بازی Sekiro ساخته جدید FromSoftware و Activision است که در تاریخ ۲۲ مارچ ۲۰۱۹ (۲ فروردین ۱۳۹۸) عرضه شد. این بازی برای Pc و کنسولها PS4 و Xbox One منتشر شده که با استقبال منتقدان و بازیکنان همراه بوده است. بازی Sekiro Shadows Die Twice داستانی درباره یک شینوبی به نام Sekiro است که در بازه زمانی Sengoku جریان دارد. Sekiro در این بازی سعی دارد تا از سامورایی که به او حمله کرده و اربابش را دزدیده است، انتقام گرفته و او را شکست دهد. بازی در ژانر اکشن-ماجراجویی سوم شخص است که در سبک بازیهای Dark Solus و Bloodborne میباشد. حال بازی در سایت Metacritic براساس ۱۴ نقد، امتیاز ۸۹ از ۱۰۰ را دریافت کرده ، که امتیاز قابل قبول و سختگیرانهای است.
در این مطلب نقدهای وارد بر این عنوان را مورد بررسی قرار میدهیم تا با جنبههای مختلف آن آشنا شویم.
Areajugones
۹۵
بازی Sekiro: Shadow Die Twice بدون شک بهترین بازی سال ۲۰۱۹ و احتمالاً بهترین کل این نسل میباشد. Sekiro قدم بعدی FromSoftware است، یک بازی که دنیای جدیدی مابین Dark Souls و Bloodborne را برای ما به ارمغان آورده است. یک شاهکار جدید از Miyazaki که برای هر بازیکنی لازم است.
Atomix
۹۵
من تا به حال عنوانی را تجربه نکرده بودم که استفاده از شمشیر در آن در عین حال که تمام ساختار آن از سنت چنین بازیهایی پیروی میکند، به این اندازه احساس واقعی و راحتی را القا کند. اهمیتی ندارد که شما چقدر با کارهای ژاپنیها آشنا هستید، Sekiro چیزی است که تا به حال آن را تجربه نکردهاید. Sekiro بازی است که هر کسی که از این سبک خوشش میآید را راضی میکند. Sekiro قدم جدیدی برای ژانر خود میباشد. Sekiro استاندارد جدیدی است که قطعاً تأثیراتی برروی دیگر توسعهدهندهها میگذارد. این بازی Dark Souls با تم نینجا و سامورایی نیست، بلکه شاهکاری جدید است که نمیتوان آن را از دست داد.
PlayStation Lifestyle
۹۵
انتظاری که با بازیهای Dark Souls و Bloodborne گم شد، ولی FromSoftware آن را با خلق یک بازی جدید برطرف کرد، بازیای که با شاخصههای اصلی استودیو و مکانیزمهای جدید خود توانسته است تا روشهای داستانگویی تازهای را بوجود آورد. Sekiro چالش برانگیز ، ولی در عین حال بازیای با هدف رشد بازیکنان است. مخلوطی از مکانیزم و داستانگویی در مسیری که در بازیهای امروزی بسیار نادر و کمیاب است، و به بازیکن اجازه میدهد تا فراتر از یک بازی شمشیرزنی را ببیند و به بازی عمیقتر نگاه کند.
IGN
۹۵
Sekiro فرمول FromSoftware را به سبکی اکشن-مخفیکاری و ماجراجویی متحول کردهاست، که طبیعتاً، تأکید بر دقت و مهارت در مبارزات خود دارد. این عنوان تعادلی بین مخفیکاری صبورانه و حسابشده و مبارزات بینظیر در مقابل تهدیدات زمینی و دیگر جهانها است. Sekiro یک پیچ خوردگی جدید در بین ایدههای آشنایی است که میتواند به تنهایی برای خود قد علم کند.
Softpedia
۹۰
Sekiro انقلابی زیبا در قدمی جدید از ساختههای استودیو FromSoftware است، اما دوباره سازی مکانیزم focus در مبارزات و افزایش سطح سختی بازی میتواند حتی برای بازیکنان حرفهای Souls نیز دردسرساز باشد. اگر به بازی ادامه دهید، طراحی مراحل و داستان بازی اثرات زیادی برروی شما میگذارد.
Gameblog.fr
۹۰
Sekiro بازی بینظیر با مبارزات عالی، ماجراجوییهای زیاد و یک مسیر هنری زیبا است. بازیی که باید آن را تجربه کرد.
Game Informer
۹۰
یک سفر چالشبرانگیز درون دنیای عجیب و خارقالعادهای که شما را اجباراً به مبارزات سخت میبرد تا بتوانید با موفقیت در آنها به یک استاد تبدیل شوید. گرچه، هیجان شیرین پیروزی شما را به سمت مرگ و میر بیشمار و ناامیدکننده هل میدهد. Sekiro سختترین بازی است که تا به حال انجام دادهام، اما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی، جستجو، و درک واقعی نینجا بودن هستند، این بازی ارزش بسیار زیادی دارد.
COGconnected
۸۸
در کل، علیرغم اینکه در بازی کردن Sekiro افتضاح بودم، ولی نتوانستم مقدار کافی از آن را بازی کنم. این عنوان انقلاب بزرگی در تجربه Solusborne میباشد که با خود سیستم جدید حرکت و مکانیزم مبارزات زیبایی به همراه داشته است که شما را به جنگ با دشمنان غیرمعمولی برده و به چالش میکشد. من از اینکه دوباره میخواهم بازی را آغاز کنم تا مناطق و باسهایی که از دست دادهام را پیدا کنم، هیجانزده هستم، همچنین میتوانم در این مسیر ابزار شینوبی (Shinobi Tools) و تواناییهای مبارزهای را نیز ارتقا دهم.
GamePro Germany
۸۵
اگر میخواهید برروی یادگیری سیستم مبارزات سرمایهگذاری کنید، قطعاً در این مسیر سرگرمی زیادی خواهید یافت. علاوه بر این، Sekiro، همانند پیشینیان خود، شما را با یک محیط جذاب متقاعد میکند که با کیفیت و تنوع جهانهایی مانند Lordran یا Yharnam مطابقت ندارد. از لحاظ فنی، گرچه، بازی خود را از تنها یک منبع معرفی میکند، داستانی جذاب و ساعاتی کافی برای سرگرم شدن را روایت میکند.
XGN
۸۵
FromSoftware توسط Sekiro Shadows Die Twice ثابت کرد که هنوز میداند چگونه کانسپتی مانند بازی Souls را به بهترین نحو ارائه دهد. گرچه بازی یک بار فوقالعادهای از تغییرات را برای فرمول قدیمی، معرفی میکند، و هنوز میداند چگونه چیزی را خلق کند تا بازیکنان تجربهای سرگرمکننده از بازی داشته باشند.
نظر شما درباره این شاهکار بینظیر چیست؟ آیا میازاکی توانسته است با Sekiro Shadows Die Twice طرفداران قدیمی خود را راضی کند؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.