آخرین ساخته استودیو Obsidian یعنی بازی Outer Worlds موفقیت بزرگی برای این استودیو هم از نظر منتقدین و هم از نظر تجاری بوده است. این استودیو در آگوست امسال توسط Microsoft خریداری شد و حالا درحال تصمیم برای پروژه آینده خود است. در مراسم XO19 مایکروسافت که دیشب برگزار شد، این استودیو از بازی جدید خود با نام Grounded رونمایی کرد. این یک بازی Survival است که طی آن در نقش انسانهای کوچک شدهای قرار میگیرید. به نظر میرسد که استودیو در حال حاضر عملکرد خوبی دارد ولی طبق گفتههای موسس استودیو، آقای Feargus Urquhart، آنها برنامهای برای جهش ناگهانی استودیو ندارند.
طبق گزارش USGamer، آقای Urquhart اخیرا درباره آینده امنتر استودیو زیر حمایت Microsoft و همچنین تمایلش برای بازگشت به عرضه کارگردانی بازیها صحبت کرده است. به نظر میرسد پس از چندین سال اداره کردن استودیو، Feargus Urquhart قصد بازگشت به ریشههای خود را دارد( او قبل از تاسیس استودیو Obsidian در سال ۲۰۰۳، در ساخت دو نسخه اول سری Fallout و بازی Baldur’s Gate نقش داشته است).
میخواهم بازهم به عنوان کارگردان بازی فعالیت کنم.
او پس از گفتن این جمله تاکید کرد که میخواهد یک بار دیگر در روند ساخت بازیها به صورت مستقیم حضور داشته باشد. وی همچنین اعلام کرد که Obsidian میخواهد از افزایش پیش از حد پرنسل خود جلوگیری کند. در حال حاضر، ۲۰۰ نفر در این استودیو مشغول به کار هستند. در حالی که تیمهای استودیو اندکی بزرگتر میشوند و بودجه Obsidian افزایش مییابد، بازهم Obsidian نمیخواهد تحت تاثیر مدیران کمپانی بیش از حد رشد کند.
Urquhart اظهار کرد:
منظورم این است که بازی Assassin’s Creed عالی است، همه بازیهای آنها عالی هستند اما من فکر نمیکنم که نیازی به رقابت در تعداد بازیها داشته باشیم. من نمیخواهم تیمهای هزار نفری را اداره کنم.
با وجود پشتیبانی مالی Microsoft از استودیو، به نظر میرسد استودیو Obsidian میخواهد از دردسرهای ناشی از استودیوهای بزرگ دوری کند.
در حال حاضر این استودیو در کنار ساخت بازی Grounded در حال کار روی نسخه سوئیچ بازی Outer Worlds است که طبق اطلاعیهها، انتشار آن برای مارس ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است. برای مطالب بیشتر درباره استودیو Obsidian اینجا را کلیک کنید.