سازندگان استودیو بلوهول (Bluehole Studio) مدتهاست درحال کار بر روی قابلیت “پرش” و بالارفتن از اشیا برای بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds هستند و ظاهرا طبق جدیدترین گفته پاول اسمولسکی (Pawel Smolewski)، رهبر بخش اکشن و طراحی گانپلی بازی، نباید به این زودیها منتظر ارائه این قابلیت را تا چند ماه آینده بود.
البته اعضای استودیو بشدت درحال توسعه قابلیتهای جدید هستند و همانطور که احتمالا میدانید، اخیرا یکی از بزرگترین بروزرسانیهای بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds را با قابلیت افزودن هوایِ مِه آلود، اسلحههای جدید و چندین مورد دیگر برای ماه سپتامبر ارائه دادند.
اما درکنار خبر ارائه جزییات بروزرسانی ماه سپتامبر، پاول اسمولسکی در رابطه با قابلیت بسیار مورد انتظار پرش بر روی اشیا گفت است آنها قصد ندارند این قابلیت را به سادهترین حالتش چون پرش بر روی اشیا یا مکانهای از پیشن تعیین شده در بازی، عرضه کنند و بجای آن درحال توسعه الگوریتمی هستند که بدون توجه به اشیا یک محیط، خود قابلیت پرش را بررسی کند و اگر امکانش وجود داشت، به بازیکن مربوطه اجازه انجام چنین حرکت و انیمیشنی را دهد.
الگوریتم مربوطه بسیار پیچیده است و نیاز به آزمایشهای دقیق و تنظیمات دقیق برای نقشهها دارد. آزمایش این الگوریتم تنها برای چند روز پیش از عرضه یک بروزرسانی (اشاره به بروزرسانی ماه سپتامبر) برای عموم، اصلا کافی نخواهد بود و ما نیاز به زمان بیشتری برای دانستن مشکلات و اثرات مخرب آن داریم.
تصمیم سازندگان بر ارائه این قابلیت طی بروزرسانی ماه نوامبر سال جاری است و پس از آن، بازیکنان مربوطه در سرورهای عمومی میتوانند از آن بهره گیرند.
باوجود آنکه اطلاع یافتن از این خبر دلسردکننده است، اما میتوان عزم قوی سازندگان برای ارائه عنوانی کامل و جامع برعکس عناوین ساده و ابتدایی را کاملا احساس کرد. بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds هماکنون تنها بر روی پلتفرم PC به فروش رویایی ۱۱ میلیون نسخهای رسیده و با انتشارش در اواخر سال جاری برای کنسول Xbox One و احتمال بسیار زیاد، در تابستان سال ۲۰۱۸ برای کنسول PS4 میتواند براحتی مرز ۲۰ الی ۳۰ میلیون نسخه بفروش رفته را رد کند.