طبق یک گزارش رسمی، برخلاف تصور قبلی عموم، کمپانی مایکروسافت برای انتشار بازیهای خود زمان بیشتری را طی دورههای برگزاری نمایشگاههای بازیهای ویدیویی صرف میکند.
با درنظر گرفتن مدت زمان وقفه افتاده بین معرفی بازی تا انتشار آن در بازار، نتایج حکایت از این امر دارند که کمپانی مایکروسافت، زمانی بالغ بر ۱۴ ماه را صرف توسعه پس از معرفیِ بازیها میکند.
در سوی مقابل اما، کمپانی سونی زمانی کمتری نسبت به کمپانی مایکروسافت برای توسعه تا انتشار نهایی بازی، باحدود ۱۳ ماه صرف میکند؛ ولی برای انتشار یک بازی بلاک باستری (AAA)، ساموراییها اندکی بیشتر از ردموندیها تاخیر زمانی اتخاذ میکنند و باتوجه به این موضوع، هرچند زمان انتشار هر یک از بازیهای بلاک باستری مایکروسافت بسیار به یکدیگر نزدیک است، اما درمجموع این امر یک جبران و امتیاز مثبت برای کمپانی مایکروسافت محسوب میشود.
شایان ذکر است از سوابق منفی کمپانی مایکروسافت میتوان به درصد لغو پروژههای درحال توسعه پس از معرفی آن ها، اشاره کرد. این امر برای کمپانی سونی حدود ۱٫۵ درصد و برای کمپانی مایکروسافت ۴٫۶ درصد از کل بازیهای کنفرانسها است.
گزارش آماری مورد بحث با در نظرگیری رویدادهای مخصوص بازیهای ویدیویی از سال ۲۰۱۳ تاکنون نظیر E3، Gamescom، Paris Games Week،Tokyo Game Show و PlayStation Experience بدست آمده است.
کمپانی سونی از پایان سال گذشته نظام و سیاست ارائه نسل کنسولهای بازی خود را با عرضه پلتفرم پلیاستیشن۴ پرو تغییر داد و این کنسول را میتوان آغازی بر دوران جدید ساخت بازی برای ژاپنیها قلمداد کرد. درپایان سال جاری کمپانی مایکروسافت هم به استفاده از این شیوه با عرضه پلتفرم ایکسباکساسکورپیو که قطعا قدرتمندتر از پلتفرمهای ایکسباکسوان و پلیاستیشن۴ پرو است، روی خواهد آورد؛ اما کدامیک مفهوم کنسولهای میان نسلی را دنبال میکنند؟ بدون شک یکی از مهمترین اهداف هدایت بازیکنان از پلتفرم پیسی به سمت پلتفرمهای قویتر وگرافیکهای جذابتر خواهد بود.
به نظر شما در رویداد E3 2017 چه رخ خواهد داد؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید.