بازی Call of Duty: WWII ساخته استودیو Sledgehammer Games در مقایسه با بازیهای دیگر این سری بسیار متفاوت است و این امر نه فقط بخاطر مکانیکهای عنوان WWII بلکه بخاطر رفع برخی از مشکلات عنوانهای قبلی در این بازی است.
یکی از این مشکلات مربوط به غنائم دشمنان بود که باوجود انواع مختلف سلاحها، بازیکنان انتظار بهترین غنیمت را داشتند و خیلی اوقات به نتیجه دلخواه نمیرسیدند. بنابراین استودیو سازنده روشی متفاوت را در عنوان WWI پیاده کرده است.
میکائیل کاندری (Michael Condrey) رئیس استودیو Sledgehammer Games، در این مورد عنوان کرد:
در بازی Call of Duty: WWII تمامی غنائمی که از دشمنان کسب میشود جنبه تزئینی خواهد داشت و ما مسیرهای بهتری برای بازیکنان هموار کردهایم تا دیگر بصورت تصادفی غنیمت و تجهیزات را کسب نکنند.
از ویژگی های دیگر بازی میتوان به محدودههای Headquarter اشاره کرد که هر Headquarter فضایی اجتماعی است که بالغ بر ۴۸ بازیکن با تمامی فعالیتهای بازیکنان را در بر میگیرد.
از دیگر مسائل حل شده هم میتوان به مشکلات سرور و پهنای باند اتصالات اینترنتی اشاره کرد که با توجه به اظهارات کاندری میزان آپدیت سرورها در ثانیه به ۶۰Hz رسیده و این مسئله برای بازی WWII به مراتب حل شده است یعنی دیگر مانند سابق نخواهد بود.
بازی Call of Duty: WWII در تاریخ ۱۲ آبان برای پلتفرمهای PS4، Xbox One و PC عرضه میشود.