چیزی از عرضهی بازی Control، جدیدترین اثر استودیوی Remedy (خالق آثاری چون Max Payne و Alan Wake) نگذشته است؛ اثری که با استقبال خوب منتقدان روبرو شد و توانست عملکردی قابل قبول داشته باشد. المانهای اصلی این بازی گشت و گذار در دنیای آن و مبارزه با دشمنان هستند. در این راهنمای بازی Control به آموزش روش درست تعامل با عناصر محیطی در این بازی میپردازیم.
گشت و گذار در بازی Control
تمامی روند بازی کنترل در ساختمان مرکزی ادارهی فدرال کنترل (Federal Office of Control) جریان دارد. این ساختما در پس حملهای، به وسیلهی موجوداتی به نام The Hiss تسخیر میشود. وظیفهی Jesse به عنوان مدیر این اداره آزادسازی آن از دست این دشمنان متخاصم است. او در راستای این هدف باید به گشت و گذار در راهروهای عظیم این ساختمان پرداخته و دشمنان خود را شکست دهد. برخی از بخشهای این اداره به طور کامل تحت کنترل نیروهای دشمن قرار دارند و تنها راه تسخیر آنها شکست دادن تمامی دشمنان است. تنها با بازپسگیری یک بخش میتواند به گشت و گذار مناسب در آن پرداخت.
علاوه بر این، برخی مشکلات مواجه شده در طی بازی Control نیاز به حل معمایی دارند. در این بازی، تخریب محیطی ویژگی مهمی است. موتور این بازی امکان حرکات یا نابودی تمامی اشیای حاضر در صفحه را ایجاد میکند و اعمال شما تاثیری فراوان و مستقیم بر محیط دارند. شما همچنین میتوانید تمامی اشیای مستقل محیط را حرکت دهید.
مبارزات در بازی Control
مخاطب در هنگام گشت و گذار در راهروهای این ساختمان باید با دشمنان زیادی مبارزه کند. با وجود حالت نامشخص دشمن، نیاز به استفاده از قدرتهای به خصوص در مقابله با آنها نیست و تنها خالی کردن نوار سلامتی آنها کافی خواهد بود. برای این منظور، مخاطبان میتوانند از انواع مختلفی از سلاحها و تواناییهای ذهنی مختلف استفاده کنند. شاخصترین ویژگی در اینجا سلاح شخصیت اصلی بازی است. این سلاح به صورت تکی بوده و از المانهای کوچکی تشکیل میشود. مخاطب تنها میتواند نحوهی قرارگیری و حالت این المانهای کوچک را برای تغییر سلاح خود عوض کند. البته این انتخاب بر پارامترهای جداگانه و ویژگیهای سلاح تاثیر دارد. مخاطبان در برخی از مراحل بازی باید با باسهای مختلفی مبارزه کنند که شکست دادن آنها محتاج استفادهی درست از قدرتهای ویژهی شخصیت اصلی بازی است.