Final Fantasy VII Remake یکی از سورپرایزهای شیرین E3 2019 برای من بوده است. درخلال کنفرانس E3، اطلاعات خوبی درمورد تاریخ انتشار، دمو، تریلر جدید و ویرایشهای مختلف به بازی به دست ما رسید اما امروز، روزی است ما اولین بار موفق به تجربهی گیم پلی بازی شده ایم.
مراسم معرفی Final Fantasy VII Remake در E3 2019 توسط تهیه کنندهی این عنوان یعنی Yoshinori Kitase و پشت درهای بسته برگزار شد. طی این مراسم، به اهداف، آینده و نقطه نظرهای تیم سازندگان بازی اشاره شد.بعد از آن، دمویی از بازی در اختیار شرکت کنندگان در مراسم قرار گرفت که به یکی از مبارزات Boss Fight در مقابل یک عقرب رباتیک غول پیکر صورت میگرفت. درطول این نگاه اولیه، من سعی کردم تا جایی که ممکن است نکات ریز و جزئی مربوط به تمامی جنبههای بازی را استخراج کنم. لذا در این مطلب به ۲۸ نکتهی تصادفی و پراکنده از تجربهی گیم پلی بازی Final Fantasy VII Remake خواهیم پرداخت.
مطالب مرتبط: جزییات قسمت نخست بازی Final Fantasy VII Remake
- تصور این که قسمتهای جدید Final Fantasy، بخشی از یک مجموعهی سریالی هستند، یک تصور غلط است. چرا که همانطور که Square Enix سه سال پیش به آن اشاره کرد، هر بخش از بازی Final Fantasy VII Remake یک بازی کامل است.
- این بازی، یک پروژهی جانبی به حساب نمیآید. تیم سازندگان Square Enix به بازی را به چشم یکی از شمارههای اصلی سری Final Fantasy نگاه میکنند.
- به اعتقاد تیم سازندگان، Midgar بهترین لوکیشن برای Final Fantasy VII Remake بوده است.
- بخش دوم Final Fantasy VII Remake در دست ساخت است.
- صداپیشگان بازی نسبت به گذشته تغییر کرده اند. به گفتهی Square Enix نسل جدیدی از بازیگران به تیم توسعه دهندگان پیوسته اند تا بهترین اجرا را برای کاربران جدید و طرفداران قدیمی بازی، فراهم کنند.
- دمویی که در اختیار ما قرار گرفته، مربوط به عملیات Mako Reactor 01 است که احتمالاً مرحلهی اول بازی و یا بسیار نزدیک به آغاز بازی اصلی است.
- نقشه و عوامل صحنه، در این دمو و بازی اصلی تفاوتی نخواهند داشت. به جز اینکه شما در فضای ۳D به گشت و گذار میپردازید.
- در خلال مبارزات بازی، با تاکتیکی موسوم به توقف زمان، میتوانید فرصت لازم برای به کارگیری دستورات مختلف در اختیار شما قرار میگیرد. شما میتوانید (امامجبور نیستید) فنون موردعلاقهی خود را در کلیدهایی به صورت میانبر قرار دهید.
- شما میتوانید با کلید R3 بر روی هدف خود اصطلاحاً قفل کنید. یا اینکه به صورت آزاد با کلید مربع به سمت او حمله ببرید.
- میزان آسیبی که به شما وارد میشود، نشانگر شارژ قابلیتهای Limit Break شما را پر میکند.
- Limit Break اختصاصی Barret با نام Fire in the hole شناخته میشود واز طریق توپ متصل به بازوی او شلیک میکند.
- قابلیت Braver Attack کلود بر خلاف قسمتهای قبل بازی یک توانایی عادی به حساب میآید اما حرکت Cross Slash او همچنان یک Limit Break است.
- علاوه بر Braver، قابلیتهای ویژهی جدیدی به نام Thrust و Triple Slash به کاراکتر Cloud اضافه شده است.
- شما با اعمال حملات میتوانید ATB خود را شارژ کنید. در حین بازی مخازن ATB با سرعت خوبی پر میشوند که این امر موجب تشویق بازیکن برای استفادهی آزادانه و بدون دغدغه از آنها میشود.
- حملات عادی، دفاع کردن (با کلید R1) و یا جاخالی دادن (با کلید دایره) ATB شمارا مصرف نمیکند.
- فعالیتهایی که نیازمند افزایش ظرفیت مخازن ATB هستند شامل استفادهاز آیتمها، فعال کردن قابلیتهای ویژه و استفاده از اسپلها میشوند.
- استفاده از جادو یا Magic علاوه بر ATB شارژ MP شما را نیز مصرف میکند.
- علاوه بر فنون معمولی و قابلیتهای ویژه، برای هر کاراکتر یک ویژگی منحصر به فرد طراحی شده که در کلید مثلث قرار گرفته است.
- ویژگی خاص Cloud ، سوییچ سریع بین دو حالت مبارزه است. با فشردن کلید مثلث، میتوان بین دو حالت اپراتور (سرعت و تخریب معمولی) و مجازاتگر (Punusher) با سرعت کمتر و تخریب بیشتر جابه جا شد.
- ویژگی خاص Barret اورشارژ نام دارد که به جای ضربات و نواخت آتش پیوسته و معمولی، اقدام به رها سازی یک تک شلیک تقویت شده میکند.
- در حین مبارزات بازی میتوانید با فشردن D-pad به سمت بالا یا پایین بین اعضای مختلف جا به جا شوید.
- با توجه به دموی بازی فکر میکنم خارج از زمان مبارزات و در طول گشت و گذار نمیتوان بین اعضا جابه جا شد.
- صندوقچههای گنجینه در نقاط مختلف نقشه پخش شده اند. کلید مثلث، دستور بازکردن این صندوقها را صادر میکند. شما نمیتوانید در طول مبارزات، صندوقها را باز کنید.
- سیستم Materia دوباره به بازی برگشته و عملکردی مشابه بازی اورجینال دارد. البته، Square Enix اشارهای به جزئیات آن نکرده است.
- حداقل برای شمشیر Cloud مشاهده کردیم که اعمال ویژگی Materia موجب زهرآگین شدن سلاح میشودو
- Jessie (یکی از افراد گروه Barret) در طول بازی به نوعی به صحبتهای تحریکآمیز با Cloud میپردازد. او مرتباً از ویژگیهای ظاهری او تعریف و تمجید کرده و در بارهی رابطهی نزدیک او با Tifa اظهار کنجکاوی میکند.
- وقتی که مردم دربارهی گذشتهی Cloud مانند رابطهی او با Tifa یا دوران سربازی او صحبت میکنند، تصویر ثابت شده و صداهای اطراف حالت مبهم به خود میگیرند.
- در یکی از این حالتها، Cloud یک پر سیاه رنگ را در حال سقوط مشاهده میکند که هنوز مفهوم آن را نمیدانیم.
مطالب مرتبط: تاریخ انتشار بازی Final Fantasy VII Remake مشخص شد
ناشر: Square Enix
توسعه دهنده: Square Enix
تاریخ انتشار: March 3,2020
پلتفورم: Playstation 4
منبع: Gameinformer