کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada)، خالق افسانهای سری بازیهای Tekken طی جدیدترین مصاحبه خود با مجله PCGamesN در مورد مسائل مختلفی از جمله عدم ایجاد بخش آموزشی جداگانهای در بازی Tekken 7 صحبت کرد.
بازی مورد بحث طی تابستان سال جاری منتشر شد و اما برخلاف نسخههای پیشین سری Tekken، فاقد بخش آموزشی جداگانهای بود. سازندگان دلیل انجام چنین تغییری را عدم صرف زمان کافی مخاطبان در بخش آموزشی عناوین پیشین ذکر کردند. هارادا طی مصاحبه خود چنین گفت:
شما ممکن است از بسیاری مردم شنیده باشید که بگویند این بازی، عنوان خوبیست، زیرا دارای بخش آموزشی برای فراگیری چگونگی انجام بازیست. اما وقتیکه ما به دادههای دریافتی خود از مدت زمان صرف شده افراد طی این بخش نگاهی انداختیم، مشاهده کردیم افراد زیادی زمان لازم را صرف این بخش نمیکنند و برخلاف گفتههای خود، شاید اصلا به طرف آن نروند.
این بحث مشابه چنین قضیهای است که شما یک محصول جدید را خریداری میکنید و به خانه میبرید. حال به محض رسیدن در آنجا، محصول مربوطه را بدون مطالعه چگونگی دستور العملهایش باز کرده و بکار میاندازید.
البته وجود چنین بخشی در محصول شما یک امتیاز مثبت قلمداد میشود اما وقتیکه ریزبینانهتر نگاه کنید، متوجه میشوید که مردم زیادی آن را انجام نمیدهند.
طبق گفته وی، بازی Tekken 7 به جای ایجاد یک بخش جداگانه، از بخش داستانی خود برای آموزش افراد استفاده میکند. این روش مشابه آنچه که در سایر عناوین ورزشی اتفاق افتاده، است. برای مثال میتوان به بخش داستانسرایی عناوین FIFA با نام The Journey، عناوین NBA با نام The One و حتی Champion در Fight Night اشاره کرد.
ما میتوانیم بفهمیم مردم در بیشتر عناوین ساخته کمپانی، در چه بخشهای بیشتر فعالیت دارند و زمان صرف میکنند. ما این دادههای محرمانه را در کمپانی نگهداری میکنیم.
طی آخرین اخبار منتشر شده از بازی Tekken 7، فروش بازی تاکنون از مرز ۲ میلیون نسخه عبور کرده است.


