با توجه به اینکه بازی The Last Of Us II در دو دیسک عرضه میشود، کارگردان بازی آقای Neil Druckmann در رابطه با اهداف گرافیکی که استودیو ناتیداگ امیدوار است هنگام انتشار بازی در فبریه سال دیگر به آنها دست یابد صحت کرده است.
طی مصاحبه ای با وبلاگ Playstation آقای Druckmann تائید کردند که در بازی The Last Of Us Part II به لطف قدرت بیشتر کنسول PS4 نسبت به PS3 قطعا شاهد جزئیات محیطی غنیتری خواهیم بود. آقای Druckmann برای تفهیم بهتر منظور خود، گرافیک بازی The Last Of Us 2 را با نسخهی پیشین این سری و Uncharted مقایسه میکند.
همانطور که در Uncharted 4 و The Lost Legacy محیط بزرگتری نسبت به نسخه قبلی تجربه میکنیم، همین اتفاق هم دقیقا برای بازی TLOU 2 خواهد افتاد و ما به دنبال راههایی هستیم تا بتوانیم از این پیشرفت برای بهتر کردن روایت بازی استفاده کنیم.
Druckmann به این نکته اشاره کرد که بازی The Last Of Us در زمان انتشار خود، با وجود این که در اواخر نسل قبل بودیم، از تمام قدرت PS3 استفاده کرد و با توجه به صحبتهای او، احتمالا همین اتفاق هم قرار است درباره بازی TLOU 2 رخ دهد.
حالا ما میتوانیم محیط بسیار غنیتری با hordeهای بزرگتر و چندین گروه دشمنان در یک مکان ایجاد کنیم.
Druckmann قبلا خاطرنشان کرده بود که بازی TLOU 2 طولانی ترین ساخته استودیو ناتیداگ است و باید دید در آینده این بازی چگونه قدرت کنسول PS4 را به چالش خواهد کشید. بازی در تاریخ February 21, 2020 منتشر خواهد شد و Jim Ryan مدیرعامل استودیو درباره پشتیبانی نسل بعدی از این بازی گفته که تمام بازیهای انحصاری PS4 از همان ابتدای عرضه PS5 قابل اجرا روی این کنسول خواهند بود.