شنون لافتیس (Shannon Loftis)، مدیر استودیوهای جهانی کمپانی مایکروسافت (Microsoft) طی جدیدترین مصاحبه خود با وبسایت پولیگان (Polygon) خبر از تاخیر انتشار بازی Crackdown 3 از نوامبر سال ۲۰۱۷ به بهار سال ۲۰۱۸ داد.
وی برای توضیح مسئله تاخیر یکی از موردانتظارترین عناوین انحصاری کنسولی کمپانی مایکروسافت، از نیاز سازندگان به زمان بیشتر برای اطمینان از کیفیت نهایی بازی دردست ساختشان را داد.
ما میخواهیم مطمئن شویم که بازی مناسبی را با کیفیتی مناسب در زمانی مناسب عرضه میکنیم. بازی Crackdown 3 عناوینیست بسیار جاهطلبانه و ما قصد داریم بهترین تجربه ممکن را در تمامی جنبههای محصول ارائه دهیم. برای دستیابی به این اهداف احتیاج است تا زمان بیشتری را صرف توسعه محصول کنیم.
بازی Crackdown 3 ابتدا در کنفرانس E3 سال ۲۰۱۴ کمپانی مایکروسافت معرفی شد اما تا رویداد E3 2017 سازندگان اطلاعات بسیار محدودی را از آن منتشر کرده و طی این رویداد، تاریخ انتشار بازی را برای روز ۱۶ آبانماه (۷ نوامبر) سال جاری مشخص کردند. البته قسمتی از این دلایل تاخیرات پیاپی سازندگان، به بلوغ رسیدن تکنولوژی پردازش ابری ویژهی محصول نهایی است. لافتیس هم طی این مصاحبه به این دلیل اشاره کرد:
برای هماهنگی پوشش تکنولوژیک بازی همراه با مواردی چون گیمپلی ۴K واقعی، بخش چندنفره رقابتی برپایه پردازش ابری و یک دنیای جهان-باز پهناور و آیندهنگرانه به این تاخیر نیاز بود. تیم توسعه سخت درتلاش است تا تجربهای بزرگ را برای هواداران به ارمغان آورد و این زمان اضافه، به آنها کمک خواهد کرد.
بازی Crackdown 3 در بهار سال ۲۰۱۸ برای پلتفرمهای ایکسباکس وان و پیسی عرضه خواهد شد.
نظر شما درمورد تاخیرات مدام سازندگان چیست؟ با وجود این تاخیر، لاین-آپ عناوین زمان عرضه کنسول ایکسباکس وان ایکس با شعار ۴K واقعی، خالیتر از هر زمانی دیگر احساس میشود.