بازی Divinity Original Sin 2 را میتوان یکی از بهترین و البته دشوارترین بازیهای نقشآفرینی تاریخ بازیهای ویدیویی دانست که با قوانین پیچیدهی خود میتواند هر مخاطبی را در ابتدا با مشکلاتی روبرو کند. به همین منظور هر کس برای تجربهی درست از آن نیاز به اندکی راهنمایی داشته و بهتر است تصوری از تواناییها و مکانیزمها مختلف آن داشته باشد. در بازی Divinity Original Sin 2 شمار قابل توجهی از ویژگیهای مخصوص، جادوها و تواناییها وجود دارد که از طریق اسلحههای مختلف در دسترس قرار میگیرند. با این حال برخی از تواناییها هستند که در بخشهای آغازین بازی میتوانند کمکی قابل توجه به روان شدن روند پیشروی در آن کنند. به لطف این تواناییها ساعتهای ابتدایی بازی بسیار آسانتر شده و از سختی مبارزات دشوارتر کاسته خواهد شد. در ادامه به ۱۰ توانایی کارآمد و توضیحات آنها خواهیم پرداخت.
مطلب مرتبط:
بازی DIVINITY ORIGINAL SIN 2 | آموزش مبارزات بازی DIVINITY 2
نام و توضیحات: Peace of Mind – این توانایی به قهرمان به مدت ۳ نوبت افکت Clear Minded را عطا کرده و افکتهای Blinded, Terrified, Charmed, Taunted, Sleeping, Enraged و Mad را از بین برده و در عین حال Strength, Finesse, Intelligence را به اندازهی ۲ واحد و Wits را به اندازهی ۵ واحد افزایش میدهد.
مکان دستیابی: Fort Joy – Stingtail
دلیل استفاده از این توانایی: این توانایی یکی از بهترین بافهای بازی است، تنها یک AP مصرف کرده و تمامی ویژگیهای کلیدی را به اندازهی مناسبی افزایش میدهد. نقطهی قوت این توانیی این است که اکثر افکتهایی را که حرکت شخصیت را با محدودیت مواجه میکنند از بین میبرد و استفاده از آن را به جادوگران، تیر و کمانداران و Assassinها پیشنهاد میکنیم.
نام و توضیحات: Elemental Totem – یک Totem را احضار کرده که بستگی به سطحی که بر ان ظاهر میشود دارد و ویژگیهای آن مطابق با شخصیت احظار کننده است. این Totem به طرز خودکار یک حملهی احضار کننده در هر نوبت انجام میدهد.
مکان دستیابی: Fort Joy – Nebora
دلیل استفاده از این توانایی: در نگاه اول، هزینهی این توانایی و ویژگیهای Totem احضار شده ممکن است چندان قابل توجه نباشند، اما آن را باید یکی از تواناییهای جالب بازی دانست. هر کدام از شخصیتها میتوانند تا حداکثر ۳ Totem احضار کنند و هر کدام از آنها صدمهی کمتری نسبت به شخصیت احضار کننده به دشمنان وارد مینمایند. مخاطب باید حواس خود را بر سطحی که احضار را بر آن انجام میدهد جمع کرده و آنها را بر مکانهایی چون تپهها که بر آنها برتری میدهد انجام دهد. استفاده از این توانایی را به جادوگران و شخصیتهایی که ویژگی Summoning بالایی دارند توصیه میکنیم.
نام و توضیحات: Conjure Incarnate – به قهرمان انتخابی امکان احظار موجودی را بسته به سطحی که روی آن قرار دارد میدهد. ویژگیهای این موجود به توانایی Summoning شخصیت بستگی داشته و امکان ارتقای آن با دیگر تواناییهای مربوطه وجود دارد.
مکان دستیابی: Fort Joy – Nebora
دلیل استفاده از این توانایی: این جادو با نمونهی بالایی شباهتهایی دارد، با این حال این موجود از حملات تن به تن استفاده کرده و بازیکن بر او کنترل کامل دارد. این توانایی برای جلب توجه سایر شخصیتها عالی است. دشمنان علاقهی عجیبی به تمرکز حملاتشان بر این موجود دارند. این موجود صدمهی مناسبی به دشمنان وارد کرده و تواناییهایش به سطحی که بر آن احضار گشته بستگی دارند. برای مثال اگر احضار بر روی آتش انجام گیرد از توانایی Fireball و اگر بر روی آب انجام گیرد از توانایی Restoration بهرهمند میگردد. این موجود به طور پیش فرض از توانایی Taunt برخوردار است که توجه دشمنان را به خود جلب میکند. استفاده از این توانایی را به جادوگران و شخصیتهایی که توانایی Summoning بالایی دارند توصیه میکنیم.
نام و توضیحات: Tentacle Lash – حملهی در محدودهی متوسط که صدمهی فیزیکی به دشمنان وارد کرده و افکت Atrophy را در آنان ایجاد میکند. این افکت دشمنان را به مدت یک نوبت از استفاده از سلاحهای خود محروم مینماید. صدمهی وارد شده بر اثر این توانایی به ویژگی Strength کاربر آن بستگی دارد.
مکان دستیابی: Fort Joy – Doctor Leste
دلیل استفاده از این توانایی: یک توانایی بسیار کارآمد، خصوصا هنگامی که توسط یک Warrior مورد استفاده قرار گیرد. این توانایی به مخاطب اجازهی حمله به دشمنان از فاصلهی متوسط را داده و صدمهی بالایی به آنها وارد نموده و آنها را وارد حالت مفید Atrophy میکند. این حالت اجازهی استفاده از سلاحها را از آنها میگیرد. در این حالت یک Warrior بدون شمشیر و سپر و یک Archer بدون توانایی تیراندازی تنها میتوانند حرکت کنند. این توانایی را به شخصیتهایی که از ویژگی Strength بالایی برخوردارند توصیه میکنیم.
مطلب مرتبط: راهنمای بازی DIVINITY: ORIGINAL SIN 2 | کارهایی که نباید در بازی انجام دهیم
نام و توضیحات: Bull Horns – این توانایی منجر به پدیدار شدن شاخهایی بر پیشانی شخصیت شده و توانایی Retribution را به اندازهی یک واحد افزایش میدهد. علاوه بر این آن شخصیت توانایی استفاده از Bull Rush را پیدا میکند. این توانایی به شخصیت قابلیت حمله به دشمنان و وارد نمودن صدمهی خالص و افکت خون ریزی (Bleeding) را میدهد.
مکان دستیابی: Fort Joy – Doctor Leste
دلیل استفاده از این توانایی: یکی از خاصترین تواناییهای بازی که علاوه بر تاثیرات ظاهری خود توانایی Bull Rush را نیز به همراه دارد. این توانایی به شخصیت اجازهی حمله به دشمنان و وارد نمودن صدمهی خالص را میدهد. هر دوی این تواناییها زرههای فیزیکی و جادویی را نادیده میگیرند. این توانایی برای شخصیتهای Warrior بسیار عالی است و با ویژگی Strength صدمهی آن افزایش مییابد. فعال کردن این توانایی هزینهای نداشته و برای استفاده از Bull Rush باید از ۲ AP استفاده کنید.
نام و توضیحات: Fossil Strike – شخصیت سنگی بزرگ را به سمت دشمنان پرتاب کرده و صدمهی Earth وارد نموده و روغن ایجاد میکند.
مکان دستیابی: Fort Joy – Maol
دلیل استفاده از این توانایی: یک توانایی دیگر که تاثیرگذاری آن به صدمه بستگی نداشته و تاثیر جانبی مهمی در قالب ایجاد روغن دارد. روغن از سرعت تمامی شخصیتهایی که بر روی آن قرار دارند کم میکند. زره دشمنان تاثیری بر این افکت ندارد. این توانایی را به جادوگرانی که از مدرسهی Geomancer استفاده میکنند و ویژگی Intelligence خوبی دارند توصیه میکنیم.
نام و توضیحات: Raise Bloated Corpse – به شما اجازهی زنده کردن یک جسد و احضار موجودی قابل کنترل را میدهد. این موجود با منفجر شدن صدمهی فیزیکی به دشمنان وارد مینماید.
مکان دستیابی: Fort Joy – Mona
دلیل استفاده از این توانایی: یکی از بهترین تواناییهایی که از ابتدای بازی در دسترس قرار دارند. این توانایی به شما اجازهی احضار یک موجود را داده و تنها یک AP مصرف میکند! تنها ویژگی منفی آن نیازش به وجود یک جسد است. مخاطب حتما باید از قابلیت انفجار این توانایی استفاده کرده و به چندین دشمن در یک زمان صدمه وارد نماید.
نام و توضیحات: Teleportation – به شخصیت اجازهی تلپورت شخصیتی دیگر یا آیتمی به خصوص را به مکانی دلخواه را میدهد.
مکان دستیابی: یافتن آیتم Gloves of Teleportation در ماموریت The Teleporter
دلیل استفاده از این توانایی: این توانایی همچون بازی Divinity Original Sin بسیار کارامد است و به شما اجازهی انتقال به نقاط غیر قابل دسترسی را میدهد و علاوه بر این از درجهی سختی مبارزات تا حدی میکاهد. مخاطبان میتوانند با استفاده از آن در حین مبارزات دشمنانی را که به صورت تن به تن مبارزه میکنند از خود دور کرده و واحدهای کلیدی خود را به نیروهای حریف نزدیکتر کنند. این توانایی با رسیدن شخصیت به Aerotheurge سطح ۲ باز میشود، اما امکان استفاده از آن با آیتم Gloves of Teleportation نیز وجود دارد.
نام و توضیحات: First Aid – مقداری از سلامتی شخصیت را به او بازمیگرداند. افکتهای Crippled, Knocked Down, Blind, Silence, Bleeding, Burning, Poisoned و Diseased را خنثی کرده و افکت Rested را اعمال میکند. این توانایی ویژگیهای Strength، Finesse و Intelligence را افزایش میدهد.
مکان دستیابی: Fort Joy – Butter
دلیل استفاده از این توانایی: یک توانایی حمایتی قدرتمند هم یاران را احیا کرده، هم آنها را قویتر میکند و هم اکثر افکتهای مخرب و منفی را از بین میبرد. این توانایی خصوصا برای تیر و کمان دارانی که از افکت Blind رنج میبرند مفید است و میتوان از آن برای وارد نمودن صدمهی زیاد به دشمنان Undead و اهدافی که شامل افکت Decaying میشوند استفاده کرد.
نام و توضیحات: Restoration – افکت Restoration را اعمال میکند که منجر به افزایش میزان سلامتی در هر نوبت میگردد. افکتهای Bleeding و Poisoned را درمان میکند.
مکان دستیابی: Fort Joy – Rezik و Fort Joy – Margo
دلیل استفاده از این توانایی: این توانایی را باید مهمترین در نوع خود در بخشهای ابتدایی بازی Divinity Original Sin 2 دانست که برای درمان سلامتی و صدمه زدن به دشمنان Undead و آنهایی که از افکت مخرب Decaying رنج میبرند مناسب است. یک ویژگی خوب دیگر این توانایی درمان افکتهای Poisoned و Bleeding است که دشمنان مرتبا از آنها استفاده میکنند.
مطلب مرتبط: راهنمایی بازی DIVINITY ORIGINAL SIN 2 برای تازه واردان
تواناییهای اشاره شده در این مطلب هم در ابتدای بازی و هم در بخشهای جلوتر کارآمد هستند و با افزایش مرتبهی شخصیتها بهبود مییابند.