بازی Ghost of Tsushima در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و به یکی از مورد انتظار ترین بازیها تبدیل شد. همانطور که مشاهده کردیم امسال Ghost of Tsushima با نمایش خیره کنندهای در E3 2018 حاضر شد و ما تقریبا نمایش مفصلی از گیمپلی بازی دیدیم. حالا بازی نه تنها مورد انتظار است، بلکه در میان طرفداران پلیاستیشن بسیار محبوب هم شده. به گفته سازندگان، بازی کردن Ghost of Tsushima قطعا بیشتر از تماشای بازی لذت بخش است! بازی Ghost of Tsushima در ژاپن فئودال جریان دارد و همین موقعیت زمانی یکی از برتریهای بازی نسبت به سایر عنوانهای مورد انتظار را ایجاد میکند.
همانطور که میدانیم سری Assassin’s Creed اولین بار ما را به شهر اورشلیم برد. قطعا همه از بازی لذت بردیم و برایمان سوال شد که نسخه بعدی ما را به کجا و چه زمانی خواهد برد؟ از همان روز ها بود که طرفداران شروع به درخواست و حتی کشیدن طرح هایی از شخصیت Assassin’s Creed بعدی با لباس های ژاپنی و یک کاتانا در دست او کردند. در بعضی از موارد حتی مطمئن می شدیم که نسخهی بعدی بازی حتما در ژاپن اتفاق میافتد. حالا اگر این اتفاق میافتاد ایا Ghost of Tsushima میتوانست در مقابل یکی از فرانچایزهای پر طرفدار ایستادگی کند!
بنیان گذار استدیو ساکرپانچ Chris Zimmerman در یکی از مصاحبههای E3 2018 گفت که این اتفاق میتوانست بزرگترین کابوس ما باشد.
خوشبختانه یوبیسافت مسیرش را به سمت یونان باستان برد ولی یکی دیگر از مواردی که میتوانست برای بازی Ghost of Tsushima مشکل ساز شود عنوان بازی بود.
ما از ابتدا تصمیم نگرفتیم که یک بازی حول محور ساموراییها بسازیم، بلکه ایده اصلی بازی درباره تهاجم مغولها بود. حمله مغول ها دوره زمانی بسیار مهمی است و به گونهای عصر شکوه مغول هاست. دوران بسیار جالب توجه با مردم و شخصیت های مهم و قابل پرداخت. بعد شروع به تحقیق راجع به حمله مغولها کردیم که برایمان جالب بود. تقابل بین دو گروه با فرهنگهای متفاوت، و کشف کردیم که اولین حمله مغولها به جزیره Tsushima بود.
هنوز برای حدس و گمان درباره نسخه بعدی این IP بسیار زود است، اما اگر IP جدید Sucker Punch ادامه داشته باشد ممکن است در کشور دیگری که مغولها به ان حمله کرده باشند اتفاق بیافتد.
بازی Ghost of Tsushima که یکی از عناوین انحصاری سونی است و هنوز تاریخ انتشاری ندارد.


