مایکروسافت در جریان رویداد X019 لندن، نمایش نسبتا بزرگی ارائه داد. بازیهای بسیاری نمایش داده شدند که تعدادی از آنها متعلق به خود استودیوهای بازی ایکس باکس بودند. بسیاری از طرفداران کنجکاوند بدانند که این بازیها قبل از عرضه کنسول بعدی ایکس باکس یعنی Project Scarlett قابل بازی خواهد بود یا خیر. بازی Bleeding Edge برای عرضه در تاریخ ۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ (۲۴ مارس ۲۰۲۰)، بازی Minecraft Dungeons برای عرضه در آپریل ۲۰۲۰، بازی Wasteland 3 برای عرضه در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۹ می ۲۰۲۰)، بازی Grounded برای عرضه در بهار ۲۰۲۰ و بازی Tell Me Why برای عرضه در تابستان ۲۰۲۰ برنامهریزی شدهاند. در گذشته مرسوم بود که صاحبان پلتفرم مانند مایکروسافت، سونی یا نینتندو، بازیهای پرچمدار و مطرح خود را به خصوص هنگام نزدیک شدن به تاریخ عرضه کنسول جدید، ذخیره میکردند.
مت بوتی (Matt Booty)، سرپرست استودیوهای Xbox Game Studios، در گفتگویی با GamesIndustry توضیح داد که چرا آنها نیازی به انجام این کار ندارند:
ما به پایپ لاین محتویات خود اطمینان داریم بنابراین نیازی نمیبینیم که همهچیز را برای آن لحظه نگه داریم.
در حقیقت در جریان پوشش زنده رویداد X019، فیل اسپنسر، مسئول بخش گیمینگ و معاون اجرایی مایکروسافت، به شوخی گفت که به اندازهای عنوان معرفینشده داریم که میتوانیم آیندهای پیشبینی شده را برای رویدادهایی این چنینی حدس بزنیم.
البته بازی Halo Infinite برای عرضه همراه با کنسول Project Scarlett تائید شده است و شاید بازی بعدی Forza نیز همین سرنوشت را داشته باشد، اما این موضوع که فعلاً شاهد خشکسالی عناوین فرست پارتی نخواهیم بود، خوشایند است.

مت بوتی در مصاحبه با GamesIndustry به این موضوع اشاره کرد که مایکروسافت برای پیشرفت Xbox Game Pass هزینه زیادی کرده است تا مخاطبان را به خرید اشتراک این سرویس ترغیب کند. یکی از آخرین این تلاشها به شما اجازه میدهد تا اشتراک سه ماهه Xbox Game Pass Ultimate را با قیمت تنها یک دلار (در صورتی که قبلا مشترک این سرویس نشده باشید) خریداری کنید. در عین حال، تمامی مشترکان Xbox Game Pass Ultimate، اشتراکهای اضافی رایگانی نیز دریافت خواهند کرد (اشتراک یک ماهه EA Access، سه ماهه Discord Nitro و شش ماهه Spotify Premium).
موضوعی وجود دارد که درک آن مهم است: ما ۱۸ ماه است که بر روی Game Pass کار میکنیم. نتفلیکس بیش از ۱۰ سال عمر دارد. اگر به عقب برگردید و به برخی از کارهایی که نتفلیکس در یکی دو سال اول خود انجام داد نگاه کنید، برای مردم فراموش کردن آن خیلی راحت است زیرا مدت زمان زیادی از آن میگذرد اما نمیتوانید چشمتان را بر روی یک تبلیغ نتفلیکس برای پیشنهادی ویژه ببندید… این تقریباً به اندازه دیسک AOL بد بود. من میخواستم بروم رستوران و ساندوچ مرغم را داشته باشم و در نهایت این کار با یک دیسک AOL رایگان همراه بود. همه چیز به اشتراک یک ماهه رایگان نتفلیکس ختم میشد. من معتقدم برای رشد و پیشرفت یک سرویس اشتراکی، راههای مختلفی بسته به دوره زمانی که در آن قرار داریم وجود دارد. ما در فازهای مختلفی هستیم. آنها با چالشهایی روبرو بودند که با چالشهای فعلی ما تفاوت دارد. صحبتهای زیادی در مورد Disney Plus وجود دارد و آنها با چالشهای بسیاری مواجهاند. کاری که ما باید انجام دهیم یک بازاریابی درست است.
نظر شما در مورد تلاشهای اخیر مایکروسافت در حوزه گیمینگ چیست؟


