ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل کمپانی Microsoft در طول کنفرانس مالی شرکت مذکور در شهر سیاتل، از کسب وکار گیمینگ کمپانی مطبوع خود سخن گفت.
وی از جایگاه کسب وکار گیمینگ کمپانی Microsoft به عنوان یکی از اولین قسمتهای شرکت در دستیابی به هدف ادغام تمامی تواناییهای ردموندیها برای یکپارچهسازی یاد کرد و کسب وکار گیمینگ را بسیار گستردهتر از در نظرگیری یک نام تنها چون Xbox خواند.
در ادامه، نادلا شبکه Xbox Live را به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی گیمینگ جهان اعلام کرد و سودآوری آن را بسیار بالاتر از سایر شبکههای مشابه دانست.
شبکه Xbox Live هماکنون به واسطه بسطیافتن بر روی دو پلتفرم ویندوز و ایکسباکس و اتصال دو گروه کاربران کنسول و پیسی به یکدیگر، دارای ویژگی بسیار قدرتمندی است. مدلهای جدید مخصوص کسب وکار گیمینگ کمپانی Microsoft شامل افزایش تجربیات کاربران با ارائه سرویسی چون Xbox Game Pass در کنار اکتساب و خرید سرویس پخش زنده Beam بوده است. بدین ترتیب افراد تحت پوشش کسب وکار گیمینگ نه تنها به گیمران و انجامدهندگان بازی محدود نمیشود، بلکه افراد علاقمند به تماشای روند بازی دیگران را هم در برمیگیرد.
براساس صحبتهای نادلا تبدیل کردن هر کامپیوتر به یک ایستگاه پخش زنده و افزایش سطح دسترسی مردم به ابزار پخش بازیهای خود در زمان انجام آنها، یکی از اهداف فوقالعاده مهم کمپانی خواهد بود. همچنین، این ابزار استریم تنها به بازی محدود نخواهد شد و در پوشش حوضههای دیگری چون توسعه و هنر هم گسترش میابد. به اعتقاد نادلا این عمل باعث اتصال نقاط اطراف حوضه گیمینگ شده و آن را به راهکاری برای بیان حالات و رفتارها بوسیله یک شبکه اجتماعی یکپارچه میکند.
در زیر تصویری از اسلاید ارائه ساتیا نادلا برای بیان هرچه بهتر افکار وی را مشاهده میکنید.