سونی اخیرا سیاستهای PlayStation Store را آپدیت کرده است و اکنون شما میتوانید پیش خریدهایتان را کنسل کنید و پولتان را پس بگیرید. از امروز، هر چیز دیجیتالی خریده شده از فروشگاه پلی استیشن قابل Refund شدن است. این یعنی همه بازیها، DLC، آواتار، تمها و Season Passها همگی قابلیت Refund دارند. افرادی که قصد Refund دارند میتوانند با پشتیبانی پلی استیشن تماس بگیرند و پول آنها به PlayStation Network wallet برمیگردد.
هرچند، همانند هر گزینه Refund فروشگاه دیگری، فروشگاه سونی نیز شرایطی دارد. گیمرها فقط میتوانند بین ۱۴ روز از زمان خرید بازی درخواست بازپرداخت پولشان را دهند. مهمتر از آن، مخاطبان نمیتوانند یک بازی را بخرند، بازی کنند و پس از یک ساعت درخواست Refund دهند. وقتی که یک بازی دانلود یا استریم شد دیگر شرایط Refund را ندارد.
هرچند بازپرداخت محصولات پیشخرید شده کمی فرق دارد. مخاطبان کنسول PS4 که یک بازی را بیشتر از ۱۴ روز از زمان عرضهاش پیشخرید کردهاند میتوانند قبل از انتشار بازی آن پول خود را پس بگیرند. حتی اگر آنها چند ماه صبر کنند و بازی هنوز منتشر نشده باشد، گیمرها هنوز میتوانند با پشتیبانی پلی استیشن تماس بگیرند و درخواست بازپرداخت کنند. هرچند اگر کمتر از ۱۴ روز مانده به زمان عرضه بازی آن را پیشخرید کنید، قوانین بازپرداخت معمولی شامل حالتان میشود.
در مورد بازپرداخت محصولات اشتراکی (subscription refunds) گیمرها میتوانند تا ۱۴ روز پس از خرید آن درخواست Refund دهند، اما آنها همهی پول خود را پس نمیگیرند. در عوض آنها در ازای استفاده از آن سرویس مقداری از پول خود را پس میگیرند. به عبارتی دیگر، فردی که پس از یک روز استفاده از یک سرویس درخواست Refund میدهد پول بیشتری میگیرد تا فردی که ۱۳ روز از آن استفاده کرده است. این قانون در مورد PlayStation Plus, PlayStation Now و Spotify Premium subscriptions صدق میکند.
البته این قانون در مورد اشتراک PlayStation Vue و عوض کردن ID آنلاین افردا صدق نمیکند. این دو قابل Refund شدن نیستند، هرچند که افراد میتوانند اشتراک PlayStation Vue خود را کنسل کنند. از آن جایی که پروسه Refund اتوماتیک نیست، برخی از درخواستها ممکن است بیشتر از دیگری طول بکشد، از آن جایی که باید با پشتیبانی سونی تماس بگیرید.