سری بازی Far Cry تا به امروز تقریبا از روشی یکسان در برخورد با کارکترهای بازی استفاده میکردند. در هر نسخه، یک کارکتر به عنوان طلایهدار بازی معرفی و سپس تمامی اجزای داستان و جهان بازی حول محوریت وی شکل میگرفت. شخصیت Vaas در بازی Far Cry 3 یا شخصیت Pagan Min در بازی Far Cry 4 از رویکرد مورد بحث استفاده کرده و بار معنایی داستان و تقریبا کل بازی را بر دوش میکشیدند. اما ظاهرا بازی Far Cry 5 سعی دارد تا از رویکرد سنتی و محدود اجداد خود جدا شده و در عین حفظکردن جذابیت داستان، با کارکترهای بیشتر و با متفاوتتری تعامل داشته باشد. حداقل کمپانی یوبیسافت (Ubisoft) امیدوار است تا چنین هدفی را محقق سازد.
در مصاحبه جدید دن هال (Dan Hay)، کارگردان خلاقیت بازی Far Cry 5 با وبسایت Hardcore Gamer، وی از چگونگی کار تیم سازنده در تعامل با تکنولوژی و بازتابیافتن تلاش آنان در ساخت جهان بازی، محیطهای سرپوشیده و بسته درکنار کار برروی کارکترهای بازی سخن گفت:
شما در زمان ساخت یک اثر گیمینگ، بدون شک اشتباهاتی در طول روند توسعه مرتکب میشوید که برا حل آنها، مجبور به عقبگرد و بررسی مشکل و مسئله بوجود آمده، خواهید شد. بنده در طول سالیان فعالیتم و به واسطه کسب تجربه، در تعامل با تکنولوژی بسیار حرفهایتر از دوران ابتدایی فعالیت خود شدهام. فکر میکنم ما باساخت و غنیسازی جهان بازی درحال تهیه محصولی زیبا و توسعهپذیر هستیم.
رویکردی تعامل ما با کارکترهای بازی Far Cry 5 کاملا متفاوت است. درگذشته، ما بصورت کلی بر روی یک کارکتر تمرکز میکردیم و شما باید در مقابل وی قرار میگرفتید. اما اکنون ما جمعی از مردم را رویروی شما قرار داده و شما باید همانند واقعیت با آنها برخورد کنید.
بازی Far Cry 5 برای پلتفرمهای پلیاستیشن۴، ایکسباکسوان و پیسی در ۸ اسفند (۲۷ فوریه ۲۰۱۸) منتشر میشود. همچنین برای مشاهده تریلرهای بازی میتوانید به کانال آپارات پی اس آرنا مراجعه کنید.
نظر شما در مورد رویکرد جدید سازندگان از تلاش برای پوشش کارکترهای عمیقتر بیشتر نسبت به گذشته چیست؟ درگذشته هرکدام از کارکترهای شرور داستان به عنوان نمادی از نسخه بازی مربوطه به حساب میآمدند اما با ورود پنجمین نسخه اصلی از سری بازیهای Far Cry، سازندگان سودای گستردهسازی جهان بازی در تمامی ابعاد را دارند.