سازندگان استودیو کوالیشن (Coalition Studio) در طول کنفرانس E3 2017 کمپانی مایکروسافت (Microsoft) از بهبودهای صورت پذیرفته برای بازی Gears of War 4 در کنسول Xbox One X سخن گفتند.
راد فرگوسن (Rod Fergusson) رئیس استودیو مذکور به همراه مایک راینر (Mike Rayner)، کارگردان تکنیکی بازی Gears of War 4 در مورد بهبودهای صورت گرفته، از وجود تکسچرهای کیفیت ۴K و پشتیبانیکردن از قابلیت HDR بازی مذکور خبر دادند.
همچنین در زمان اجرای بازی، سایر بهبودهای دیگری چون افزایش کیفیت سایهها، افزایش پراکندگی حجم نور درکنار سایهزنی داینامیک که با تغییر منبع نور، تغییر میکند، اتفاق خواهند افتاد.
به دنبال آن، بازی از فرمت صوتی دالبی اتموس (Dolby Atmos) هم برای هدستهای سازگار با این فرمت، پشتیبانی میکند.
از سوی دیگر، افراد که از تلویزیون ۴K TV بهره نمیبرند، همچنان میتوانند از قابلیتهای بازی با کنسول Xbox One X بهره برده و با وجود آنکه کنسول مورد بحث، تمامی تکسچرها و بازی را به شکل ۴K رندر میکند، بلطف تکنولوژی supersampled، میتوانند بازیها را با کاهش رزولوشن به ۱۰۸۰p درکنار حفظ کیفیت اصلی، اجرا کنند.
برطبق گفته راد فرگوسن، بازیکنان بدون توجه به نوع تلویزیون استفاده شده، پیشرفت زیادی را در زمان استفاده از تکنولوژیهای کنسول جدید حس خواهند کرد.
اما مهمترین نکته، حفظ فریمریت بازی بوده که باوجود افزایش ثبات، همچنان همانند فریمریت اجرایی بازی در کنسول ایکسباکسوان معمولی خواهد بود. بدین ترتیب بازی در حالت داستانی بصورت ۳۰ فریم و در حالت چندنفره بصورت ۶۰ فریم اجرا خواهد شد.
ویدئویی از صحبتهای سازندگان بازی Gears of War 4 را برای کنسول نو رسیده Xbox One X گوش کنید.