اکنون و با گذشت چند هفته از رویداد E3 2019، میتوان بازی Cyberpunk 2077 را با اطمینان یکی از برندگان آن دانست. استودیوی CD Projekt RED توانست با نمایشی هیجانانگیز از جزییات بازی که همراه با موارد جذاب فراوانی چون حضور کیانو ریوز دوست داشتنی و همچنین مشخص شدن تاریخ عرضهی نهایی بازی بود به داغترین عنصر رویداد امسال بدل شود. هنوز ده ماه تا انتشار بازی باقی مانده و سوالات فراوانی پیرامون آن وجود دارد. این سوالات شامل مواردی چون بخش چند نفرهی بازی سایبرپانک 2077، وضعیت انتشار آن بر پلتفرمهای نسل بعدی و چگونگی روند کاری ساخت بازی میشوند.
در ادامه مصاحبهی وبسایت Eurogamer با طراح ارشد مراحل بازی، آقای پاول سسکو را برایتان آماده کردهایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی Cyberpunk 2077 میتوانید به مطالب زیر در وبسایت ایستگاه بازی مراجعه کنید.
نقش شخصیت جانی سیلورهند با بازی کیانو ریوز تا چه اندازه در بازی اهمیت دارد؟
این نقش بسیار مهم است. جانی سیلورهند تقریبا از باتدای بازی تا آخرین لحظهی آن حضور دارد و یکی از اساسیترین قسمتهای داستان مربوط به او میشود. اگر به تریلر سینمایی بازی نگاهی بیاندازید متوجه میشوید V، شخصیت اصلی بازی، برای به دست آوردن تراشهای خاص معاملهای انجام میدهد و در ازای تکمیل درخواستی پیش پا افتاده این تراشه را به عنوان پاداش طلب میکند. طبیعتا این تراشه نقش مهمی در بازی و ارتباطی به خصوص با شخصیت جانی سیلورهند دارد. این شخصیت در سال ۲۰۲۰ به دست Adam Smasher کشته میشود اما اکنون و در بازی Cyberpunk 2077 در هیبت شبحی دیجیتالی بازگشته است. بگذارید برای جلوگیری از لو رفتن داستان از پرداختن بیشتر به این موضوع خودداری کنیم.
انتشار بازی در مارس آینده به معنی عدم عرضهی همزمان آن برای پلتفرمهای نسل بعدی نیز میباشد. آیا اصلا شاهد نسخههایی از بازی Cyberpunk 2077 برای کنسولهای نسل بعدی خواهیم بود؟

هم اکنون تمرکز تیم ما بر روی نسخههای مخصوص به پلتفرمهای Xbox One، PC و PS4 میباشد اما مسلما به عرضهی این بازی بر روی کنسولهای بازی نسل بعدی نیز علاقهمند هستیم. در هر صورت این مسئله مربوط به آینده میشود و تمرکز تیم ما در استودیوی CD Projekt RED بر روی زمان حال است. یکی از درسهایی که ما از عرضهی بازی The Witcher 3 گرفتیم تاثیر مخرب تاخیر نسخههای کنسولی بر وضعیت کلی بازی بود. البته نسخهی نمایش داده شده از بازی بر روی کنسولهای کنونی اجرا نشده است. این کنسولها در حال قدیمیشدن هستند و طبیعتا بهترین خروجی از بازی را ارائه نخواهند داد. اما مسئلهی مهم برای ما در حال حاضر اجرای روان بازی بر روی تمام پلتفرمها است. همیشه سختافزارها محدودیتهایی خواهند داشت و این یک موضوع طبیعی است. ما تمام تلاشمان را برای ارائهی بهترین نتیجهی ممکن خواهیم کرد.
پس شما ابزارهای لازم برای ساخت نسخهی نسل بعدی از بازی Cyberpunk 2077 را در اختیار دارید؟
من نمیتوانم در این مورد نظری بدهم.
اعضای استودیوی CD Projekt RED در گذشته در مورد بخش چند نفرهی این بازی صحبتهایی کردهاند. حال و با مشخص شدن تاریخ انتشار نهایی بازی، آیا شما تایید میکنید که Cyberpunk 2077 در ابتدای عرضه تنها تک نفرهی داستانی را شامل خواهد شد؟
بله، صد درصد. ما عملا در حال حاضر بر روی بخش چند نفره کار نمیکنیم و تمام تمرکزمان بر بخش داستانی میباشد. با اتمام ساخت این بخش در مورد بخش چند نفره تصمیمی خواهیم گرفت. ما احتمال وجود این بخش در بازی را رد یا تایید نمیکنیم.
عکسهای منتشر شده از بازی فضای کلی آن را نمایش میدهند. آیا شباهتهایی بین بخش آنلاین بازی Cyberpunk 2077 و GTA Online وجود خواهد داشت؟
در این مورد صحبتهایی در بین اعضای استودیو صورت گرفته است اما در حال حاضر اقدامی در جهت طراحی آن صورت نگرفته است.
آیا مواردی وجود دارند که منجر به از بین رفتن هویت بازی در حالت چند نفره شوند؟
حتما. مخاطبان ما را با داستانهای خوب، شخصیتهای عالی و انتخابها و عواقبشان میشناسند. پس اگر بخواهیم به حالت چند نفره بپردازیم از چنین المانهایی در طراحی آن استفاده خواهیم کرد. اگر بخواهیم چنین بخشی را در Cyberpunk 2077 قرار دهیم، باید به شیوهی شناختهشدهی خودمان باشد.
آیا نزدیک بودن تاریخ انتشار بازی منجر به سخت کاری (Crunch) اعضای استودیو خواهد شد؟
ما این تاریخ را بر اساس روند پیشروی ساخت بازی تعیین کرده و فکر میکنیم تا آن زمان بتوانیم مراحل ساخت بازی را تکمیل کنیم. من گمان میکنم که اکنون در ساخت بازی کمی جلوتر از چیزی هستیم که دیگران گمان میبرند. هنوز قریب به یک سال تا انتشار بازی زمان باقی مانده است و ما از پتانسیل کاری خود در یک سال آگاه و تیمی هماهنگ و پر بازده هستیم. میتوانم با اطمینان بگویم که ما با عرضهی بازی در این تاریخ مشکلی نداریم. این موضوع بسیار پیچیده است. ما عاشق این پروژه هستیم و میخواهیم بر روی آن کار کنیم. و اگر کسی به من بگوید که از کار بر روی آن دست بکشم حس بدی پیدا خواهم کرد؛ چرا که میخواهم مکانیزمهای مختلف آن را بهبود داده و محصولی بهتر را عرضه نمایم. این طرز فکر تمامی اعضای تیم میباشد. ما هرگز راضی به انتشار عنوانی بد نخواهیم شد. از طرفی باید بین کیفیت محصول و ساعات کاری آن تعادلی برقرار باشد. هفتههایی با ساعتهای کاری نزدیک به ۱۰۰ ساعت بسیار سخت هستند. Crunch موضوعی پیچیده و اشتباهی بزرگ است که کمپانیهای فعال در صنعت بازی باید از آن دوری کنند.
برای اطمینان میپرسم، شما که ۱۰۰ ساعت در هفته کار نمیکنید؟

در حال حاضر خیر. اما ممکن است در فرایند ساخت اتفاقاتی بیافتد. من پس از ساخت هشت بازی و تجربهی شرایط مختلف یاد گرفتهام که اتفاقات غیر قابل پیشبینی خواهند افتاد و ما باید با درست کردن آنها رو به جلو پیش برویم.
بازی Cyberpunk 2077 وامگیری زیادی از ژانر سایبرپانک کرده است. آیا این بازی موارد جدیدی را نیز به این ژانر اضافه خواهد کرد؟
سایبرپانک را میتوان ژانری رو به مرگ دانست. راستش را بخواهید هنگامی که ما بازی Cyberpunk 2077 را معرفی کردیم به ندرت کتابها یا کتابهای مصوری در این ژانر خلق میشد. تنها آثار جالب توجه در این ژانر که در سالهای اخیر ساخته شدهاند فیلم Blade Runner 2049 و سریال Altered Carbon هستند. این آثار وجود علاقه در مخاطبان نسبت به این ژانر را نشان میدهند. ما سعی در به روز رسانی آن داشتهایم. ما به آثار ساخته شده در دههی هشتاد میلادی نیمنگاهی داشته و سپس پیشرفت آثار این ژانر را پس از گذشت ۵۰ سال بررسی کردیم. ما در هنگام طراحی وسایل نقلیهی موجود در بازی تصور میکردیم که اگر کمپانی آتاری ماشینی آینده گرایانه بسازد محصول نهایی مشابه با طراحی ما خواهد بود و این بسیار هیجانانگیز میباشد. ما میخواهیم این ژانر را به گروه جدیدی از مخاطبان معرفی کنیم و زیبایی آن را به نمایش بگذاریم.
در دموی نمایش داده شده قابلیت انتخاب کلاسهای مختلفی وجود داشت. آیا انتخاب هر کدام از آنها بر اتفاقات بازی و رفتارهای دیگر شخصیتها با مخاطب و باز شدن دیالوگهای به خصوص تاثیر خواهد داشت؟
ما در بازی The Witcher 3 داستانی چند شاخه را در جهانی باز پیاده کردیم. در Cyberpunk 2077 داستانی چند شاخته در جهانی باز روایت خواهد شد و علاوه بر آن گیمپلی بازی نیز چند شاخه میباشد. پس با توجه به کلاس انتخابی توسط مخاطب، اتفاقات مختلفی خواهند افتاد. شخصیت ساخته شده توسط مخاطب و Build او بر سکانسهای بازی تاثیری مستقیم خواهند داشت. برای مثال اگر شخصیت شما پیشینهای در زمینهی مهندسی داشته باشد میتواند با استفاده از اطلاعات خود از مسیری متفاوت در بازی پیشروی کند. این مسئلهای عادی در بازی خواهد بود و در تمامی مراحل بازی قسمتهایی وجود خواهند داشت که مخاطب میتواند با استفاده از مهارتهای خاص کلاس خود از مسیری متفاوت پیشروی کند. علاوه بر این مخاطبان با توجه به سبک بازی خود پاداشهای مختلفی دریافت خواهند کرد.

شما به وجود سیستم کلاسبندی روانی در بازی اشاره کردید. منظور از روان چیست؟
ما مطمئن هستیم که حتی عجیبترین و غیر معمولترین Buildها نیز میتوانند به راحتی به تجربهی بازی بپردازند. همیشه راهی مناسب برای پیشروی در بازی و اتمام مراحل وجود خواهد داشت. البته تمامی شاخههای گیمپلی در دسترس نخواهند بود. این مسئله بسیار سخت و در عین حال سرگرمکننده میباشد.
در انتهای دموی نمایش داده شده تصاویری از فضای سایبری نشان داده میشوند. آیا این به معنی وجود مراحلی خارج از شهر در بازی Cyberpunk 2077 خواهد بود؟
فضای سایبری مکانی بسیار خطرناک میباشد. همانطور که در دموی نمایش داده شده دیدید شخصیت اصلی برای دسترسی به آن نیاز به اتصال به چندین netrunner خوابیدن در وانی از یخ را دارد. چرا که اساسا بدن او در این حالت نقش CPU را ایفا کرده و نیاز به قدرت انتقال زیادی دارد. در واقع مخاطب در قسمتهای به خصوصی از داستان میتواند به این فضا دسترسی داشته و در برخی از آنها به گشت و گذار در آن بپردازد. اما Night City تنها لوکیشن موجود در بازی نخواهد بود. در اطراف آن منطقهای به نام The Badlands وجود دارد که مخاطب میتوان به گردش و انجام مراحل در آن بپردازد. این نواحی بسیار خشن و متفاوت از فضای شهری میباشند. علاوه بر این سورپرایزهایی نیز در این بخشها وجود خواهد داشت.
بازی Cyberpunk 2077 مارس سال آینده برای پلتفرمهای Xbox One، PC و PS4 منتشر میشود.
برای مطالعه در مورد هیجانانگیزترین عناوین به نمایش درآمده در رویداد E3 2019 میتوانید به مطلب زیر مراجعه کنید.
برای اطلاع از تمام اخبار بازی Cyberpunk 2077 در یک مطلب به مقاله چه خبر بازی مراجعه کنید. با آخرین اخبار بازی همراه پی اس آرنا باشید.


