نسخه بازسازی شده بازی Splinter Cell درست دست ساخت قرار دارد. استودیوی Ubisoft Toronto وظیفه ساخت این عنوان را بر عهده گرفته است. این استودیو برای ساخت این نسخه از موتور Snowdrop استفاده میکند. این ناشر فرانسوی در یک پست رسمی به طرفداران قول داده است که بازی Splinter Cell Remake از جلوههای بصری و گیم پلی در حد استانداردهای نسل جدید و نور و سایه پردازی پویا بهره میبرد. هنوز تاریخ انتشار یا پلتفرمهای مقصدی برای این بازی مشخص نشده است.
Chris Auty کارگردان خلاق بازی، Matt West تهیه کننده بازی و Peter Handrinos تهیه کننده تکنیکال بازی درباره جنبههای مختلف این بازسازی مصاحبهای انجام دادند. سوال اولی که از آنها پرسیدند این بود که آیا این بازی قرار است فراتر از یک ریمستر باشد؟
به نظر من، برای ساخت یک نسخه بازسازی شده شما تمام قواعد ریمستر را رعایت میکنید، ولی کمی قدمهایتان را فراتر میگذارید. بازی اول اسپلینتر سل که 19 اسل پیش منتشر شد، در زمان خودش بسیار انقلابی بود و کارهای مهمی را برای ژانر مخفی کاری انجام داد.
اما اکنون دیگر نمیتوانید با استانداردهای 19 سال پیش هیچ عنوانی را منتشر کنید، پس به نظرم برای بازگشت بازی اسپلینتر سل به یک نسخه بازسازی شده نیاز داریم.
او همچنین به این اشاره کرد که بازی در مراحل اولیه توسعه به سر میبرد و تیم سازنده سعی دارند تا روح بازی اصلی را حفظ کنند.
ما قصد داریم تا این بازی را از ابتدا بسازیم و از لحاظ بصری و همچنین برخی از جنبههای طراحی مکانیکها آن را بهبود بخشیم. همچنین این بازی یک عنواخ خطی خواهد بود و خبری از جهان باز در آن نیست.
درواقع یکی از خبرهای خوش و امیدوار کننده درباره نسخه بازسازی شده اسپلینتر سل این است که قرار نیست طبق فرمول تکراری بازیهای اخیر یوبی سافت در یک جهان باز به سراغ تصرف پایگاه و بالا رفتن از برجها برویم، بلکه طبق گفتههای سازندگان قرار است یک تجربه کلاسیک و خطی از سری اسپلینتر سل را تجربه کنیم.
نسخه بازسازی بازی اسپلینتر سل از موتور Snowdrop استفاده میکند، موتوری که برای ساخت بازی Avatar: Frontiers of Pandora و پروژه بازی جنگ ستارگان یوبی سافت مورد استفاده قرار گرفته است.
Handrinos گفت که این موتور یک موتور AAA بسیار قدرتمند و ثابت شده است. برنامه نویسها و سازندگان محتوا میتوانند به سرعت موارد مختلف را درون موتور تست کنند و ببینند که چه موارد جواب میدهند و چه مواردی بهدرد بخور نیستند. این مورد به سازندگان کمک میکند تا هسته اصلی گیم پلی بازی Splinter Cell را بتوانند طبق استانداردهای امروزی آپدیت کنند.
همینطور Handrinos به این مورد اشاره کرد که با این که تیم جدیدی در حال شکلگیری است و ما در حال استخدام بازیسازان جدیدی هستیم، تعداد زیادی بازی ساز کار کشته هم در این پروژه دخیل هستند، پس ما ترکیبی از افرادی که روی بازیهای اسپلینتر سل کار کردهاند و افراد جدید داریم که ایدههای جدیدی را با خود بههمراه میآورند.
Chris Auty همچنین به این اشاره کرد که تیم سازنده بازی همگی عاشق سبک مخفی کاری و به دنبال خلق مکانیکهای جدی مخفی کاری در این بازی هستند. او اضافه کرد که «ما کاملا به این آگاهیم که چه چیزی بازی اسپلینتر سل را به یک کلاسیک تمام عیار تبدیل میکند.»
خبر بسیار خوش حال کننده ایی بود