پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » نگاهی به فناوری ساخت بازی Final Fantasy 7 Remake

نگاهی به فناوری ساخت بازی Final Fantasy 7 Remake

بازآفرینی یک بازی کلاسیک با پیشرفته‌ترین فناوری

اشکان عالی‌خانی توسط اشکان عالی‌خانی
۵ فروردین ۱۳۹۹
در پلی استیشن, مقاله, مقاله بازی
0 0
0
نگاهی به فناوری ساخت بازی Final Fantasy 7 Remake

نگاهی به فناوری ساخت بازی Final Fantasy 7 Remake

دموی منتشر شده از بازی Final Fantasy 7 Remake به ما این اجازه را می‌دهد تا در مورد فناوریِ ساخت و توسعه‌ی این عنوان مورد انتظار، بیشتر صحبت کنیم و بررسی‌های خود را با شما به اشتراک بگذاریم.

نسل هشتم کنسول‌ها، برای کسانی که با بازی‌های قدیمی و کلاسیک، خاطرات خوبی داشته و با آن‌ها پیوند خورده‌اند، یک نسل و دوره‌ی رویایی محسوب می‌شود. در این نسل، بازی‌های رترو یا نه چندان قدیمی دیگری، به صورت ریمستر یا ریمیک شده برای کنسول‌های نسل حاضر در دسترس قرار می‌گرفتند و نه تنها گیمرها و طرفداران بسیاری را خوشحال می‌ساختند، بلکه فرصت تجربه یک بازی خوب کلاسیک را باری دیگر به همه افراد می‌دادند. به عنوان مثال، بازی‌های ریمیک یا بازسازی شده‌ی Shadow of the Colossus و Yakuza Kiwami 2 یا Crash Bandicoot و Resident Evil 2 را در نظر بگیرید که چقدر موفق ظاهر شدند و توانستند به بهترین شکل ممکن، یک بازی کاملا جدید و مدرن را با حال و هوای گذشته، به مخاطب تقدیم کنند. حال، در سال 2020 نیز یکی از همین عناوین ریمیک و از پایه بازسازی شده، پیش روی ما قرار گرفته است. بازی Final Fantasy 7 Remake با آن روند توسعه و تولید عجیب و آزار دهنده‌اش، مدت‌ها است که به یکی از عناوین مورد انتظار ما تبدیل شده اما حالا زمان زیادی تا انتشار آن باقی نمانده و دوست داریم بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

نسخه اولیه بازی Final Fantasy 7 در سال 1997 برای کنسول خاطره انگیز پلی‌ استیشن 1 عرضه شد و توانست برای خود، انقلابی به پا کند و برای همیشه در ذهن گیمرها باقی بماند. حالا شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix)، تصمیم گرفته تا این بازی را از پایه و با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و ابزارها، بازسازی کرده و باز هم روی مخاطب خود تاثیر به‌سزایی بگذارد. با این که زمان کمی تا انتشار نسخه نهایی بازی Final Fantasy 7 Remake (که در واقع یکی از قسمت‌های مجموعه است)، باقی مانده، اما نسخه دموی این عنوان که به تازگی در دسترس تمام گیمرها قرار گرفته، می‌تواند دید خوبی را نسبت به موارد فنی و بصری بازی به ما بدهد.

نگاهی به فناوری ساخت بازی Final Fantasy 7 Remake
نورپردازی داینامیک، استفاده هوشمندانه از Bloom و افکت‌های Volumetric و Screen Space Reflection، سبب شده اند تا این صحنه ابتدایی بازی تا این تاثیر گذار به نظر برسد.

شاید روزی فکر نمی‌کردیم که بازی Final Fantasy VII با آن شخصیت‌های جالب (ساخته شده از کمترین تعداد پالیگان)، پس زمینه‌های از پیش رندر شده و میان پرده‌های CG و حیرت برانگیز، روزی این چنین به نظر برسد و شاید اعضای شرکت SquareSoft (نام قدیمی اسکوئر انیکس) در زمان ساخت نسخه اریجینال نیز چنین چیزی را تصور نمی‌کردند. بازی Final Fantasy 7 Remake از نظر فنی و بصری، بر اساس مواردی که در نسخه دمو مشاهده کردیم، فوق‌العاده زیبا و عالی به نظر می‌رسد و می‌تواند نظر هر مخاطبی را جلب کند. از آن جایی که هنوز تا زمان انتشار بازی، زمان باقی مانده و حتی می‌دانیم که هکرهای پلی استیشن در ماه‌های گذشته، توانسته بودند دقیقا همان نسخه دمو را لو بدهند، نمی‌توان به صورت قطع در مورد جزئیات گرافیکی و بصری بازی Final Fantasy 7 Remake صحبت کرد؛ اما قطعا می‌توان به فناوری و تکنولوژی پشت سر این بازی نگاه و آن را بررسی کرد. با این حال، برای آشنایی بیشتر با نسخه دمو و ویژگی‌های آن، بد نیست مطلب مرتبط با آن را مطالعه کنید.

  خلاصه داستان بازی FINAL FANTASY VII Remake را تماشا کنید

بیایید از ابتدا آغاز کنیم. شرکت اسکوئر انیکس و به صورت مشخص، تیم سازنده بازی‌ها و توسعه دهنده‌ی پروژه که عناوینی مانند Kingdom Hearts 3 و Final Fantasy 7 را در دست ساخت داشتند، کار را با موتور قدیمی شرکت اسکوئر انیکس جلو بردند و به مرحله قابل توجهی رساندند اما پس از بازنگری، تصمیم بر این شد که کیفیت بصری و گرافیکی این بازی‌ها مورد پسند نیست و این عناوین باید با موتوری قدرتمندتر و بهتر ساخته شوند. همین موضوع سبب شد تا تیم توسعه برای ساخت این عناوین، به موتور مشهور آنریل 4‌ (Unreal Engine 4) روی بیاورد. جالب است بدانید که دلیل اصلی تاخیر خوردن هر دو بازی مذکور نیز، همین تغییر موتور گرافیکی در اواسط پروسه ساخت آن‌ها بوده است و نتیجه کار، معرفی بازی Final Fantasy 7 Remake در سال 2015 و عرضه آن در سال 2020 محسوب می‌شود!

نگاهی به فناوری ساخت بازی Final Fantasy 7 Remake
یک نمای ماندگار و زیبا که ما را به یاد کاور نسخه پلی استیشن 1 بازی می‌اندازد. با این حال، این بار همه چیز Real Time است.

پس از تجربه بازی Kingdom Hearts 3 در سال گذشته، می‌‌توانستیم به راحتی بگوییم که سازندگان و توسعه دهندگان، آن طور که باید و شاید روی آنریل 4 مسلط نبودند و با وجود جلوه‌های بصری زیبا، ضعف در عملکرد و رزولوشن اجرایی نه چندان بالا، سبب شده بود تا بازی از نظر فنی و بصری، کمی تحت تاثیر قرار بگیرد. به عنوان مثال، سازندگان مجبور بودند برای ثابت نگه داشتن نرخ فریم بازی در مواقع استرس و فشار (صحنه‌های پر تقاضا)، با استفاده از رزولوشن داینامیک یا پویا، تعداد پیکسل‌ها را روی هر کنسول، پایین بیاورند. با این حال، در مورد بازی Final Fantasy VII Remake به نظر می‌رسد که اوضاع تغییر کرده و تیم توسعه دهنده تسلط بیشتری بر موتور آنریل داشته‌ است. علاوه بر این، فراموش نکنیم که بازی Final Fantasy 7 Remake (فعلا) یک پروژه‌ی مولتی پلتفرم نیست، بنابراین سازندگان تنها تمرکز خود را برروی کنسول پلی استیشن 4 و نسخه ارتقا یافته آن، یعنی کنسول PS4 Pro قرار داده‌اند. نتیجه کار، جلوه‌های بصری زیبا و البته عملکرد و نرخ فریم بسیار ثابت و قابل قبول است که اکشن و به طور کلی، گیم‌پلی بازی را لذت بخش می‌سازد. نرخ فریم بازی با این که روی 30 بر ثانیه قفل شده، اما بسیار ثابت است و پایداری خوبی دارد.

امکانات پیشرفته و حرفه‌ای موتور آنریل 4، باعث شده تا در بازی Final Fantasy 7 Remake شاهد صحنه‌ها و قاب‌های زیبا و دلربایی باشیم. نورپردازی پویا، رندرینگ کاملا مبتنی بر فیزیک و افکت‌ (ذرات و آتش)های با کیفیت و فوق‌العاده، باعث می‌شوند تا دنیای صنعتی و شخصیت‌های به یادماندنی بازی Final Fantasy 7، این بار با شکلی متفاوت و بسیار باور پذیر‌تر برایمان تداعی شوند و حس خوبی را تجربه کنیم. صحبت از قاب‌های زیبا در بازی شد، بد نیست اشاره کنیم که این صحنه‌ها و قاب‌های زیبا که کارگردانی خوب سازندگان را هم نشان می‌دهند، در بازی و حتی همین نسخه دموی یک ساعته، به وفور یافت می‌شوند و به عنوان مثال، زمانی که کلود (Cloud) در برابر راکتور Mako قرار می‌گیرد، یکی از طرح‌های هنری نسخه اولیه بازی Final Fantasy 7 (طرح روی کاور اریجینال) تداعی می‌شود اما این بار، همه چیز به صورت Real Time و درون موتور رندر شده است!

  دارندگان PS Plus هم اکنون می توانند بازی Final Fantasy 7 Remake را به نسل 9 ارتقا دهند
به غیر از رزولوشن اجرایی که در نسخه پلی استیشن 4 پرو بیشتر تعیین شده، به نظر نمی‌رسد تفاوت بصری دیگری بین دو نسخه به چشم بخورد.

یکی از ویژگی‌های بازی Final Fantasy 7 Remake که بیشتر برای روایت داستان و به رخ کشیدن توانایی‌های فنی شرکت اسکوئر انیکس استفاده می‌شد، میان پرده‌های از پیش رندر شده به صورت CG بودند. این صحنه‌ها همیشه و در هر نسخه از سری فاینال فانتزی، به زیبایی هر چه تمام‌تر توسط سازندگان و متخصصان CG اسکوئر انیکس ساخته می‌شوند. بازی Final Fantasy VII نیز یکی از اولین بازی‌های شرکت اسکوئر انیکس محسوب می‌شد که دارای میان پرده‌های CG بود و این میان پرده‌ها (مخصوصا میان پرده افتتاحیه)، برای همیشه در یادها باقی می‌ماندند. حال، در دوره و زمانه کنونی و با امکانات حال حاضر، وضعیت برای میان پرده‌های از پیش رندر شده به چه گونه‌ای پیش می‌رود؟ از آن جایی که آنریل انجین 4، یک موتور فوق‌العاده برای به تصویر کشیدن جلوه‌های بصری زیبا و واقع گرایانه است، شاید انتظار نداریم که سازندگان باز هم با میان پرده‌های از پیش رندر شده یا حتی CG، بخواهند برایمان داستان روایت کنند اما در نسخه دموی منتشر شده از Final Fantasy 7 Remake، چنین اتفاقی رخ می‌دهد و صحنه افتتاحیه بازی، دقیقا به صورت از پیش رندر شده طراحی شده است. سازندگان، به طرز هوشمندانه و دقیقی سعی کرده‌اند یک تکه از میان پرده از پیش رندر شده را به میان پرده‌ی Real Time پیوند دهند و این کار را با جایگذاری هوشمندانه و مناسب ابرها انجام دا‌ده‌اند. واقعیت این است که کیفیت بصری و گرافیکی بازی Final Fantasy 7 Remake آن قدر خوب به نظر می‌رسد که بسیاری از گیمرها در برخورد اول، تفاوت میان تکه‌ی از پیش رندر شده و تکه‌ی Real Time را تشخیص نمی‌دهند.

پس از به دست گرفتن کنترل شخصیت کلود در ایستگاه مترو، افکت‌های Volumetric و Bloom که به طرز فوق‌العاده‌ای به کار گرفته شده‌اند، شما را درون جو و اتمسفر بازی غرق می‌کنند و در نتیجه، همه چیز حس عمیق و غرق کننده‌ای دارد که می‌توان مدت‌ها از آن لذت برد. با مشاهده نورپردازی پویا و پیشرفته‌ی بازی Final Fantasy VII Remake در نسخه دمو، به شدت کنجکاو می‌شویم که نوپردازی را در زمان صبح و حضور خورشید در آسمان نیز مشاهده کنیم. این افکت‌ها و نورپردازی فوق‌العاده، در بخش انتهایی دمو که قرار است بمب را روی راکتور قرار دهیم، به اوج خود می‌رسد و زمانی که با باس فایت عقرب مبارزه می‌کنیم، تمام افکت‌های آتش یا ذرات ایجاد شده ناشی از مبارزه و درگیری، به نوعی منبع نوری برای روشن کردن و رنگ و لعاب دادن به محیط محسوب می‌شوند. به همه این موارد، استفاده از HDR را نیز اضافه کنید تا این صحنه‌ها در نسخه دموی بازی Final Fantasy 7 Remake، به معنی واقعی کلمه دلربا و زیبا باشند. خبر خوب این که تفاوت بصری بین دو نسخه پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو، آن چنان زیاد نیست و هر دو نسخه، عالی به نظر می‌رسند. برای کسانی که نسبت به رزولوشن اجرایی کنجکاوند، باید بگوییم که بازی روی هر دو کنسول از رزولوشن داینامیک استفاده می‌کند که روی پلی استیشن 4 معمولی، رزولوشن بین 1080p و 900p جا به جا می‌شود و برروی پلی استیشن 4 پرو، این مقدار به 1440p و 1296p می‌رسد.

  آیا بازی Final Fantasy 7 Remake روی استور Steam منتشر می‌شود؟
مشاهده تفاوت‌ها در این تصویر از همیشه سخت‌تر است.

بد نیست کمی هم از طراحی شخصیت‌های بازی بگوییم که مدل‌های سه بعدی بسیار پر جزئیات و با پالیگان (چند ضلعی) پر شمارند. زمانی که انیمیشن‌های صورت یا نحوه تعامل نور با موها یا پوست شخصیت‌ها را مشاهده می‌کنیم، به یاد انیمیشن CG چندین سال قبل، یعنی Advent Children می‌افتیم که در زمان خود، شاهکار بصری محسوب می‌شد اما حالا در سال 2020، اسکوئر انیکس توانسته اثری Real Time خلق کند که حتی آن فیلم CG را نیز از نظر فنی شکست می‌دهد. به عنوان مثال، زمانی که نور به موهای کلود برخورد می‌کند، کیفیت ترنسپرنت (Transparent) به خوبی می‌درخشد.

این دموی هشت گیگابایتی، تنها یک نمونه کوچک از تمام آن چیزی است که در تاریخ 10 ماه آپریل، انتظارمان را می‌کشد. طبق اطلاعات لو رفته، حجم بازی Final Fantasy 7 Remake که به گفته سازندگان، قسمت اول بازسازی Final Fantasy 7 محسوب می‌شود، حدود 100 گیگابایت است! بنابراین، قطعا ماجراجویی پیش رویمان، بسیار بزرگتر و درخشان‌تر از این دموی یک ساعته محسوب می‌شود. استفاده سازندگان از امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌ی موتور آنریل 4، باعث شده تا بازی Final Fantasy VII Remake به طرز شگفت انگیزی خوب به نظر برسد و همه را محو خود کند. به جرئت می‌توانیم بگوییم که تداخل در روند ساخت بازی به دلیل تغییر موتور گرافیکی، ارزشش را داشته و محصول نهایی، درحشان به نظر می‌رسد.

منبع: Eurogamer
برچسب ها: final fantasy 7Final fantasy 7 remakeFinal Fantasy VIIFinal Fantasy VII RemakeUnreal engine 4
ShareTweetShare
نوشته قبلی

معرفی انیمه های فصل بهار 2020

نوشته‌ی بعدی

شایعه: بازی Call of Duty 2020 ریبوت Black Ops خواهد بود

اشکان عالی‌خانی

اشکان عالی‌خانی

مرتبط نوشته ها

گیفت کارت: بلیط طلایی دنیای گیم و سرگرمی
بازی

گیفت کارت: بلیط طلایی دنیای گیم و سرگرمی

۳۰ فروردین ۱۴۰۴
Death Stranding 2 در مقایسه با نسخه اول؛ پیشرفت یا تکرار؟
بازی

Death Stranding 2 در مقایسه با نسخه اول؛ پیشرفت یا تکرار؟

۱۸ بهمن ۱۴۰۳
لیست بهترین بازی های استراتژی : برترین بازی های استراتژیک کدام‌اند؟
لیست بازی

لیست بهترین بازی های استراتژیک

۱۳ آذر ۱۴۰۳
بازی World of Warcraft و صحنه‌ی Esports
بازی

بازی World of Warcraft و صحنه‌ی Esports

۲۶ آبان ۱۴۰۳
جایگاه صنعت Esports در دنیا: هند
بازی

جایگاه صنعت Esports در دنیا: هند

۲۵ آبان ۱۴۰۳
جایگاه صنعت Esports در دنیا: فیلیپین
بازی

جایگاه صنعت Esports در دنیا: فیلیپین

۲۴ آبان ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

راهنمای کامل تماشای انیمه Bleach | چگونه انیمه بلیچ را تماشا کنیم؟

راهنمای کامل تماشای انیمه Bleach | چگونه انیمه بلیچ را تماشا کنیم؟

۸ خرداد ۱۴۰۱
چرا باید انیمه عاشقانه Hotarubi no Mori e را تماشا کنیم؟

چرا باید انیمه Hotarubi no Mori e را تماشا کنیم؟

۲ خرداد ۱۳۹۹

درباره ما

پی‌اس‌ارنا یکی از رسانه‌های محبوب و تاثیرگذار فارسی زبان سرگرمی‌های قصه‌محور است که در حوزه‌های بازی‌های ویدیویی، انیمه و انیمیشن، سینما، تلویزیون و ادبیات به صورت جدی فعالیت می‌کند.
رسانه پی‌اس‌ارنا به عنوان تنها رسانه کاملا مستقل حوزه سرگرمی کشور، کار خود را از سال 1396 شروع کرد و در تلاش است تا به جمع تاثیرگذارترین رسانه‌های فارسی زبان دنیا بپیوندد.

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم