مدیرکل PlayStation ایتالیا کمپانی سونی اینتراکتیو اینترتیمنت (Sony Interactive Entertainment) طی برگزاری رویداد PS Experience در شهر میلان، از عملکرد کنسول نسل هشتی پلیاستیشن ۴ و اهداف کمپانی درجهت جذب مخاطبان جدید درکنار حفظ مخاطبان اصلی گروه پلیاستیشن (PlayStation) صحبت کرد.
رویداد PS Experience ایتالیا، در حقیقت رویدادی مخصوص فروشندگان و شرکای گروه پلیاستیشن بوده که طی آن مسئولان گروه مربوطه به ارائه اطلاعاتی از نتایج و عملکرد محصولات کمپانی در گذشته و برنامه بازی های فصل پاییز هر سال میپردازد.
مارکو سالتا (Marco Saletta)، مدیرکل PlayStation ایتالیا طی صحبتی با رسانهها از نتایج بدست آمده توسط بازوی ایتالیایی گروه پلیاستیشن سخن گفت:
کنسول پلیاستیشن ۴ توانست جایگاه خودش را به عنوان سریعترین کنسول بفروش رفته در تاریخ برند پلیاستیشن تثبیت کند و چنین دستاوردی برای ما باعث افتخار است. همینک ما در مهمترین زمان چرخه عمر کنسول پلیاستیشن ۴ بسر میبریم و باید درکنار حفظ گیمرانی که تاکنون محصول ما را انتخاب کرده و بدان وفادار بودهاند، به گسترش دامنه مخاطبان خود پرداخته و مخاطبانی کاملا جدید را جذب کنیم. درحقیقت بلطف گیمران وفادار کنسول پلیاستیشن ۴ توانسته به گستردهترین پلتفرم برای سرگرمی تبدیل شود.
ایشان همچنین بطور ویژه از طرح PlayLink و مجموعه بازیهای کژوال آن از جمله بازی That’s You! استودیو ویش (Wish Studios) صحبت کرد:
طرح PlayLink در موقعیت بسیار ویژهای برای تمامی بازار گیمینگ ایتالیا متولد شده است و بلطف موبایلهای هوشمند که رابط کاربری جدید، ساده و کاملا قابل درکی را ارائه میدهند، نوع تعامل و چگونگی سرگرمشدن مردم در مقابل تلویزیون را تغییر میدهد. هماکنون ۵ عنوان برای طرح مورد بحث معرفی شده است و درنظر داریم تعداد عناوین ارائه شده توسط طرح را با کمک سازندگان فرست پارتی و تردپارتی گسترش دهیم.
وی درمورد هدست واقعیت مجازی پلیاستیشن وی آر هم سخن گفت و از وجود ۱۰۰ تجربه واقعیت مجازی برای استفاده مخاطبان در زمان اطلاع داد. وی افزود بلطف همکاری بیش از ۲۰۰ سازنده در تولید تجربیات واقعیت مجازی برای هدست پلیاستیشن وی آر، تا انتها سال جاری میلادی تعداد تجربیات قابل انجام توسط هدست مذکور به ۲۰۰ عدد افزایش خواهد یافت.
مدیرکل PlayStation ایتالیا سرانجام صحبتهایش را با پراهمیت شمردن مشارکت با ناشران و سازندگان تردپارتی، از اهمیت فراوان عناوین Destiny 2 و Call of Duty: WWII ساخته کمپانی اکتیویژن (Activision) درکنار عناوین FIFA 18 و Star Wars: Battlefront 2 ساخته کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) برای گروه پلیاستیشن خبر داد.