منفی کاربران نسبت به این رویداد بود. با این حال با وجود نظرات منفی بسیاری از کابران، نظر افراد حاضر در این صنعت چیز دیگری است.
بخاطر کمکاری سونی در انتشار اطلاعات مختلف از کنسول Playstation5 اختلاف زیادی بین نظرات کاربران و توسعهدهندگان وجود دارد.
توسعهدهندگان از پتانسیلهای کنسول PS5 هیجانزدهاند و از زمان رونمایی از مشحصات کنسول پلی استیشن 5 بارها درباره جنبههای تاثیرگذار مختلف آن، مانند SSD سریع آن و موتور صدای سه بعدی جدید صحبت کردند. یکی از افرادی که اخیرا درباره کنسول جدید Sony اظهار نظر کرده، Dietmar Suoch مهندس گرافیک کمپانی Intel است.
Dietmar Suoch در توئیتی در صفحه خود نوشته که Sony در طراحی معماری کنسول PS5 تصمیمهای هوشمندانه و ملموسی اتخاذ کرده است. Suoch در گفتههای خود به SSD هم اشاره کرده و گفته که موعد حضور آن رسیده بود. تغییرات و پیشرفتهای GPU را هم عالی، ولی قابل انتظار نامیده است. Suoch در بخشی دیگر از گفتههای خود به موتور صدای کنسول اشاره کرده و گفته مسحور قابلیتهای آن شده است.
همانطور که میبینید، نظرات توسعهدهندگان و کاربران درباره کنسول پلی استیشن 5 و قابلیتهای آن، باهم تفاوتهای زیادی دارند و دلیل این مسئله، انتشار کم اطلاعات از طرف سونی است. امیدواریم زودتر این شرایط تغییر کند و جزئیات تاثیرگذار بیشتری از کنسول ببینیم.
در خبری دیگر، کمپانی Sony اخیرا درباره قابلیت backward compatibility کنسول پلی استیشن 5 گفته آنطور که فکر میکنیم محدود نیست و این کنسول قادر خواهد بود بخش مهمی از بازیهای نسل قبل را اجرا کند.
آخرین اخبار بازی و سرگرمی را در پی اس آرنا دنبال کنید.