شکی نیست که موضوع داغ و مورد بحث این روزها در حوضهی بازیهای رایانهای، در مورد همه گیر شدن لوت باکسها است. ویروسی که در این روزها به جان بازیهای رایانهای افتاده و قصد رها کردن را هم ندارد. بازیهایی مثل Star Wars: Battlefront 2 و Middle Earth: Shadow of War از جمله بازیهایی هستند که به طمع سازندگانشان به این ویروس دچار شدهاند. از جمله بحثهایی که این روزها در جریان است نگرانی بازیکنان بابت خارج شدن حوضهی گیمینگ از حالت همیشگیش است. حال وبسایت PC Gamer مصاحبهای را با موسس استدیوی CD Project Red یعنی آقای Marcin Iwinski ترتیب داده و نظر ایشان را در مورد لوت باکسها پرسیده است. آقای اوینسکی در این مصاحبه گفت:
هدف ما در جایی که الآن ایستادهایم کاملا مشخص است و شما میتوانید این هدف مشخص را در بازیهای گذشتهی ما نیز ببینید، خصوصا بازی The Witcher 3: Wild Hunt و Gwent. وقتی شما پولی را برای تجربهی یک بازی پرداخت میکنید لایق این هستید که محتوای کاملی نیز دریافت کنید. مثل ساعات زیادی از گیم پلی که بتواند شما را سرگرم نگه دارد. معنای “زیاد” ممکن است برای سازندههای مختلف متفاوت باشد اما برای ما به معنای تجربه ۵۰ تا ۶۰ ساعت تجربهی بخش داستانی و صدها ساعت فعالیت و ماموریتهای جانبی است. برای من، موضوعی که اشاره کردم عادلانه است. شما چیزی را دریافت میکنید که بهای آن را پرداخت کردهاید، به علاوه ما همیشه تلاش میکنیم بهترینها را تحویل گیمرها بدهیم. هیچ چیز بهتر از یک گیمر خوشحال نیست که بازی ما را به دوستانش نیز معرفی کند.
صحبتهای آقای Marcin Iwinski بسیار جذاب و زیبا به نظر میرسد. CD Project Red با سیاستهای منصفانهاش، تا به حال توانسته است رابطهی بسیار خوب و دوستانهای با بازیکنان بازیهای رایانهای برقرار کند.
ما نیز امیدواریم بقیهی توسعه دهندگان از سیاست این استودیوی دوست داشتنی پیروی کنند.