بازی Forza Horizon 5 و در حقیقت تمام بازیهای سری فورتزا همیشه سعی داشتهاند تجربهی بصری خود را بهبود ببخشند، اما علاوه بر تجربهی بصری، همیشه دقتی ویژه به پیشرفتهای طراحی صدای این مجموعه نیز داشتهاند، چیزی که در این فرانچایز همیشه به عنوان یک سنت موفق عمل کرده است. بازی Forza horizon 5 نیز قرار است با تمام چیزهایی که تا به حال از این فرانچایز دیدهایم تفاوت داشته باشد و در حینی که از پیشرفتهای بصری این بازی لذت مییریم، استودیو Playground games، اطلاعاتی در مورد سیستم جدید طراحی صدای فورتزا هورایزن 5 در اختیار ما قرار داده است.
در مصحبهای که سازندگان این بازی با وبسایت VG247 داشتند، اعلام کردند که این بازی اتوموبیلرانی علاوه بر بخش بصری، از فناوری ray-tracing در بخش طراحی صدا و به صورت بسیار کارآمد نیز بهره برده است. سازندگان بازی به صورت ویژه، از فناوری ray-tracing برای انعکاس هرچه طبیعیتر صدا از اجسام مختلف و درمحیطهای مختلف، مانند محیطهای ساختمانی، صخرهای، جنگلی و غیره استفاده کردهاند. در نتیجه فاصله و ماهیت اشیا به طور مداوم در حال شناسایی به وسیلهی این سیستم هستند، و این موارد باعث انعکاسهای صوتی متفاوت اشیا در محیطهای مختلف میشود. بنابراین بسته به مکان رانندگی و سرعت رانندگی در آن محیط ها، جلوه های صوتی متفاوتی را خواهید شنید.
به عنوان مثال ، صدای رانندگی ماشین شما در یک محیط شهری بسته، ممکن است واضح و بلند به نظر برسد، اما اگر در منطقهای جنگلی و باز رانندگی میکنید، این صدا بسیار خفه شنیده خواهد شد. طراح صدای ارشد این بازی یعنی آقای Fraser Strachan گفته است که پخش کنندههای صوتی مناسب یا هدفون میتوانند این تجربهی صوتی را بهبود ببخشند.
بازی Forza Horizon 5 در تاریخ سه شنبه 18 آبان، برای Xbox Series X/S ،Xbox One و PC منتشر خواهد شد.
آخرین اخبار بازی را در پی اس آرنا دنبال کنید.