با عموم مردم و اجتماع بازیکنان ارتباط برقرار کردیم تا به ما بگویند چه چیزهایی را از ویژگیهای بازی FIFA 20 انتظار دارند و دوست دارند که بازی چه تغییراتی را متحمل شود. من هنوز هم از بازی FIFA 19 لذت میبرم، اما نسبت به یک عنوان بی عیب و نقص فاصلهی زیادی دارد – و به عنوان یک نتیجه، در سرتاسر Reddit، انجمنهای EA و رسانههای اجتماعی، این بازی فوتبالی سنگین وزن هرروز ضربهی چکشی را تحمل میکند و مورد نقد قرار میگیرد. سر و صدای تغییر بازی، شلوغ و بی حد و حصر است، به این معنی که ایدههای خوب برای تغییر شکل این سری بین این همه نقد گم میشوند.
این لیست تغییرات بازی FIFA 20، تلاشی برای دربرگرفتن تمام تغییرات احتمالی نیست. به جای آن مخلوطی از احساس عادی و کنجکاوانه است که احتمالاً نادیده گرفته شدهاند – از ضعفهای بخش Pro Club و Career گرفته، تا بعضی آپگریدهای ضروری که برای بخش Ultimate Team لازم هستند.
- اصلاحات احتمالی در بخش Career

تغییرات در تصویری از بخش Career Mode دیده میشود، ولی چند ایده از Fifaplayer4000 در EA forum پیشنهاد شده است که زیبایی این تغییرات را بیشتر میکند. یک مشکل بزرگ در واقع ناتوانی این مود در جذاب کردن بازیها در طول فصلهای مختلف است، او پیشنهاد کرده که برای بهتر شدن این موضوع، از اسپانسرها، کیتها و استادیومهای تغییرپذیر در این بخش استفاده شود. همچنین پیشنهاد میکند تا محدودیت بالای همهی بازیکنان نیز از بازی حذف شود.
او همچنین گفت: “پتانسیلهای از پیش تعیین شده باید حذف شوند. بازیکنان باید بتواند براساس فرم و وضعیت خود رشد و یا افت کنند، نه براساس پتانسیل از پیش تعیین شده. بعضی مواقع میتوانید با یک بازیکن ۳۱ ساله در یک فصل ۳۳ گل ثبت کنید ولی باز هم امتیاز او افت پیدا کند. یا بازیکن جوانی که هیچوقت بازی نمیکند ولی هنوز هم به شدت رشد میکند. به نظر من بازیکنان باید مثلا بعد از هفت بازی خوب پشت سرهم یا همچین چیزی، رشد کنند، نه بر اساس پتانسیلهای سنی.” این یک مفهوم تر و تمیز است، و به این معنی است که شما شاهد حضور بازیکنان قدیمی ولی حرفهای در زمین بازی خواهید بود، بازیکنانی همچون Glenn Murray یا Sol Bamba.
- ثبات بیشتر در زمین

من همیشه در مورد درجه رندوم بازی فیفا که به نظر منطقی بود، بحث میکردم – در غیر اینصورت نتیجه دنیای واقعی شبیه به این بود که تیم Palace هیچگاه در استادیوم Etihad نمیتوانست برنده شود – اما در این روزها، بیشتر شبیه به نظرات دیگران است. اگر کلمهی مشترکی برای توضیح چیزی که تمام بازیکنان FIFA، از eSports pro تا شنبه شبهای معمولی، از گیمپلی بازی میخواهند وجود داشته باشد، آن کلمه ‘Consistency’ یا “ثبات” در بازی است، جایی که تیم با مالکیت و شوت بیشتر نه بازی از ده بازی را میبرد.
Kfcbucket21 در EA forums اینگونه نوشت:
“در واقع باید توانایی این را داشته باشیم که در زمان معلق بودن توپ بتوانیم بازیکن را تغییر دهیم.” او همچنین از اینکه در زمان حملههای هوایی و سانتر توپ، بازی در عمل به دستورات بازیکن ضعیف عمل میکند نیز گفته است. Davvebingan میخواهد تا امتیاز بازیکنان بازتاب دقیقتری درون بازی داشته باشد: “سرعت ۹۸ هافبک من نباید دربرابر سرعت ۹۹ بال تیم حریف نادیده گرفته شود، در حالی که همین بازیکن با سرعت ۹۹، نمیتواند از دست یک دفاع با سرعت ۷۰ فرار کند.” و DaveSmith89 نیز گفت که انیمیشن تکلها نیازمند تغییر هستند. “اولین تکل (موفق) باید حریف را از توپ دور کند، نه اینکه به او شانس دیگری (برای بازپس گیری مالکیت) بدهد و یا باعث شود همتیمی او ضربه تکل را ریباند کند.”
- نگاهی به رویکرد back-to-basics

در ادامه تیتر بالا، کاربر Redditای با نام baigepops لیست کوتاهی را معرفی کرده است، که به سادگی قوانین پایهای گیمپلی که به آنها نیاز پیدا خواهید کرد را در آن جای کرده است. انتخاب من از آن لیست، حذف استایل دفاع فوتبال آمریکایی است که اکثراً داوران هم این را نادیده میگیرند و به نوعی به یک استاندارد در لیگهای ما تبدیل شده است:
“نابود کردن یک بازیکن با دفاع، تاثیر بیشتری نسبت به تکل کردن روی او دارد، چون به سختی همچین ضرباتی در بازی خطا گرفته میشود.”
بقیهی مشکلاتی که او نوشته، تماماً نیازمند بررسی دقیق توسط توسعهدهندههای بازی هستند:
- یک تکل با زمانبندی خوب باید نتیحه بهتری برروی حریف داشته باشد و مالکیت توپ را از او بگیرد
- زمان گذاشتن برای ساخت یک موقعیت تک به تک پاداش کمتری نسبت به شوت کردن توپ پاز پشت محوطه دارد
- بازیکنان نمیتوانند برروی خط صاف بدون هیچ فشاری پاس بدهند، در حالی که بازیکنان زمانی که تیم حریف برروی آنها فشار وارد میکنند، در مسیر اشتباهی پاس میدهند، و شاید به صورت رندوم پاسهای خوبی بدهند.
- دروازهبانان هنوز هم در کنار توپ حرکت میکنند و اجازه میدهند تا توپ به کرنر برود.
نکات خوبی بود، از اینجا به بعد باید به دست EA سپرده شود.
- حذف علامت گل از زمین بازی

Tommyc21 در Reddit خود اینگونه نوشت:
“چرا هنوز علامت گل زدن یک المان در بازی محسوب میشود؟ این مسخرهترین اتفاق در بازی است.
” بله درست است، اگر من قادر بودم که یکی از المانهای بازی FIFA 19 را حذف کنم که هر بار بعد از گل خوردن یا گل زدن علامتی برروی زمین برای ۳۰ ثانیه به نمایش درنیاید، قطعا این علامت گل را نابود میکردم.
- حقیقتی درباره احتمالات پکها

پکهای Ultimate Team به نوعی تاریکترین سمت FIFA 19 محسوب میشوند. امسال EA شروع به لیست کردن آنها در بازی کرد تا در مقابل شرطبندی اقدام محکمی انجام دهد (به عنوان نتیجه، FIFA Points دیگر در بلژیک فروخته نمیشوند) – اما هنوز هم آنها بسیار مبهم هستند به خصوص زمانی که بحث درباره تبلیغات پیش میآید. به طور مثال، تبلیغ ماه سپتامبر Ones for Watch:” بعضی از کمپینهای خاص، برای نموه Ones to Watch، محتوای کمیابی را ارائه میدهند. در بعضی از پکها، نادر بودن این دسته از محتواها شاید به اندازه کمتر از ۱% برسد.”
به طور خاص، ما اطلاعات کمی درباره سودآورترین چرخانه پول در دست داریم، و از همین اطلاعات هم متوجه میشوید که اجتماع به دنبال تغییر در بازی هستند. Jabroni 9900 در Reddit خود اینگونه نوشت:
“چرا هیچکس درباره چگونگی تولید این پکها در همان وحله اول، سوالی نمیپرسد؟ ایا برای مردم مهم است؟ چه میشود اگر پکها براساس پایههای استفاده شخصی بازیکن تولید شوند؟ همه براساس الگوریتمهایی که حول چیزهایی مثل مقدار پولی که در بازی خرج میکنید و غیره، تنظیم شدهاند. در حالی که تنها احتمالات پک شدن بازیکنان به ما نشان داده میشوند، احتمالاً ما هیچوقت متوجه نخواهیم شد که این پکها در همان ابتدا چگونه تولید میشوند و آیا براساس اطلاعات و الگوریتمهای شخصی طراحی میشوند یا نه.”
مطلب مرتبط: بازی FIFA 20 | مصاحبه با کارگردان تهیه کننده بازی FIFA 20
- شنیدن صدای طرفداران درباره بخش Pro Clubs
این قضیه برای مدت زمان زیادی است که تبدیل به کمپین شده است و حتی در توییتر هشتگ مخصوص به خود – #fixproclub – را دارد. در این بخش پیشنهادات بسیار زیادی وجود دارد که برای اصلاح بخش Pro Clubs نکات خوبی هستند، یکی از این پیشنهادات گسترش کراس پلتفرم در بخش Pro Clubs است.
- فیلترهای جستجوی بهتر در Ultimate Team

لیونل مسی در حال حاضر دارای هفت آیتم مختلف در FIFA 19 Ultimate Team است، و هنوز هیچ راهی وجود ندارد تا به طور خاص نسخه Champions League یا Second in-form و یا Team of the Year card او را جستجو کنیم. به جای اینکار باید ‘Special’ را انتخاب کرده و به صورت دستی آنها را مرتب کنید. این یک سیستم قدیمی است که از سه بازی قبل باید اصلاح میشد.
EA نباید اضافه کردن فیلترهایی برای کارتهای خاص را متوقف میکرد. TheTinRam در Reddit خود اینگونه گفت:
“فیلتری که من بیشتر از بقیه میخواهم، آپشن “not from” است، با وجود این زمانی که من یک دروازهبان فرانسوی طلایی میخواهم میتوانم تمام Ligue 1 را فیلتر کنم. با اینکار میتوانم تمام دروازهبانهای لیگهای دیگر را یک جا ببینم، به جای آنکه تک تک لیگها را انتخاب کنم و آنها را مورد بررسی قرار دهم.”
من این حرف Gunners1111 را نیز میپسندم:
“به من قبل از خرید بازیکنان نقرهای از دیگر لیگها یک اخطار “این کارت را دارید” نشان دهد.” اینکار باعث میشود تا به سرعت روند تکمیل SBCها بدون نیاز به برگشت و خرید جفتهای گران قیمت از مارکت، طی شود.
- آپدیت چهرههای بازیکنان

بعضی از چهرهها در بازی فیفا ۱۹ به شدت قدیمی هستند و نیاز بسیار زیادی به آپدیت دارند. موضوعاتی در انجمن رسمی بازی وجود دارد که منبع مناسبی برای ردیابی شخصیتهایی است که نیاز به تغییر دارند، به طور مثال در قسمت زیر نمونههای کلیدی Premier League را مشاهده میکنید:
Hector Bellerin (آرسنال)
Theo Walcott (اورتون)
Chris Smalling (منچستر یونایتد)
Jordan Henderson (لیورپول)
Erik Lamela (تاتنهام)
- شفافیت بیشتر درباره عملکرد موتور بازی

در Pitch Noteهای EA کانادا میتوانید ببینید که در طول این فصل، با وجود آپدیتهای معمولی، چهرهی بازیکنان فیفا ۱۹ دستخوش تغییراتی است. اما هنوز هم کارهای زیادی برای راضی کردن مخاطبان بداخلاق وجود دارد. Mrbrainface در Reddit، حالتهای بازی و پاسخ بازیکنان را جمعبندی کرده است:
“EA چگونه توضیح میدهی که چرا در تمام بازیهای چهارم در مبارزههای گروهی، بازیکنان من هیچ کاری را درست انجام نمیدهند، درحالی که کامپیوتر مثل یک بازیکن بسیار حرفهای بازی میکند. من دکمه سانتر توپ را برای بیشتر از یک ثانیه نگه میدارم، ولی توپ تنها ۱۵ یارد دور میشود. ولی در مقابل تمام استارتها، چیپها، تکلهای زمان بندی شدهی هوش مصنوعی بازی، به صورت بینظیری کامل انجام میشوند.”
“من یک تیم با امتیاز ۹۱ را مدیریت میکنم که بازیهای Legendary را با ۵ گل و Professional را با ۱۲ گل میبرم، اما در آن بازی جادویی، همه چیز برعکس میشود. از آنجایی که این قضیه زمانی که قصد تکمیل ماموریتهای بازی را دارید، بسیار آزاردهنده میشود، نیازمند توضیحات است. من از این قضیه خسته شدهام که درمقابل یک تیم ۸۴ امتیازه، ۱۴-۱ بازی را میبرم، ولی درمقابل یک تیم ۷۱ امتیازه، نمیتوانم در ۱۲۰ دقیقه یک گل هم بزنم. EA، لطفا این قضیه را توضیح بده.”
- حضور لیگهای بیشتر

یک چیزی که EA به درستی آن را انجام داده، لایسنس کردن تیمها است – اما مطمئناً همانطور که شب روز را دنبال میکند و تکلهای Etienne Capoue لایق کارت زرد هستند، طرفداران بیشتر از اینها را میخواهند. نگاه آخر به نظرسنجی FIFA 20’s Most Wanted League نشان میدهد که لیگهای اندونزی و مالزی یه تنهایی ۲۷۸۰۰۰ رای را جمع کردهاند. روسای Vanarama National League نیز کمپینی را تشکیل دادند تا لیگ دسته پنج انگلستان هم برای اولین بار به بازی اضافه شود.
همیشه خطر این وجود داشته است که کیتها و نشانهها نقابی برروی مشکلات گیمپلی باشد، اما قطعا این دو موضوع باید به صورت جدا از هم قضاوت شوند. و گفتهها نشان میدهند که بعضی از این موارد به طور کامل و صحیح طراحی نشدهاند.
بازی فیفا ۲۰ در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (۵ مهر ۱۳۹۸) برای کنسولهای Xbox One، PS4، Nintendo Switch و PC منتشر میشود. نظر شما درباره قسمت جدید فیفا چیست؟ ایا میتواند برگه برندهی جدیدی را به بازیهای فوتبالی نشان دهد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید