آلبرت پنلو (Albert Penello)، مدیر محصولات و برنامهریزی کمپانی مایکروسافت طی جدیدترین مصاحبه خود با وبسایت Wired نسبت به تفکرات فعلی ردموندیها از تکنولوژی واقعیت مجازی در صنعت گیمینگ صحبت کرد.
صنعت واقعیت مجازی هماکنون در دوران آشفتگی به سر میبرد. از یک طرف سازندگانی چون استودیو Turtle Rock و CCP بدشت درحال آزمایش و دانستن تواناییهای این تکنولوژی نوظهور بوده، درحالیکه از طرف دیگر کمپانیهای بزرگی چون Take-Two حرکت به سمت این تکنولوژی برای سرگرمی را نامطمئن میدانند و از تمرکز بر آن برحذر هستند.
اما عقاید کمپانی مایکروسافت در نقطهای میان این دو طرز تفکر قرار دارد. آنها ابتدا هدستهای واقعیت ترکیبی ویندوزی را قصد دارند به بازار عرضه کنند و حتی برای آنها یک تجربه ویژه بازی Halo را تدارک دیدهاند. به عبارتی واضحتر، آنها فعلا قصد ارائه تجربههای گیمینگ حرفه را برای دارندگان کنسول Xbox One یا ویندوز ۱۰ خود نخواهند داشت.
آلبرت پنلو این صحبتها را طی مصاحبه با وبسایت Wired حول بحث کنسول Xbox One X بدین گونه بیان کرد:
همچنان آزمایشهای بسیار بسیار زیادی برای فهم تکنولوژی واقعیت مجازی لازم است صورت گیرد. این محصول هماکنون قادر نیست مخاطبان را برای مدت زمان طولانی و پیاپی در روز سرگرم کند. (عدم توانایی ارائه محتوا به اندازه ۸ یا ۹ ساعت پیاپی) البته همین حالا محصولات مخصوص مخاطبین در بازار وجود دارند. (همانند HTC Vive) مشکلات تغییر از یک روش صنعتی و محدود چون تلویزیون به عینکهای نمایشگردار جلوی چشمان تقریبا چالشهای مشابه با تکنولوژی تلویزیونهای ۳ بعدی را یادآوری میکند. با این تفاوت که تکنولوژی واقعیت مجازی پتانسیل بسیار بسیار بیشتری را داراست. آیا این تکنولوژی وسیلهای قابل اعتماد برای مصرفکنندگان عادی است؟ بله، برای گروهی مشخص از مخاطبان.
ما از تجربیاتمان درکار با Kinect و Wii دانستهایم که تبدیل یک تجربه بازی سنتی به تجربهای برای واقعیت مجازی استراتژی مناسبی نخواهد بود. وجود مشخصات عجیب غریب محصولات واقعیت مجازی فعلی یکی از دلایل عدم جذاب آنهاست. این تکنولوژی بحثی نیست که قصد داشته باشیم امسال توسعهدهندگان را با آن گیج و گمراه کنیم.
کنسول Xbox One X در تاریخ ۱۶ آبان (۷ نوامبر) سال جاری منتشر میشود و باوجود قیمت ۵۰۰ دلاری، از تکنولوژی واقعیت مجازی همانند کنسول PS4 برای صنعت گیمینگ حرفهای پشتیبانی نمیکند. هرچند سازندگان قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی واقعیت مجازی را در سطحی بسیار پایین برای آن به ارمغان آوردهاند.