بازی Wasteland 3 در تاریخ ۱۹ May سال دیگر عرضه میشود. انتشار این بازی برای سه پلتفرم PC, Xbox One و PS4 برنامه ریزی شده است. نکته قابل توجه این است که حتی پس از خرید استودیو سازنده بازی یعنی inXile Entertainment توسط مایکروسافت، انتشار بازی برای کنسول PS4 به مشکلی نخورده است. خرید این استودیو توسط مایکروسافت در ماه نوامبر ۲۰۱۸ صورت گرفت.
طی مصاحبه اخیر موسس استودیو Brian Fargo، او درباره شرایط استودیو پس از فروش آن صحبت کرده است. او در صحبتهایش گفته که مایکروسافت پس از خرید استودیو در کار آنها دخالتی نکرده و اجازه داده استودیو مانند قبل به توسعه بازیها بپردازد. البته که خرید استودیو باعث شده حالا استودیو از نظر مالی پشتوانه قوی داشته باشد و محدودیتهای مالی قبل کاملا برطرف شدهاند.
Fargo طی مصاحبه خود با +Gameradar توضیح داده که مایکروسافت پول زیادی به استودیو پرداخت کرده و بعد از آن، آنها را به حال خود گذاشته است.
اساسا اتفاقی که افتاد این بود که اعضای مایکروسافت به استودیو آمدند، پول زیادی به ما دادند و از ما خواستند برویم و بهترین بازی که میتوانیم را بسازیم.
مانند Fargo، کارگردان بازی Tim Campbell هم گفته که فروش استودیو به هیچ وجه تاثیری در ساختههای استودیو نداشته است. او همچنین گفت که میداند طبیعی است که مردم طور دیگری درباره وضعیت استودیو فکر کنند، اما به +Gameradar اطمینان داد که مایکروسافت تنها به استودیو کمک میکند تا کار خود را بهتر انجام دهند.
پشتیبانی مایکروسافت از استودیو باعث شده بتوانند صداگذاریهای بیشتری روی دیالوگهای بازی انجام دهند و در نهایت باعث شده توسعه دهندگان بتوانند بازی بهتری از آنچه پیش بینی کرده بودند بسازند. سرمایه اولیه بازی، چیزی نزدیک به ۳ میلیون دلار بود که از طریق سرمایه گذاری جمعی به دست آمده بود.
مایکروسافت همچنین یک آزمایشگاه تحقیق کاربری دارد که قرار است بازخوردشان درباره UI و آنچه مردم تجربه میکنند را به ما تحویل دهند. در کنار اینها، تیمهای محلی سازی و گروههای QA هستند که باید با آنها کار کنیم. اما نکته این است که همه اینها باعث میشود در نهایت ساخته بهتری به بازیکنان تحویل دهیم.
Brian Fargo همچنین گفت که برنامه دارد پس از انتشار بازی wasteland 3 خود را بازنشسته اعلام کند. احتمالا بهترین شهرت او در روند کاری خود، کار روی بازی The Bard’s Tale میباشد.