بازی جدید Kojima production، با نام Death Stranding هنوز هم در هالهای از ابهام و راز به سر میبرد، اما امروز مورخ ۵ مارچ ۲۰۱۹ در مصاحبهی جدیدی با Hideo Kojima منتشر شده توسط J-Wave اطلاعات جدیدی از این بازی در دسترس قرار گرفت.
Kojima از پایان یافتن بخش داستانی بازی خبر داد، او گفت طراحی ابتدا تا انتهای بازی، به پایان رسیده است، ولی از آنجایی که این بازی به نوعی جهانباز است، هنوز به مرحلهی عرضه و پاکسازی نهایی نرسیده. در حال حاضر، او هر روز کنترلر را به دست میگیرد، و برروی بازی کار میکند تا به آن چیزهای جدیدی اضافه کند.
او همچنین اشاره کرد که اکثر استودیوهای بازیسازی خیلی بعدتر از تاریخی که اعلام کردهاند بازی را منتشر میکنند، اما Death Stranding به دلیل داشتن برنامه واضح و روشن، تاخیر زیادی نخواهد خورد.
از او پرسیده شد که داشتن یک تاریخ انتشار (درون سازمانی) باعث میشود تا برای ساخت بازی به خود فشار بیاورید؟ کوجیما اینگونه جواب داد که کمی فشار آوردن همیشه در ساخت بازی وجود دارد. یک طراح تازهکار تا زمانی که کاملاً از کار خود راضی نشود دست از کار نمیکشد، ولی اگر به او یک تاریخ برای عرضه بدهیم، درواقع به او هدف دادهایم و او میتواند به راحتی برای کارهایش اولویتبندی ایجاد کند.
اگر او یک ضرب الاجل نداشته باشد، همینطور به کارش برای همیشه ادامه میدهد. در سمتی دیگر، داشتن یک تاریخ نهایی باعث میشود تا او بهترین کارش را انجام دهد و بتواند در یک زمان مشخص کارش را به پایان برساند. البته، او هیچ وقت بازی که طبق استانداردهایش نباشد را منتشر نمیکند.
اینکه Kojima درباره روند بازیها و تفریحات در آینده نیز صحبت کرده، بسیار جالب توجه است. او به سیستم استریم کردن اشاراتی کرد، اینکه چندسال پیش کیفیت و رزولوشن فیلمهایی که استریم میشدند بسیار پایین بوده، اما امروزه میتوانید این استریمها را با بالاترین رزولوشن ببینید. او معتقد است، همینطور که بازیها در یک مسیر مشخص در حال پیشرفت هستند، تفریحات ما نیز در طی پنج سال آینده در این مسیر تغییر خواهند کرد. با اینکه فیلم و بازی دو مبحث جدا از هم هستند، ولی باز هم او احساس میکند پس از گذشت چند سال، این دو در قالب “یک تفریح” باهم ترکیب میشوند، او همچنین اعلام کرد که به آینده احساس خوب و خوشبینانهای دارد.
او همچنین درباره هوش مصنوعی نیز اشاره کرد، که تقریباً در طول ده سال آینده، یخچالها، گوشیهای همراه، ساعتها و … مجهز به هوش مصنوعی میشوند، که قادر هستند خدمات مختلفی را کنترل کنند. از آنجایی که هماکنون بازیها توسط انسانها ساخته میشوند، در آیندهای نزدیک، هوش مصنوعی قابلیت ساخت بازی نیز پیدا میکنند و میتوانند به تنهایی بازی خلق کنند. در آن نقطه، نه تنها بازیسازان بزرگی مانند او بلکه آدمهای عادی نیز میتوانند بازیهای خود را بسازند. شخص “الف” و شخص “ب” میتوانند قسمتهای مختلف یک بازی را بسازند و هوش مصنوعی میتواند آن دو را به یکدیگر وصل کند. به لطف وجود هوش مصنوعی، سازندهها و بازیکنان با همدیگر ادغام شده و توسعه دهندگان میتوانند به راحتی سرویسهایی را وقتی درحال بازی هستید به شما ارائه دهند.
از او پرسیده شد در این میان انسانها جه کاری میتوانند بکنند؟ کوجیما پاسخ این سوال را اینگونه بیان کرد، که هوش مصنوعی از یک منبع اطلاعاتی (Database) یاد میگیرد که چه کارهایی انجام دهد. اگر او نقاشی از لئوناردو داووینچی را آنالیز کند، اطلاعات بییشتری از نقاشی کسب میکند، و احتمال اینکه بتواند شاهکار جدیدی را خلق کند بیشتر میشود. گرچه، هوش مصنوعی بدون داشتن منبع اطلاعاتی، توانایی انجام هیچکاری را ندارد.
از جهتی دیگر، انسانها میتوانند بدون داشتن منبع اطلاعاتی، تنها با روشهای جدید فکر کردن، خالق چیزهای جدیدی باشند. اگر آنها را به عنوان مخلوق و یک منبع اطلاعاتی در نظر بگیریم، هوش مصنوعی میتواند براساس آنها چیز جدیدی را خلق کند. Kojima معتقد است که انسانها به راحتی به سمت عصر جدیدی از خلاقیت، حرکت خواهند کرد. هوش مصنوعی شاید بتواند به دنبال این راه برود ولی انسانها آن را نادیده میگیرند.
تا حالا، تنها اطلاعاتی که از Death Stranding داریم، این است که این بازی برای کنسول PS4 عرضه خواهد شد و احتمالا تاریخ انتشار آن در سال ۲۰۱۹ باشد.