کمپانی Epic Games طی پستی از توسعه چندین بهبود بزرگ در انجین بازیسازی Unreal Engine 4 برای تطبیق بیشتر با مشخصات لازم حالت Battle Royale بازیها (نبرد تعداد زیادی از افراد برای زنده ماندن طی زمانیکه میدان مبارزه بتدریج کوچک میشود) خبر داد.
سازندگان دلیل اصلی چنین بهبودهایی را بازی Fortnite و حالت جدید Battle Royale آن دانستهاند. آنها در زمان توسعه چنین حالتی برای عنوان خود به وجود ضعفهایی در بخشهای مختلف انجین Unreal Engine 4 پیبرده و حالا قصد دارند با ارائه بروزرسانی عملکرد سرور، رندرینگ آبجکت و بسیاری دیگر را بهبود دهند.
آنها برای شروع در طی این پست به پشتیبانی بهتر انجین از تعداد بسیار زیاد بازیکنان بواسطه بهبود پردازش سمت سروری اشاره کردند و هماکنون حداقل فریمریت برای بازیکنان به ۲۰ هرتز افزایش یافته است.
همچنین سرورهای ۳۰ و ۶۰ هرتزی بطور کلی توانایی ارائه محتوایی با لگ و پارگی کمتر را دارا شده و بیشتر از گذشته به لطف بروزرسانی سیستم پردازش همزمانی تردها، گسستگی تصویری را ارائه میدهند.
همچنین لگ و گسستگی ورودی بهبود یافته و بلطف بروزرسانی سیستم پردازش همزمانی تردهای انجین در سرورهای ۳۰ و ۶۰ هرتزی کاهش پیدا کرده است.
عناوینی چون بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds بواسطه حالت Battle Royale دارای ویژگیهای خاصی چون نقشههای پهناور بوده و سازندگان Epic Games درحال تلاش هستند تا سیستم نمایش سطح جزییات انجین خود را برای پوشش مناطق گسترده و دوردستتر بدون قربانیکردن عملکرد کُلی بازیها بهبود دهند. این مسئله بیش از هرچیز برای عناوین کنسولی مناسبتر خواهد بود زیرا کنسولها دارای حافظه بسیار محدودتری نسبت به پلتفرم PC هستند و با ارائه تغییرات صورت گرفته بیشک در آینده کیفیت بهتری را از بازیهایی برپایه Unreal Engine 4 شاهد خواهیم بود.
انتظار میرود بعضی از این بهبودها در بروزرسانی شماره ۴٫۱۸ انجین Unreal Engine 4 ارائه شوند و سایرین را در بروزرسانی شماره ۴٫۱۹ بیابیم. همچین احتمالا بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds بواسطه استفاده از این انجین مشهور، جزو اولین عناوین بهبودیافته خواهد بود.