استودیو From Software با سری دارک سولز و دیگر بازیهای خود سبک جدیدی را در صنعت گیم به وجود آورد. بازیسازان زیادی با الهام از بازیهای این استودیو، دنیای جدید سولزلایک خود را خلق کردهاند و به موفقیتهای خوبی رسیدند. حال در بازی Elden Ring، شاهد بزرگترین و جاهطلبانهترین بازی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) هستیم؛ میازاکی که بدون شک یکی از بزرگترین بازیسازان حال حاضر است و در این بازی با یکی از بزرگترین نویسندگان، جرج آر آر مارتین (George R.R. Martin)، نویسنده رمان منبع فیلم Game of Thrones دست به یک همکاری بزرگ برده است. سابقه بسیار درخشان فرام سافتور و این همکاری بزرگ باعث میشود به شدت برای الدن رینگ، مورد انتظارترین بازی سال طبق مراسم Game Awards، هیجانزده و مشتاق باشیم. از این بازی برای اولین بار در مراسم E3 2019 با انتشار تریلری سینمایی رونمایی شد که در ادامه آخرین اخبار بازی Elden Ring میتوانید آن را تماشا کنید.
بازی چه زمانی و برای چه پلتفرمهایی عرضه میشود؟
بازی Elden Ring، بعد از اولین معرفی خود وارد یک سکوت خبری دو ساله شد و تقریبا تنها شایعاتی از آن منتشر میشد؛ شایعات زیادی که برخی از آنها درست و برخی غلط بودند. حتی یک تریلر گیم پلی ضبط شده با موبایل از روی نمایشگر نیز از این بازی لو رفت که اگر دوباره به آن نگاهی بیاندازیم، شباهتاش را با دومین تریلر رسمی منتشر شده از بازی میبینیم. اما دومین و آخرین تریلر بازی به طور غافل گیرانهای در مراسم Summer Game Festival 2021 منتشر شد و بعد از دو سال انتظار طرفدارن، نمایشهایی از گیم پلی، دنیای چشمنواز بازی، باسها و در نهایت تاریخ عرضه آن را مشخص کرد که البته بعدا تاخیر خورد. بازی الدن رینگ در تاریخ 6 اسفند 1400 برای پلتفرمهای پی سی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد. البته اگر خیلی مشتاقاید میتوانید نسخه بتای بازی را زودتر و در تاریخ 21 تا 24 آبان تجربه کنید. همچنین امکان ارتقای رایگان به نسخه نسل بعد نیز وجود خواهد داشت. در ادامه اخبار بازی Elden Ring میتوانید این تریلر خیرهکننده را تماشا کنید.
بعد از انتشار این تریلر، هیدتاکا میازاکی طی دو مصاحبه به رسانه ژاپنی Famistu و IGN، اطلاعات زیادی درباره داستان و گیم پلی بازی ارائه داده است که در ادامه در بخش داستان و گیم پلی «چه خبر» به آنها خواهیم پرداخت. قبل از اینکه به این بخش برویم، لازم است بگوییم، همانطور که احتمالا انتظار دارید، بازی Elden Ring قرار نیست مثل بازی Sekiro، فقط یک نسخه بازی باشد. شایعاتی وجود دارد که جرج آر آر مارتین، داستان ۶ نسخه دیگر از این بازی را نیز خواهد نوشت. این شایعه تایید نشده اما بندای نامکو یک حقیقت بسیار بزرگتر را فاش کرده است. آن هم این است که جهان الدن رینگ قرار نیست فقط محدود به ویدئوگیم باشد. مدیر عامل باندای نامکو، Yasuo Miyakawa در این باره میگوید:
ما Elden Ring را نه تنها به عنوان یک بازی بلکه در زمینههای مختلف دیگر نیز توسعه میدهیم تا جهان بینی و جذابیت این عنوان را به طرفداران آن در سراسر جهان ارائه دهیم.
بعید نیست با وجود یک رمان نویس که رمان «نغمه آتش و یخ» آن به سریال Game of Thrones ختم شده، در آینده شاهد رمانها، سریالها و فیلمهایی از الدن رینگ در حد جهان ارباب حلقهها یا بازی تاج و تخت باشیم.
بازی Elden Ring از هم اکنون قابل پیش خرید کردن است که در صورتی که این کار را کنید، یکسری Gesture انحصاری و راهنماهای اختصاصی به شما تعلق خواهد گرفت. بازی در 4 نسخه استاندارد، دولوکس، کالکتور و پریمیوم کالکتور عرضه میشود که به ترتیب 59.99، 79.99، 189.99 و 259.99 دلار قیمت دارند. همانطور که میدانید نسخه استاندارد صرفا شامل خود بازی است. نسخه دولوکس علاوه برا محتویات نسخه استاندارد، شامل موسیقی متن و آرت بوک دیجیتال بازی است. دو نسخه کالکتور علاوه بر محتویات نسخه دولوکس، شامل یک Steelbook انحصاری، یک مجسمه از Malenia و آرت بوک فیزیکی 40 صفحهای هستند که در یک جعبه مخصوص قرار دارند. فقط نسخه پریمیوم کالکتور، یک کلاه خود را هم شامل میشود که همان کلاه خود Malenia است.
از داستان بازی چه قدر میدانیم؟
هیدتاکا میازاکی و جرج آر آر مارتین
بازیهای استودیو From Software یک مدل جدید از داستانسرایی را در بازیهای ویدئویی رواج دادند. در اصل در تمام بازیهای فرام سافتور (به جز سکیرو) داستان از طریق صحنههای سینمایی روایت نمیشود؛ بلکه باید آن را با گشت و گذار در دنیای بازی، خواندن توضیحات آیتمها، گوش دادن به حرفهای NPCها و قرار دادن و وصل کردن همه این اطلاعات مثل یک پازل، داستان بازی را کشف کنید. این داستان درباره خود شما هم نیست و درباره قهرمانها و اساطیر دیگر و دنیای بازی است که به سرنوشت امروزشان دچار شدهاند. البته بازی سکیرو نیز در کنار روایت سینمایی خود و شخصیت پردازی Wolf، همه اینها را نیز داشت. بازی Elden Ring در بخش داستان، مسیر سهگانه دارک سولز را پیش گرفته و این بار داستانی بزرگتر، عمیقتر و پیچیدهتر را ارائه میدهد. البته طبق آخرین اخبار بازی Elden Ring فهم بخش پایهای داستان نسبت به گذشته، سادهتر شده است.
اما اگر اخبار بازی Elden Ring را دنبال کرده باشید متوجه شدهاید، این بار جرج آر آر ماترین نیز در کنار هیدتاکا میازاکی به داستانپردازی الدن رینگ پرداخته است. مارتین در اصل بخش اساطیری بازی و جو کلی جهان آن را نوشته و طبق آخرین اخبار بازی Elden Ring، کار خود را یک سال پیش تمام کرده است. بقیه بخشهای داستانی بر عهده استودیو فرام سافتور و شخص هیدتاکا میازاکی است تا یک بازی ویدئویی را از دل افسانههای مارتین خلق کنند. نوشتههای داخل بازی نیز شخصا توسط خود میازاکی نوشته میشوند. میازاکی در جواب اینکه چرا بخش اساطیری برعهده مارتین است و نه بخش اصلی روایت داستان دو دلیل میآورد:
داستانسرایی در بازیهای ویدیویی یا حداقل در شرکت فرام سافتور نویسنده را با محدودیتهای زیادی مواجه میکند. فکر نمیکنم درست باشد که مارتین را با این محدودیتها مواجه کنیم. حالا که او در مسئول نوشتن درباره بخشهایی است که کاراکتر اصلی نقشی در آن ندارد، میتواند بدون هیچگونه محدودیتی از خلاقیت خود کمک بگیرد و متنی را بنویسد که آن را دوست دارد. همچنین ما در فرام سافتور نمیخواستیم که بازی Elder Ring یک داستان خطی را طی کند. هر دو مشکل با داشتن مارتین بهعنوان نویسنده بخش تاریخ و پسزمینه بازی حل میشد.
براساس گفته میازاکی هردو آنها تاثیر زیادی روی هم گذاشتهاند. او گفت که داستان هیجان انگیز و درام خواهد بود که عمق نوشتههای بینظیر مارتین تاثیر شگرفی روی جهان بازی Elden Ring گذاشته است. او گفت:
این همکاری واقعا شگفت انگیز بود و ما نه تنها همدیگر را محدود نکردیم بلکه روی یکدیگر تاثیر مثبت میگذاشتیم.
میازاکی نوشتههای اساطیری مارتین در بازی Elden Ring را با یک دفترچه راهنما برای یک بازی رومیزی نقشآفرینی مقایسه میکند:
واقعا مانند یک راهنما برای جهانی اساطیری است و با سایر رمانهای او کاملا متفاوت است. بهعنوان کسی که به جزئیات جهان خلق شده علاقه دارد باید بگویم که خواندن این نوشتهها واقعا هیجان انگیز است.
شاید جالب باشد که بدانید حضور جرج آر آر مارتین در این بازی، به دلیل علاقه بیش از حد میازاکی به آثار وی بوده است! وی بارها از خود به عنوان یکی از طرفداران بزرگ این نویسنده یاد کرده است.
حلقه باستانی سرزمین میانه
اما داستان بازی Elden Ring از چه قرار است؟ در ابتدای تریلر بازی بازی میبینیم که Melina (بانوی ارتقا دهنده معروف در بازیهای فرام سافتور) درباره بازگشت Tarnishedها توسط نوری که زمانی از دست رفت، صحبت میکند. میازاکی در توضیحات معرفی جهان بازی میگوید:
سرزمینی به اسم سرزمین میانه (The Lands Between) وجود دارد که توسط درختی طلایی برکت یافته است. نیمه خدایانی بر این سرزمین حکمرانی میکنند که از خون ملکه مقدس ماریکا (Marika) دریافت کردهاند؛ خونی که یک موهبت قدرتمند محسوب میشود. همه کسانی که این موهبت را دریافت کردهاند، نوری طلایی در چشمانشان دیده میشود. اما کسانی این نور را از دست میدهد. این افراد Tarnished (لکه دار شده، از نور گرفته شده) نام دارند و به خاطر این مسئله از سرزمین میانه بیرون انداخته شدهاند. قهرمان بازی از نوادگان این Tarnished هاست که زمانی از سرزمین میانه تبعید شدند.
حال حلقه باستانی (Elden Ring) که منشا برکت درخت طلایی است، تکهتکه شده است. این مسئله باعث شده رحمت و نوری که زمانی برای Tarnishedها از بین رفت، دوباره به آنها بازگرداننده شده و آنها را به سرزمین میانه فرا بخواند. این فراخوان شما را به پادشاهی بر سرزمین میانه [که حکمرانی آن دچار تزلزل شده] دعوت میکند.
پس اینطور که به نظر میرسد شما باید به سرزمین میانه بازگشته و با جمعآوری تکههای حلقه باستانی، درخت طلایی را مجددا احیا کرده و پادشاه یا ارباب باستانی (Elden Lord) سرزمین میانه شوید. البته اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم هیچ بایدی در کار نیست، چون طبق آخرین اخبار بازی Elden Ring، این عنوان چندین پایان مختلف دارد. شاید بتوانید بگذارید این پادشاهی یک ویرانه باقی بماند. میازاکی همچنین توضیح میدهد که این رحمت و نوری که با شما بازگشته، صرفا یک المان داستانی نیست و در گیم پلی نیز در قالب راهنماییهایی خود را نشان میدهد. اینکه این نور در گیم پلی دقیقا به چه شکلی خواهد بود را در ادامه در بخش گیم پلی «چه خبر» توضیح خواهیم داد.
همچنین در پایان مراسم The Game Awards 2021 یک تریلر داستانی از بازی الدن رینگ منتشر شد که به فروپاشی حکمرانی در سرزمین میانه اشاره میکند. بد نیست که بدانید، مراسم گیم اواردز برای دومین سال متوالی برنده بهترین بازی مورد انتظار را به بازی Elden Ring اهدا کرد. در ادامه میتوانید این تریلر سینمایی را مشاهده کنید.
- مطلب مرتبط: لیست کامل بازی های PS5
بازیهای فرام سافتور همیشه به داشتن باسهای بسیار چالش برانگیز، حماسی و باعظمت شهرت داشتهاند. باسهایی که البته فقط موجوداتی وحشی نبوده و برخی از آنها داستانهای بزرگ و گذشته باشکوهی داشتهاند و امروز به وضع کنونیشان دچار شدهاند. به نظر میرسد این مسائل چه در بحث عظمت باسها و چه در بحث داستانها در بازی Elden Ring به اوج خود رسیده باشد. هیدتاکا میازاکی در این باره توضیحات جالبی ارائه میدهد:
باسهای اصلی بازی در اصل نیمه خدایانی (کاراکترهایی که توسط مارتین خلق شدند) هستند که بعد تکهتکه شدن حلقه باستانی، تکهای از آن را دریافت کرده و به واسطه قدرتش به شدت دیوانه و فاسد شدهاند. آنها فقط موجودات و هیولایی وحشتناک نیستند بلکه خدایان گذشته این سرزمیناند که هنوز هم جنبههای قهرمانانه و افسانهای خود را دارند.
بخشی که در طراحی این کاراکترهای بزرگ به آن خیلی توجه کردیم این است که هریک از آنها عنصر متفاوتی از قدرت حلقه باستانی را دریافت کرده و به واسطه آن راه پر پیچ و خم خود را رفتهاند؛ راه و قدرتی که آنها را دیوانه و آلوده کرده است. آنها هر یک به روش متفاوتی دیوانه شده و سقوط کردهاند. بنابراین آنها در عین اینکه قهرمان و اسطوره هستند، آلوده، فاسد و به شدت نیز دیوانه هستند. امیدواریم بازیکنان از کشف داستان هر یک از آنها لذت ببرند.
از گیم پلی بازی چه قدر میدانیم؟
جهان باز فرام سافتوری
یکی از موضوعاتی که هیجان ما را برای بازی Elden Ring بیشتر کرده است، جهان باز بودن و ارائهای دنیایی وسیع است. این قضیه باعث تجربهای غنیتر، آزادی عمل بیشتر و هیجان بیشتر برای ماجراجویی و اکتشاف میشود. میازاکی در مصاحبه خود تاکید زیادی بر این موارد دارد. سرزمین میانه بازی، شامل 6 منطقه بزرگ با نیمه خدایان مخصوص خود است که همه آنها توسط یک Hub به هم متصلاند. Hub که نوعی خانه بازیکن هم محسوب میشود همیشه در تمام بازیهای فرام سافتور وجود داشته و محل جمع شدن NPCها بوده است. به نظر میرسد در الدن رینگ شاهد Hub مرکزیتری باشیم که مناطق مختلف بازی را به خوبی به هم وصل کرده است. البته شما بازی را از این Hub شروع نمیکنید چون تازه دارید وارد سرزمین میانه میشوید و انتظار میرود که آن را در اواسط نقشه پیدا کنید.
اما سرزمین میانه آنقدر بزرگ هست که برای پیدا کردن این Hub و در آینده برای پیدا کردن تمام اهدافتان به راحتی در آن گم شوید. اینجاست که رحمتی که در قالب یک نور طلایی به چشمتان بازگشته است، به کمکتان آمده و با نشان دادن چیزهایی که قبلا نمیدیدید، مسیر اصلی را برایتان مشخص میکند. البته هیچ اجباری در توجه به آن نیست و میتوانید هر مسیری را که دوست دارید انتخاب کنید یا به برخی از مکانهای فرعی مثل قلعهها، غارها، قبرستانها و دیگر مسیرها سر بزنید. جهان بازی دیگر آنقدر بزرگ هست که برای گشت و گذار در آن به یک اسب احتیاج پیدا کنید. همانطور که در تریلر دیدید، این اسب را میتوانید احضار کنید، با آن از صخرههای بلند بپرید و در نبردها نیز از آن استفاده کنید. البته طبق آخرین اخبار بازی Elden Ring در سیاه چالهها و فضاهای به شدت بسته نمیتوانید از آن سواری بگیرید.
ناگفته نماند که خود میازاکی در مصاحبهها ترجیح میدهد از واژه Open Field (زمین باز) به جای Open World (جهان باز) استفاده کند. این قضیه به خاطر این است که نوع جهان باز بودن بازی Elden Ring با دیگر بازیها فرق دارد. در کل اینطور به نظر میرسد که به طور کلی میتوان مناطق بازی را به دو قسمت فضای باز و فضای بسته تقسیم کرد. این فضای باز یا زمین باز شبیه بازیهای جهان باز دیگر است؛ میتوان در آن از اسب استفاده کرد، دارای نقشه است و میتوان در آن Fast Travel کرد و در کل آزادی زیادی در آن وجود دارد. اما در مقابل آن فضای باز، فضایهای بستهتر قرار میگیرد که نمیتوان در آنها از اسب استفاده کرد. در آنجا احتمال غافلگیر شدنهایی که فرام سافتور در آن شهرت دارد، بسیار بیشتر است. خبری از نقشه در این بخشها نیست تا روحیه ماجراجویی و اکتشافی و در عین حال مخفی ماندن یکسری چیزها حفظ شود. مسیر بسیار محدودتر است و سختتر میشود از دشمنان صرفه نظر کرد. در کل در این بخشها با آزادی عمل کمتری مواجه هستیم. البته احتمالا تفاوتهای خیلی بیشتری در این نوع از جهان باز بودن، شاهد خواهیم بود.
همانطور که در بالا اشاره کردیم، بلاخره شاهد اضافه شدن نقشه (مخصوص فضاهای بازی) در بازی الدن رینگ هستیم که تا قبل از این در بازیهای فرام ساتفور معمول نبود. اما برای حفظ روحیه اکتشافی و فاش نشدن خیلی از بناها یا رازها، این نقشه با نقشههایی که در بازیهای جهان باز دیگر مثل بازیهای یوبیسافت دیدهاید فرق دارد. نقشه در شکل ابتدایی خود هیچ آیکونی در آن به چشم نمیخورد و به صورت خیلی کلیتر مرزها، رودها، جنگلها یا شاید برخی از ساختمانهای خیلی بزرگ مثل قلعهها را نشان دهد. با پیشروی بیشتر در بازی، لوکیشنهای مهم نیز با آیکونی خود را در نقشه نشان خواهند داد. برجهای خاصی در بازی وجود دارند که با دیدبانی از بالای آنها میتوانید نقاط مهمی را پیدا کنید که در نقشه شما علامت خواهند خورد. همچنین قابلیت نشانه گذاری روی نقشه و نشان داده شدن آن به صورت یک نور بزرگ در دنیای واقعی بازی هستیم. به Fast Travel در فضاهای باز نیز اشاره کردیم. این ویژگی از طریق Bonefireها در بازیهای قبلی انجام میشد که در اینجا جای خود را به چیزی به اسم Sites of Lost Grace دادهاند. Sites of Lost Grace یا مکانهای نور گم شده دقیقا مثل Bonefireها عمل میکنند؛ استراحت در کنار آنها، آیتمهای احیا سلامتی را مجددا پر میکند و دشمنان کشته شده نیز دوباره زنده میشوند. در صورت مردن به آخرین Sites of Lost Grace ای که در آن استراحت کردهاید باز خواهید گشت و برای دوباره به دست آوردن چیزهایی که با مرگ از دست دادید، باید به محل مرگ خود بازگشته و Bloodstain خود را بازیابی کنید.
یکی دیگر از مسائلی که آزادی عمل را در این بازی بیشتر میکند و در بازیهای قبلی فرام سافتور (به جز سکیرو) کمتر وجود داشته مسئله پریدن است که خوشبختانه براساس اخبار بازی الدن رینگ در عنوان پررنگتر شده است. قبلا برای پریدن مجبور بودیم فاصلهای را دویده و وقتی در حال دویدن بودیم، بپریم. فقط هم پرش رو به جلو ممکن بود. هیچ دکمه هم مخصوص پرش وجود نداشت. این کار پلتفرمینگ و رفتن به سکو های بالاتر را در خیلی از جاها غیرممکن میکرد. خوشبختانه در الدن رینگ یک دکمه مخصوص پرش در نظر گرفته شده و الان آزادی عمل به شدت بیشتری نه تنها در بخش پلتفرمیگ، بلکه در مبارزات نیز شاهد هستیم. حال میتوانیم خیلی راحت Jump Attack بزنیم یا برای جاخالی دادن از پریدن استفاده کنیم. خوشبختانه میزان آسیب سقوط هم کمتر شده تا آن ترس وحشتناک رایج در بازیهای قبلی نیز از بین برود. همچنین تاثیر منفی وزن بر سرعت حرکت و استقامت نیز کمتر شده است تا شاهد آزادی عمل و سرعت بیشتری در بازی باشیم.
همچنین همانطور که از یک بازی جهان باز انتظار میرود، شاهد چرخه پویای شب و روز در بازی هستیم که بر گیم پلی نیز تاثیرگذار است. به طور مثال در شب دشمنان جدیدی را ممکن است ببینیم و همچنین بعضی از ردپاها فقط شب هنگام قابل مشاهده و ردیابیاند. یا اینکه در شب میدان دید بازیکن و دشمنان کمتر میشود. از این قضیه میتوانید جهت مخفیکاری بهتر استفاده کنید. میتوانید مخفیانه به دشمنان نزدیک شده و آنها را راحتتر بکشید یا اینکه اگر خیلی قوی هستند، بدون درگیری از آنها عبور کنید. طبق گفته سازندگان در آخرین اخبار بازی Elden Ring از مبارزه با اکثر باسهای بازی، میتوانید بدین صورت صرف نظر کنید. هرچند که در بازیهای فرام سافتور بهتر است سراغ همه مبارزهها بروید، چون چیزی که از آن مبارزه به دست میآورید، معمولا ارزشاش را دارد.
مکانیزمهای جدید گیم پلی
طبق آخرین اخبار بازی الدن رینگ ، سیستم مبارزات بازی Elden Ring همانند سیستم مبارزات دارک سولز است و اینبار با عنوان نقش آفرینی غنیتری طرف هستیم. سلاحها، زرهها، جادوها و همچنین ویژگیهای شخصیت بازی مثل قدرت، چابکی و … همه و همه متنوعتر شدهاند و به تکامل بیشتری رسیدهاند. اگر یادتان باشد، در سومین نسخه از دارک سولز چیزی به اسم Weapon Skill به بازی اضافه شده بود که هر سلاح یک حرکت منحصر به فرد را میتوانست انجام دهد. در تریلر بازی هم اگر دقت کرده باشید، چند نمونه استفاده از آنها را میبینید. حالا در الدن رینگ Weapon Skillها مستقل از سلاحها شدهاند و ماهیتی جداگانه برای خود دارد و باید آنها را با گشت و گذار در بازی پیدا کنید. هر Skill را میتوانید روی هر سلاحی پیاده کنید و از مزایای آن لذت ببرید. هر سلاح فقط یک Skill میتواند داشته باشد ولی به راحتی میتوان بین آنها سوییچ کرد.
چیزی جدیدی که بازی اضافه شده ارواح (Spirits) هستند و میتواند با احضار شدن به کمک شما بیایند. احضار شدن در بازیهای فرام سافتور ممکن شما را یاد کمکهای آنلاین دیگر بازیکنان بیاندازد که در این بازی نیز تا سقف دو نفر وجود دارد، ولی این ارواح کاملا آفلاین بوده و در حالت کو-آپ نیز قابل استفاده نیستند. این ارواح که در اصل همه آنها ارواح دشمنان هستند، مدلهای مختلفی دارند. به طور مثال یکی از آنها یک کماندار است که از راه دور میتواند شما را پوشش دهد. یا اینکه یکی از آنها با یک سپر بزرگ، حملات پشت سر شما را دفع میکند. از آنها برای پرت کردن حواس دشمنان نیز میتوان استفاده کرد. البته برخی از آنها خیلی هم مفید نیستند ولی دوست داشتنیاند! طبق اخبار بازی Elden Ring، این ارواح قابل ارتقا نیز هستند. این ویژگیها، مبارزات بازی الدن رینگ را کمی استراتژیکتر و تعداد روشهای مبارزه با دشمنان را بیشتر میکند.
همچنین طبق آخرین اخبار بازی Elden Ring، یک ویدئوی گیم پلی حدودا 15 دقیقهای از دمو بازی در رویداد Gamescom پشت درهای بسته و به صورت خصوصی نمایش داده شده است. برخی از این اطلاعات قدیمی و برخی جدید هستند که ما همه آنها را در بخش مخصوص به خود این مطلب «چه خبر» پوشش دادهایم. متاسفانه ما به این تریلر دسترسی نداریم و اگر هم به این رویداد خصوصی دعوت شده بودیم، نمیتوانستیم آن را برای شما نمایش بدهیم. اما طبق اطلاعات متنی منتشر شده توسط رسانههای دعوت شده، میدانیم که در قهرمان بازی شاهد نبردی سوار بر اسب با یک اژدها بوده است. به کاراوانی که در شب کمپ کرده به صورت مخفیانه شبیه خون زده است. ویژگیهای مثل کرفت کردن تیر خواب آور و استفاده از دوربین برای شناسایی در این شبیه خون استفاده شده است. نمایشهایی از استفاده از ارواح و حالت کو-آپ داشتهایم. سفرهای به سیاه چالهها و ملاقات با Melina داشتهایم. بازیکن به سراغ مبارزه با یک مینی باس با داسی بزرگ و باز کردن Site of Lost Grace ای که از آن محفاظت میکرده رفته است. در نهایت نیز به قلعه یکی از شش باس اصلی بازی که چندین دست دارد، هجوم برده و نبردهای بسیار چالش برانگیزی با محافظان قلعه و خود باس به نمایش گذاشته شده است. همچنین درباره تنوع محیطهای بازی به وجود درههای سنگی پر از مه، مناطق برفی، مردابهای سمی مشهور، شهرهای سیل زده (یا احتمالا معلق شده در هوا) اشاره شده و اسکرین شاتهای جدیدی نیز منتشر شده است.
سرانجام یک ویدئو 20 دقیقهای هم از گیم پلی الدن رینگ منتشر شد که شباهتهای بسیار زیادی با توصیف رسانههای دعوت شده از گیم پلیای که در رویداد Gamescom و در پشت درهای بسته نمایش داده شد، دارد. علاوه بر توصیفهایی که در بالا از گیم پلی بازی اشاره کردیم، گیم پلی جدید جنگلی پاییزی بسیار چشم نوازی را نشان میدهد که یک مینی باس در حال گشت زدن در آن است و بازیکنان مخفیانه از او میگذرند. در نهایت هم با یک باس دیگر در همان منطقه درگیر شده و با جادوهای فوقالعاده آن را از پا در میآورند. همچنین بازیکن با تعدادی از NPCها از جمله Melina آشنا میشود. آزادی عمل در گشت و گذار در محیط الدن رینگ به وضوح حس میشود. اما بهتر است از خواندن این متن دست بردارید و خودتان در ادامه این گیم پلی زیبا را تماشا کنید.
براساس آخرین اخبار بازی Elden Ring میازاکی در پاسخ یک سوال مصاحبه خود، بازی Elden Ring را به دلیل جهان باز بودن و امکان صرفه نظر کردن از خیلی از مبارزات، حالت مخفیکاری، وجود ارواح کمککننده و امکان تجربه آنلاین بازی با حداکثر 3 بازیکن، کمی راحتتر از بازیهای قبلی خود میداند. این مسئله برخی از طرفداران پروپاقرص بازی دچار سوء تفاهم کرده است و این را یک نکته منفی به حساب آوردهاند. درحالی که این موارد به معنای این نیست که بازی چالش برانگیز بودن مبارزات خود را از دست داده است، بلکه به این مسئله اشاره دارد که برخی از کاربران میتوانند در صورت نیاز از کمکهایی استفاده کنند یا از برخی مبارزهها صرفه نظر کرده و بعدا که قدرتمندتر شدند به آن برگردند (البته اگر تمایل دارند). میازاکی به صراحت در سوال دیگری که میپرسد «به نظر میرسد که سبک مبارزه فعالتری امکان پذیر است، اما یا نبردهای پرتنش هنوز زنده و سرحال هستند؟» پاسخ میدهد:
بله، آنها هنوز زنده و سرحال هستند. نگران این موضوع نباشید.
امیدواریم این مسئله باعث شود، الدن رینگ هم برای طرفدارن پروپاقرص قدیمی فرام سافتور که خواهان بازیهای به شدت چالش برانگیزی هستند، هیجان انگیز باشد و هم برای کاربران جدیدی به خاطر این چالش هیچوقت سمت بازیهای فرام سافتور نیامدهاند.
برای مطلع شدن از تمام اخبار بازی Elden Ring کافی است که همین مطلب را دنبال کنید، زیرا با انتشار اخبار جدید این پست بهروز میشود. برای مشاهده مطالب «چه خبر» عناوین دیگر از این لینک استفاده کنید.