کوین گامیل، یکی از مدیران مایکروسافت (Microsoft)، در طی کنفرانس دیجیتالی این شرکت، اشتباهی کلامی داشت که موجب شد طرفداران تصور کنند که مایکروسافت حق امتیاز یک استودیو بازیسازی جدید را خریده و تعداد این استودیوها به شانزده عدد رسیده است. همانطور که گفته شد این حرف ناخواسته و به اشتباه بیان شد.
Microsoft در طی کنفرانس دیجیتالی خود تقریبا در مورد تمامی مباحث اشاراتی داشت. البته به جز مصاحبه در رابطه با استریم بازیها به صورت زنده که کمی به تاخیر افتاده است. کنفرانس دیجیتالی مایکروسافت با یک اتفاق جالب شروع شد. کوین گامیل در ابتدای سخنرانی خود اشاره داشت که مایکروسافت حق امتیاز شانزده استودیو بازیسازی را خریداری کرده است و عجیب بودن این حرف در این است که ما تنها از وجود پانزده استودیو خبر داشتیم.
اگر صحبتهای کوین گامیل در پخش زنده بود، میشد اشاره به شانزده استودیو را یک اشتباه کلامی در نظر گرفت، اما با توجه به این که این کنفرانس از قبل ضبط و برنامه ریزی شده بود، امکان این که آن بیانات تنها اشتباه کلامی بوده باشد را پایین میآورد. استودیوهایی که در حال حاضر زیر نظر Microsoft کار میکنند در زیر لیست شدهاند.
Compulsion Games، Double Fine، InXile Entertainment، Mojang، Ninja Theory، Obsidian Entertainment، Playground Games، Rare، The Coalition، The Initiative، Turn 10، Undead Labs، World’s Edge، Xbox Global Publishing و industries 343
البته هنوز مشخص نیست که استودیو Xbox Global Publishing در پروسه توسعه بازیها نقشی دارد یا نه! اگر نقشی نداشته باشد به این معناست که مایکروسافت حق امتیاز دو استودیو جدید را خریده است، اما فعلا ما این استودیو را به حساب میآوریم.
اخیرا شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر این که مایکروسافت به دنبال جذب یک استودیو بازیسازی لهستانی است. اگر از استودیوهای بازیسازی لهستانی شناختی ندارید باید بدانید که Techland ،The Farm 51 و People Can Fly استودیوهای لهستانیاند. البته استودیو بازیسازی CD Project نیز یک استودیو لهستانی است اما بهنظر نمیرسد مایکروسافت از پس خرید این استودیو بربیاید. این چند وقت اخیر مایکروسافت با استودیو بازیسازی Asobo (خالق بازی A Plague Tale: Innocence) نیز همکاری نزدیکی داشته و این که این شرکت به فکر جذب این استودیو باشد آن چنان هم دور از ذهن نیست. البته هیچ بعید نیست که مایکروسافت یک استودیو بازیسازی با هزینه خود نیز بسازد.