این هفته، یکی از مهمترین روزهای تاریخ بازیهای Destiny محسوب میشود. در یکی دو روز گذشته، علاوه بر رایگان شدن محتوای قبلی بازی Destiny 2، اولین بروزرسانی بزرگ این بازی از زمان جدایی Bungie از Activision منتشر شده است. این آپدیت، شامل گسترش دنیای بازی، اضافه شدن آیتمها، آرمورها و سلاحهای جدید، اضافه شدن بخش Battle Pass به بازیهای Destiny و تغییرات پلتفورم این بازی بر روی PC بوده است. علاوه بر این موارد، از این به بعد بازی Destiny 2 به جای Battle.net از سرویس Steam استفاده میکند. یکی دیگر از ویژگیهای جدید و مهم Destiny 2 Shadowkeep امکان استفاده از قابلیت Cross Save یا استفاده از فایلهای ذخیرهی شدهی بازی بین پلتفورمهای مختلف است. در این مطلب راهنمای بازی Destiny 2 Shadowkeep به بررسی محتوای جدید این بازی و معرفی محتوای رایگان New Light میپردازیم. با پی اس آرنا همراه باشید.
بازی Destiny 2 New Light چیست؟

Destiny New Light محتوای جدید و Free-to-play بازی Destiny 2 است. به طور خلاصه، میتوان New Light را با عنوان کلیهی محتوای رایگان بازی Destiny 2 معرفی کرد. در ادامه، فهرستی از کلیهی محتوای جمع آوری شده در بخش رایگان New Light را مشاهده میکنید:
- کلیهی محتوای داستان سال اول – شامل مأموریت اول بازی Destiny 2 و The Red War، Curse of Osiris و Warmind missions
- دسترسی به تمامی فضاهای Patrol (شامل Dreaming City از Forsaken و Moon از Shadowkeep)
- Exotic ها، Nightfall Strike ها و Raid های سال اول بازی شامل Leviathan، Eater of Worlds و Spire of Stars
- Exotic ها، Arbalest، Outbreak Perfected و Bad Juju از سال دوم بازی
- کلیهی فعالیتهای Gambit سال دوم، Gambit Prime، Black Armory، Menagerie و Reckoning
- مسابقات Gambit and Crucible Private
علاوه بر این موارد که قبلاً هم وجود داشتند، یک سری محتوای جدید دیگر نیز در New Light به صورت رایگان عرضه میشود. از جملهی این محتوا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مرحلهی اول Shadowkeep
- محیط بازی جدید Moon
- دو مورد از Strike های جدید Shadowkeep و سه نقشهی جدید Crucible در کنار دو نقشهی بازی اورجینال Destiny به نامهای Widow’s Court و Twilight Gap
- همهی بروزرسانیها، نقشهها، مودها و رویدادهای جدید Crucible مانند Iron Banner
- زره جدید Armor 2.0 و سیستم ضربات فینیشر در گیم پلی بازی
- چند رویداد موضوعی مانند فستیوال هالووین و رویداد کریستمس
- دسترسی به هر سه جایزهی Season Pass – این جوایز شامل آیتمهای فصلی همچون زرهها و سلاحهای Exotic است

حالا بعد از بررسی کلیهی محتوایی که در بخش رایگان New Light در اختیار کاربران قرار میگیرد، به محتوایی که نمیتوان به صورت رایگان به آنها دسترسی داشت میپردازیم. آیتمها و محتوایی که از اینجا به بعد معرفی میشوند، همگی به طور اختصاصی در Shadowkeep و فصل Undying pass ارائه میشوند. (این موارد مختص محتوای پولی بازی Destiny 2 هستند.)
- کلیهی مراحل مأموریت Shadowkeep
- سیاه چال و Raid جدیدی که در اواخر ماه اکتبر منتشر میشود
- مأموریتهای جانبی دریافت سلاحهای Exotic برای Xenophase که در اواخر ماه اکتبر منتشر میشود
- مأموریتهای Nightmare Hunt (بر اساس اطلاعات منتشر شده، این مراحل در خلال داستان بازی و به شکل باس فایتهای co-op با درجهی سختی بالا انجام میگیرند)
- دسترسی به حالت Vex Offensive (فقط در فصل Undying battle pass)
- مرحلهی Exotic جدید برای Leviathan’s Breath که در اواخر ماه اکتبر منتشر میشود.(فقط در فصل Undying battle pass )
- جوایز ویژهی فصل Undying season pass
برای شفاف سازی بیشتر باید به این نکته اشاره کنیم که در محتوای رایگان New Light یا تنها با خرید Shadowkeep نمیتوان Forsaken یا سایر محتوای Annual Pass از سال دوم بازی را انتخاب کرد. در این بازی فقط مأموریت اصلی بازی، سیاه چالهای Shattered Throne، مراحل موسوم به Raid و اکثر سلاحهای Exotic سال دوم به علاوهی سلاحهای جدید و جایگزین را برای انتخاب پیش رو خواهید داشت. (پس با خرید Shadowkeep به سلاحهای جدید و subclass بازی Destiny 2 دسترسی خواهید داشت).
در تصویر اینفوگرافی زیر میتوانید اطلاعات و زمان انتشار محتوای جدید فصل اول بازی Destiny 2 Shadowkeep را مشاهده کنید:

راهنمای تغییرات سال سوم داستان بازی Destiny 2 در Shadowkeep و New Light
محتوای رایگان New Light و محتوای توسعه دهندهی Shadowkeep در برخی از مکانیزمها و ظواهر بازی تغییرات گستردهای نسبت به نسخههای قبلی متحمل شده است. از سیستم خرید و فروش و ظواهر سلاحها و کاراکترهای بازی گرفته تا سیستم جدید و بزرگ Armor Mode که رابط کاربری بازیهای این سری را متحول کردهاند. تغییرات زیادی در این نسخهها به چشم میخورد اما در ادامه به برخی از مهمترین این موارد اشاره میکنیم.
هریک از فصلهای بازی، یک Battle Pass، یک Artifacts و تغییر در روند داستان بازی را شامل خواهد شد
از این به بعد شاهد انتشار محتوای فصلی در بازی Destiny 2 خواهیم بود. برای درک بهتر این سیستم، میتوانید روند فصلهای بازی فورتنایت را در نظر بگیرید. حتی برای افرادی که Battle Pass را خریداری نمیکنند نیز یک سری جوایز رایگان به صورت فصلی تعلق خواهد گرفت؛ افرادی که این بخش را خریداری کردهاند، به جوایز بیشتری دست خواهند یافت. (اولین Battle Pass به صورت رایگان و با خرید Shadowkeep در اختیار شما قرار خواهد گرفت)

تمامی این اتفاقات از طریق سیستم XP صورت میگیرند. یعنی شما با هر فعالیتی که در بازی انجام میدهید، XP دریافت میکنید. لذا میتوانید تنها با بازی کردن در قسمتهایی که میپسندید، بازی را تکمیل کنید. حالا این قسمت میتواند Crucible یا تشکیل گروه با دیگر Raid ها باشد.
علاوه بر این سیستم، مکانیزم جدید Seasonal Artifacts یا آیتمهای ظاهری فصلی از دیگر تغییرات بزرگ گیم پلی بازیهای Destiny 2 است. این سیستم که برای همهی بازیکنان به صورت رایگان فراهم است، با پیشروی در بخشهای مختلف بازی، بازیکنان را به زرهها و لباسهای به خصوصی مجهز میکند. این زرهها، با امکانات خاصی که فراهم میکنند، علاوه بر افزایش قدرت تدافعی کاراکتر، موجب افزایش توان هجومی او نیز میشوند. تقویت توان بازیکن با این آیتمها محدودیتی ندارد. یعنی به صورت تئوری شما میتوانید سطح قدرت خود را تا بی نهایت افزایش دهید. باید دید که این ویژگی جالب، در واقعیت چه عملکردی دارد.
نکتهی مهمی که دربارهی این Artifacts ها و جوایز دریافتی وجود دارد، این است که کلیهی این محتوا با آغاز فصل جدید ریست میشوند. یعنی Bungie بدون ایجاد تغییر در قوانین شرایط اصلی بازی، با آغاز هر فصل (که حدوداً یک یا دو ماه به طور میانجامد) محتوا و سطوح جدیدی از بازی را به مخاطبان خود عرضه میکند.

نهایتاً با ساختار جدیدی که Bungie در بازی خود ایجاد کرده است، میتوان رفته رفته و با روند طبیعی پیشرفت داستان بازی، به محتوای جدیدی دست پیدا کرد. Luke Smith این قضیه را به این شکل توضیح میدهد:
بعد از پایان هر فصل، قبل از این که داستان بازی به نقطهی اوج خود رسیده و نتیجهی مشخصی حاصل شود، قسمتهایی از داستان تغییر میکرده و محتوای آن ناتمام میماند. اما این خط مشی، تا فصل نهم بازی ادامه پیدا میکند. بعد از آن دوباره محتوای متفاوتی به آن اضافه شده و شروع به پیشرفت میکند. روندبازی همین طور ادامه مییابد.
اما این سیستم دقیقاً به چه شکل عمل میکند؟ اتفاقات جهان بازی با شروع فصل جدید تغییر میکنند. فعالیتها و مأموریتهای فصلی جدید از قبیل Vex Offensive ها به عنوان بخشی از فصل جدید Undying battle pass به بازی افزوده میشوند و با آغاز فصل جدید، به شکل دیگری در دسترس قرار میگیرند. تغییرات فصل به فصل بازی Destiny 2 Shadowkeep به این موضوعات محدود نمیشود. به عنوان مثال، چهار نقشهی Crucible (شامل Dead Cliffs، Legion’s Gulch، Retribution و Solitude) در اولین فصل از سال سوم داستان Destiny 2 در دسترس نخواهند بود. در واقع Bungie با اعمال تغییر روی این نقشهها، با آغاز فصل جدید مجدداً آنها را منتشر میکند.
سیستم آرمورها یا زرههای بازی کاملاً متحول میشود

شاید بزرگترین تغییر فنی گیم پلی بازی Destiny 2، همان سیستم جدید Armor 2.0 در استفاده از زرهها و لباسهای کاراکترهای بازی باشد. یکی از تغییرات این قسمت، سیستم تغییر و تحول یا Universal Ornament زرهها نام دارد. در این مکانیزم، زرههای Eververse و Legendary با جمع آوری آیتمهای خاصی از نقشهی بازی، ظاهر تجهیزات شما را تغییر میدهند. این تغییر شامل زره جدید Solstice of Heroes نیز میشود.
دومین تغییر، به نحوهی کارکرد این تجهیزات مربوط میشود. کاراکتر شما حالا از شش حالت مختلف بهره میبرد. هر یک از زرههای جدید این بازی، تجهیزات و قابلیتهای ویژهای را برای کاراکتر به همراه خواهند داشت. این آرمورها حتی به عنوان Perk هایی همچون بارگذاری سریع اسلحه و یا کاهش آسیب پذیری از منابع مشخص نیز مورد استفاده قرار میگیرند. از سایر قابلیتهای زرههای بازی میتوان به استفادهی همزمان و ترکیبی از قابلیتهای چند زره اشاره کرد.
Bright Dust و منابع تأمین آیتمهای ظاهری کاراکترها از نو طراحی شدهاند
علاوه بر جوایزی که در پایان Battle Pass های فصلی بازی Destiny 2 به بازیکنان داده میشود، نحوهی دریافت Bright Dust ها و واحد پول فروشگاههای Eververse و سایر آیتمهای ظاهری بازی نیز تغییر کرده است.(سیستم بازی دیگر از پولهای گیج کنندهی Silver به عنوان واحد پول اختصاصی بازی استفاده نمیکند.)
در روش جدیدی که توسط بازی Destiny 2 Shadowkeep مورد استفاده قرار میگیرد، Bright Dust ها به عنوان جوایز تکمیل مأموریتهای Bounty به بازیکنان اختصاص مییابند. (مخصوصاً Crucible، Gambit، چالشهای هفتگی Vanguard و همچنین بونتیهای قابل تکرار بازی) در واقع Bungie با این کار، بازیکنان را تشویق میکند تا به جای باز کردن Eververse Engram و نابود کردن چیزهایی که درون آن قرار دارد، با بازی کردن آیتمهای ظاهری و کازمتیکهای بازی را بدست آورند.
لذا فروشگاه Eververse هنوز هم از منوی Director قابل دسترسی است بنابراین شما نیازی نیست که دیگر منتظر لودینگهای طولانی مدت Tower برای مشاهدهی آیتمهای جدید درون آن بمانید. از طرفی، با تغییر واحد پول اختصاصی بازی به پرداخت مستقیم با پول واقعی، Bungie هم سادهتر به کسب درآمد خود در استریمهای free-to-play میپردازد.
سایر تغییرات کوچک سال سوم بازی Destiny
تغییرات کوچک و متعددی در بحث بهبود کیفیت گیم پلی بازی در سال سوم از داستان Destiny اعمال خواهد شد که شاید برای بازیکنان قدیمی این سری جالب باشد:
- مکانیزم جدید فینیشر به سبک مبارزات بازی اضافه میشود که در مقابل دشمنانی که سطح سلامتی پایینی دارند، به کار میرود. در صورت استفاده از این تکنیک، امتیاز بیشتری را دریافت خواهید کرد.
- برای کاربرانی که نسخهی Forsaken را خریداری کردهاند، سایه چال Shattered Throne همواره در دسترس قرار دارد. در گذشته فقط در شرایطی که کورس Dreaming City در بالاترین سطح قرار داشت، میتوانستیم به این مرحله دسترسی داشته باشیم. حالا میتوانید مستقیم و از منوی Director به آن دسترسی داشته باشید.
- کورههای Black Armory نیز (بالاخره!) به عنوان بخشی از پلی لیست EDZ در منوی Director قرار گرفتهاند.
- فهرست هفتگی Xur و بستههای Fated Engram حالا شامل سلاحهای Exotic سال دوم از داستان بازی نیز خواهند بود.
- سلاحهای Pinnacle که قبلاً به عنوان جایزهی تکمیل مأموریتهای دشوار، طولانی و خسته کنندهی Vanguard، Crucible و Gambit ارائه میشدند، با سلاحهای Ritual جایگزین شدهاند. در ضمن مسیر دستیابی به آنها نیز در مقایسه با قبل سادهتر شده است. تصویری از سلاحهای فوق الذکر را در ادامه مشاهده میکنید.
- قسمت Crucible از صفحهی Director مجدداً طراحی میشود. حالتهای Quickplay و Competitive حذف شده و با Classic Mix (Control, Clash and Supremacy) و ۳v3 Survival جایگزین میشوند. حالتهای ۶v6 Control و Survival Solo Queue تیز پلی لیست مخصوص خود را دارند. علاوه بر اینها، یک پلی لیست هفتگی و چرخشی ۶v6 و ۴v4 نیز اجرا میشود.
- در بحث Power level نیز تمامی آیتمها، کاراکترها و سلاحهایی که قبلاً از آن خود کرده بودید، با لول ۷۵۰ کار خود را شروع خواهند کرد. ظرفیت لولهای جدید، حالا تا ۹۵۰ هم میرسد که این میزان برای سلاحهای pinnacle تا ۹۶۰ ادامه دارد.
- ظرفیت Glimmer نیز تا ۲۵۰,۰۰۰ افزایش یافته است. در ضمن روش ذخیره سازی Glimmer نیز تغییر کرده است. حالا از چالشهای هفتگی bounty و فعالیتهایی که بر اساس Patrol انجام میگیرد، Glimmer بیشتری را دریافت خواهید کرد.(میتوانید به عنوان مثال، رویدادهای عمومی، صندوقچهها و Lost Sector ها را در نظر بگیرید.) در ضمن، حالا کشتن عادی موجودات بازی، Glimmer کمتری را به همراه خواهد داشت.
در این مطلب راهنمای بازی Destiny 2 Shadowkeep سعی کردیم تا هر تغییری که این DLC در بازی Destiny 2 ایجاد میکند را شرح دهیم.
بسیار کامل تر توضیح دادید نسبت با سایر سایت ها و همچنان جای بهبود هست. با تشکر
اگر نظر، نقد و پیشنهادی دارید، بسیار خوشحال میشیم که از اون مطلع بشیم.