طی روزهای گذشته با تعطیلی استودیو Visceral Games بدست کمپانی EA و تغییر روند توسعه پروژه این استودیو از یک بازی اکشن-ماجراجویی خطی به یک تجربه وسیع و متنوعتر، بحثهای بسیاری در سطوح مختلف صنعت گیم ایجاد شد. عمده این مباحث بر سر نامناسب بودن توسعه یک بازی خطی به جای تجربهای سرویس محور همانند بازی Anthem از ناشر مذکور بوده است، بشکلی که حتی بعضی از سازندگان مشهور هم به چنین اتفاقاتی واکنش نشان دادهاند. یکی از واکنشهای جالب مربوط به کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان بازی God of War است.
وی پس از بیان ناامیدی خود از چنین مباحث، متذکر شد که بازیهای داستان محور خطی هم میتوانند همچنان به بازیکنان احساس لذت طولانی مدت را اعطا کنند.
من عاشق بازیهای تک نفره خطی هستم. متاسفم از اینکه کلمه “خطی” نشانهگر هدفی اشتباست، درحالیکه شما میتوانید لذت کاملی را در بازیهای داستانمحور خطی تجربه کنید.
مورد جالب دیگر، دیدگاه ایشان در مورد بازی God of War در گذشته بود. وی اعتقاد داشت بازی God of War همانند یک تور اتوبوس تفریحی است. بدین صورت که بازیکنان میتوانند در مکانهای متفاوتی پیاده شده و گردش کنند، سپس دوباره به اتوبوس برگشته و برای ادامه تفریحات و بازدیدهای خود، سوار بر آن شوند.
بازی God of War در اوایل سال ۲۰۱۸ بصورت انحصاری برای کنسول PS4 منتشر میشود.
نظر شما در مورد بازیهای خطی و دلایل سازندگانی چون کمپانی EA برای تعطیلی استودیو مشهوری چون Visceral Games چیست؟ آیا همچنان تجربه بازیهای خطی را لذت بخش میدانید؟