قبل از مراسم E3 2019 حضور نسخه نینتندو سوییچ بازی The Witcher 3 به صورت شایعاتی به گوش میرسید، ولی در این مراسم بالاخره به صورت رسمی تایید شد. بازی The Witcher 3 به کنسول نینتندو سوییچ نیز خواهد آمد و قطعاً یکی از چالشبرانگیزترین بازیهای برای این کنسول محسوب میشود. تمام گفتگوها از زبان استودیو Saber Interactive نقل شده است، استودیویی که برای بازیهای Halo و Halo 2 Anniversary Edition نیز شناخته میشود، و همینطور در همکاری با CD Projekt RED، برای انتشار بازی Cyberpunk 2077 در آپریل سال آینده میلادی، کمک میکند. اما چگونه یکی از چالشیترین بازیهای نسل فعلی، برروی پردازندهی Tegra X1 کنسول سوییچ عمل میکند؟ در هفتهی گذشته عکسهایی از درون بازی منتشر شد که به نظر جالب توجه بودند.
به طور قطع برای اینکه بتوانیم بازیای مانند The Witcher 3 را برروی کنسول هیبریدی نینتندو اجرا کنیم، نیاز به تغییراتی در مشخصات فنی آن داریم – به طور مثال رزولوشن بازی. CDPR به خوبی توانسته است بیشتر از آن چیزی که انتظارش را داشتیم، عمل کند. استودیو سازنده طی توییتی اعلام کرد که بازی در زمان اتصال کنسول به پایه، رزولوشن ۷۲۰p و در زمان کنسول دستی، رزولوشن ۵۴۰p را فراهم میکند. آنالیز و بررسی عکسهای منتشر شده از بازی نشان میدهد که به صورت Native رزولوشن ۷۲۰×۱۲۸۰ و در پایینترین حالت ۵۰۴×۸۹۶ را دارد.
با درنظر گرفتن پیچیدگی بازی و سختافزار موبایلی کنسول سوییچ، هنوز هم اولین تصویرهای بازی خبر از یک شاهکار تکنیکی میدهد. تنها مشکل بازی، پایین بودن کیفیت Anti-Aliasing است، که میتواند کمی روند پیشرفت بازی را آهسته کند. احتمالاً بازی کردن به صورت کنسول دستی راه بهتری برای تجربه The Witcher 3 باشد – با وجود افت رزولوشن، معمولاً صفحه نمایش کوچکتر در کاهش ضعف رزولوشن خوب عمل میکند.
به عنوان چیزهایی که تاکنون میدانیم، افت مشخصی در تنظیمات موتور گرافیکی بسیار آشکار است: شاخ و برگ درختان و شخصیتها در فواصل دور دارای تغییراتی در سوییچ بودند، و همچنین، محیط از پراکندگی کمتری برخوردار است. مقایسه CDPR در بعضی از محیطهای نسخه PS4، نشان میدهد که در سوییچ، چمن از چگالی و حجم کمتری بهره میبرد که همین موضوع باعث سبکتر شدن بازی میشود. جزییات کلی این نسخه شباهت زیادی به حالت LOW در تنظیمات نسخه PC دارد، پس، کیفیت Texture در بازی عقبنشینی کرده است – دقیقاً همانطور که از ۳٫۵ گیگابایت RAM قابل استفاده در کنسول نینتندو سوییچ انتظار میرفت. جزییات زمین بازی در کنسول نینتندو سوییچ کاهش یافته است، احتمالاً یکی از فاکتورهایی که کم شده، Anisotropic Filtering بوده و همینطور تعداد تراکم پیکسلها نیز افت پیدا کرده است.
آخرین موضوع، رزولوشن سایهها و تنظیمات SSAO برای دریافت در انتهای تصاویر است. به طور خلاصه، این تغییرات باعث میشود تا خروجی کنسول سوییچ در کل روشنتر جلوه کند. در حقیقت، به نظر میرسد که انبساط محیط – سایه بین اشیاء – به طور کامل برداشته شده و یا در ظرفیت محدودی استفاده شده است، تا بیشتر منطقی باشد.
به طور عمده، جزییات اصلی – چهارچوب دنیای بازی – هنوز هم در جای خود باقی مانده است. این نیز کاملاً معجزهآور است که در نظر داشته باشید، نسخه نهایی بازی تقریباً ۳۲ گیگابایت از فضای ذخیره شما را اشغال میکند. نسخه منتشر شده برای کنسول PlayStation 4 بیشتر از ۶۰GB حجم داشت، که به نحوی برای استودیوی Saber Interactive موضوعی چالشبرانگیز بود. حتی با اینکه حجم بازی ۳۲ گیگابایت تعیین شده، بازهم نسبت به فضای یک بازی معمولی در کنسول سوییچ، عدد زیادی است؛ احتمالاً کارتریج بازی به صورت پایهای ذخیره میشود و مقدار اضافه نیز به صورت آنلاین دانلود میشود. البته هنوز این موضوع مشخص نشده است. حجم این پروژه فراتر از هر پروژهای است که تا به حال برای کنسول نینتندو سوییچ ساخته شده.
هر تغییر ریز و درشتی برای عملکرد بهتر بازی ضروری است. اینکه چگونه Saber Interactive در نهایت تعادلی بین نرخ فریم و کیفیت تصویر آن برقرار میکند، بسیار جالب توجه خواهد بود. تریلر پخش شده از این بازی برروی نرخ فریم ۳۰fps تنظیم شده است، که احتمالاً با هدف نرخ فریم اصلی بازی مطابقت دارد.
چیزی که ما را در این عنوان هیجان زده میکند، این است که بازی در همهی سطوح یک چالش برای سختافزار سوییچ ایجاد میکند: CPU و باند مموری کنسول نیازمند کمی پیشرفت است و برخلاف بازیهای Doom و Wolfenstein، استودیوی Saber Interactive نتوانست نرخ فریم را از ۶۰ به ۳۰ برساند. به جای آن، هدف آنها دقیقا هم سطح کنسولهای Xbox One و PS4 است. در همین حال، موتور گرافیکی RED به GPU کنسول چندان آسان نمیگیرد؛ ما ایدههایی برای این کار داریم، ولی باید منتظر بمانیم ببینیم که Saber چگونه میخواهد مکانهایی مانند Novigard و Crookback Bog را در سوییچ پیادهسازی کند؟
مطلب مرتبط: آیا بازی The Witcher 4 ساخته خواهد شد؟
به نظر شما این نسخه بازی The Witcher 3 برروی کنسول نینتندو سوییچ میتواند به خوبی کنسولهای دیگر ظاهر شود؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
به نظر من اصلا تجربه خوبی نمیشه
کاملا موافقم.با یک ویچر ۳ نسل قبلی روبرو هستیم که به استانداردهای نسل قبل هم نمیرسه.