در جریان رویداد PAX Australia، دیوید گیدر، از نویسندگان سری بازیهای Dragon Age و Baldur’s Gate، داستانهای جالبی را از دوران کاری خود در استودیوی Bioware به اشتراک گذاشت که در ادامه به آن میپردازیم.
Gaider که به تازگی بازی جدید خود را نیز در این رویداد معرفی کرده است، در سال ۱۹۹۰ و توسط جیمز اوهلن (James Ohlen) به منظور کار بر روی بازی Baldur’s Gate 2 به استخدام این استودیو درآمد. گیدر در آن زمان مدیریت هتلی را بر عهده داشت و به همین دلیل کار به عنوان نویسنده بر روی بازی Baldur’s Gate 2 را رد کرد. اما سرنوشت طور دیگری رقم خورد و هتل او توسط یک مجموعه از هتلهای زنجیرهای خریداری و به عنوان بخشی از آن قرارداد، گیدر از کار خود برکنار شد. او سپس برای کسب اطلاع از در دسترس بودن شغل نویسندگی بازی Baldur’s Gate 2 با اوهدن تماس گرفت. خوشبختانه همچنان این پست خالی بود و گیدر رسما به عنوان سرپرست نویسندگان این بازی مشغول به کار شد. این بازی پروژهای عظیم و گسترده بود، به طوری که گیدر و تیمش بیش از ۱٫۲ میلیون کلمه برای این بازی نوشتند که حتی با استانداردهای حال حاضر نیز رقمی خیره کننده است.
گیدر پس از اتمام کار بر روی Baldur’s Gate 2، نویسندگی بازیهای Neverwinter Nights و Star Wars Knights of the Old Republic، یکی از تحسین شدهترین عناوین نقشآفرینی تاریخ و فرنچایز Star Wars، را نیز انجام داد. گیدر در پنل مخصوص به خود در جریان رویداد PAX Australia از به رسمیت (Canon) شناخته شدن داستان نوشته شده به قلم او در داستان کلی مجموعهی Star Wars اظهار غرور کرد. در ادامه او توضیح داد که چگونه به عنوان متخصص روابط عاشقانه در استودیوی Bioware شناخته شد. او دلیل این مساله را کار بر روی المانهای مربوط به این حوزه در بازیهای Neverwinter Nights و Baldur’s Gate 2 میداند.
او سپس به Dragon Age، فرنچایزی که بیش از همه برای آن شهرت دارد، پرداخت. گیدر نویسندهی اصلی بازی افسانهای Dragon Age Origins بود و اذعان کرده که فلسفهی اصلی او در توسعهی این اثر دوری از المانهای داستانی بازیهای Dungeons and Dragons بود. برای او به عنوان یک نویسنده به طور خاص مهم بود که در دنیای Dragon Age خبری از خدایان قدرتمند و بی قید و شرط عناوین D&D نباشد. او در ادامه تاکید کرد که «ایمان نیاز به شک دارد» و تلاش بسیاری برای پیاده سازی این فلسفه در DA نموده است.
این نویسنده همچنان داستانی جالب از انتخاب نام قارهای که بازیهای این فرنچایز در آن جریان دارند را به اشتراک گذاشت. اگر از طرفداران این سری باشید، میدانید که نام این قاره Thedas است. تیم سازندهی بازی در انتخاب نامی مناسب برای دنیای بازی به مشکل خورده و به طور موقتی آن را «دنیای Dragon Age» خطاب میکردند. حالت اختصاری این عبارت ((The) (D)ragon (A)ge (S)ettings) نظر یکی از نویسندگان بازی را جلب کرده و او در یکی از جلسات پیشنهاد استفاده از Thedas را به عنوان نام دنیای بازی داد و اینگونه بود که یکی از غنیترین جهانهای دنیای بازی خلق شد.
این نویسنده اکنون ریاست استودیوی Summerfall در شهر ملبرون را بر عهده داشته و در حال کار بر روی اثری موزیکال در سبک ماجراجویی به نام Chorus است.