به نظر، بر خلاف سایر شمارههای این بازی، جدیدترین سری Call Of Duty تنها نام Modern Warfare را با خود یدک میکشد و شمارهای برای متمایز شدن ندارد که این تصمیم به دلیل ریبوت بودن این سری، اتخاذ شده است. علت این اقدام Infinity Ward به خوبی توسط Taylor Kurosaki کارگردان استودیویی این بازی تشریح شده است :
در پایان بندی Modern Warfare 3 ، تشعشعات هستهای همه جا را فراگرفته و روسها آمریکا را تصرف کرده اند و دیگر به وضوح خط داستانی به نقطهی پایان رسیده و جا برای هیچ گونه داستان سرایی در ادامهی این قصه باقی نمانده است.
اما حالا اصلاً ریبوت کردن یک سریال پر از بخشهای به یاد ماندنی و تاریخی دقیقاً به چه معناست؟ کارگردان گیم پلی بخش عملیات یا Campaign بازی، آقای Jacob Minkoff درمورد شایعات مبهمی که اخیراً بین هواداران این بازی به وجود آمده، کاملاً واضح توضیح میدهد که خلاصهی این اظهارات یک جمله است؛ نسخهی ریبوت به معنای یک مجموعهی Greatest Hits نیست. این توصیه توسط یکی از همکاران Minokoff یعنی Zied Rieke یکی از اعضای تیم سازندهی نسخهی اوریجینال Modern Warfare ارائه شده است. او در اظهارات خود بیان کرده که : “ما نمیتوانیم این بازی را به صورت یک مجموعه از بهترین کارهایی که در گذشته تولید شده است، دربیاوریم چرا که همه کاربران شاید بیش از ده بار ماموریتهای Modern Warfare را انجام داده اند و من فکر میکنم آنچه که در این نسخه ارائه میشود باید تازگی داشته باشد. ما باید درکنار ارائهی تجربیاتی که کاربران درگذشته به آن علاقه نشان داده اند، چیزهای جدیدی را به بازی اضافه کنیم که آنها تا کنون تجربه نکرده اند.”
درصورتی که این بازی به صورت Greatest hits ساخته شود، انجام آن بسیار ساده و خسته کننده خواهد بود. Minokoff ادامه میدهد : “ممکن است بعد از انجام بازی، طرفداران بپرسند که پس مرحلهی AC-130 کجاست؟ در جواب خواهیم گفت که این بازی یک Greatest Hits نیست. ممکن است از سری No Russian سوال کنند؛ در جواب بازهم خواهیم گفت که خبری از Greatest hits نیست و همین طور در مورد بسیاری از بخشهای دیگر. قرار نیست که مثلاً کاربران را درفضایی تکراری قرار دهیم که مردم با تروریستها همکاری میکنند و بگوییم این همان No Russian 2 است. ما قصد داریم تا چیزی شبیه به این حس در بازیکنان ایجاد کنیم. یعنی با قرار دادن کاربر در فضاهایی که احساسات خاکستری او را با به یاد آوردن خاطرات گذشته تحریک میکنند با تجربیات جدید همراه کرده و ذهنیات کاربر از داستان را از این طریق زیر سوال ببریم”
در زمینهی استایل و گیم پلی بازی نیز انتظاراتی از این سری میرود که Minokoff در این زمینه توضیح میدهد. ” در طول سالهای طولانی اسکلت بندی این بازی و بازیهای مشابه سری Call of Duty تشکیل شده و نوآوری در این اسکلت بندی سینماتیک، به نوعی به بنبست رسیده است به طوری که بعضاً به شوخی گفته میشود که در این بازیها بالاخره قراراست همه چیز در پایان منفجر شود.” “درواقع هیچ راهی برای ارائهی یک استایل جدید با همین مضمون وجود ندارد و ما فقط میتوانیم به عقب برگشته و با افزودن جزئیات و دقت بر روی بخشهای مختلف دوباره آنرا پایه گذاری کنیم.”
اما دربارهی بخشهای مختلف بازی، Minokoff توضیح میدهد :”اولین چیزی که در این بازی به آن پرداختم طرح بندی مرحلهی Townhouse بود. این مرحله درواقع جایی است که در آن کاپیتان پریس و گروهش با پیشروی طبقه به طبقه در یک خانهی معمولی در لندن، اقدام به از بین بردن تروریستها میکنند. در واقع این، یک چالش بزرگ برای بازی ساز است که آیا میتوان بعد از سالها استفاده از صحنههای اکشن و انفجاری در سری بازیهای Call of Duty حالا هیجان ناشی از اتفاقاتی را که در هنگام بالارفتن از پلههای یک ساختمان قدیمی در لندن منتقل میشود را مثلا با یک انفجار اتمی قابل مقایسه کرد؟ به گفتهی Minokoff، این چالش عاملی برای گردهم آوردن ما و پیشرفت کار به صورت تیمی بوده است. “برای ما این یک تجربهی متفاوت و یک مأموریت چالش برانگیز بود تا Call of Duty را به بازی تبدیل کنیم که در یک خانه اتفاق میافتد و از ده نفر حاضر در آن شش نفر به عنوان تهدید محسوب میشوند و کل داستان حول این تهدید سپری میشود.”
اما این قضیه که ممکن است این ایده که داستان Call of Duty Modern Warfare مربوط به تفرقه بین افراد حاضر در یک خانه میشود روی کاغذ خیلی هیجانانگیز به نظر نرسد شاید درست باشد اما به گفتهی Minokoff درعمل، داستان این بازی با فضای بسته و حس اضطراب و هیجان بی نظیری که دارد همانند یک سیلی محکم در صورت بازیکن، برق از سر او خواهد پراند. ترکیب نمای برفکی و سبز رنگ عینک دید در شب به همراه احتمال همیشگی خطر مرگ در سرتاسر زمان بازی شرایط بازی را به بازیهای ژانر وحشت شبیهتر ساخته است.”در واقع ما قصد داریم تا Modern Warfare دقیقاً به اندازهی سال ۲۰۰۷ برای کاربران نوآورانه و تازه به نظر برسد”
“هدف شخصی من برای این بازی انتقال حسی است که خود من در زمان تجربهی Modern Warfare 1 و درمرحلهی عرشهی کشتی داشتم. به یاد دارم زمانی که در حال فرار از روی کشتی درحال واژگونی بودم ناگهان از شدت هیجانزدگی بازی را متوقف کردم و با خودم گفتم “باورم نمیشه که این فقط یه بازیه” . آرزوی من این است که وقتی یک بازیکن در حال تجربهی مرحلهی Townhouse است به یکباره بازی را متوقف کرده و با خود بگوید “واو، عجب بازی بی نظیری است”
مطالب مرتبط : تریلر بازی Call of Duty Modern Warfare
منبع : Gamesradar