یوبیسافت بهتازگی از پروژهی جدید خود به نام Assassin’s Creed Infinity رونمایی کرده. با پی اس ارنا همراه باشید تا به آن بپردازیم.
اگر یک روز به طرفداران مجموعهی Assassin’s Creed میگفتید که میتوانید آزادانه وارد آنیموس (Animus) شوید و در هرکدام از رویدادهای تاریخی که دوست دارید شرکت کنید، قطعا بهتان میخندیدند. اما حالا یوبیسافت (Ubisoft) از پروژهای رونمایی کرده تحت عنوان Assassin’s Creed Infinity. اثری که دقیقا قرار است تا همان رویای دور از ذهن هواداران مجموعه را به واقعیت تبدیل کند. اولین بار خبر ساخته شدن چنین بازیای توسط رسانهی Bloomberg منتشر شد و سپس یوبیسافت از آن رونمایی کرد. یک بازی آنلاین سرویس محور که چه خوشتان بیاید چه نیاید، نیت کرده تا آیندهی فرنچایز را بهطور اساسی دگرگون کند. در این «چه خبر» ما تمام اخبار بازی Assassin’s Creed Infinity را مرور خواهیم کرد.
Assassin’s Creed Infinity چیست؟
براساس آخرین گزارشهای جیسون شرایر (Jason Schreier)، بازی Infinity قرار است تا یک اثر آنلاین بسیار بزرگ باشد که طی چندسال آینده رشد خواهد کرد و تکامل مییابد.
دیگر خبری از آن فرمول همیشگی نیست که سازندگان یک واقعهی تاریخی واحد را روبهرویتان بگذارند و شما را وارد سفری که خودشان میخواهند، کنند. خیر. بهجای استفاده از فرمول تکراری مذکور، بازی به شما محیطهای مختلفی را جهت فعالیت میدهد که به مروز زمان امکان گسترش آن کم کم بهوجود میآيد.
بر اساس گفتههای شرایر Infinity بهعنوان پایگان اصلی بازی یا به عبارت دقیقتر، Hub تمام بازیهای AC شناخته خواهد شد و هر بازیای که در این مجموعه ساخته شود، چه کوچک و چه بزرگ، به Hub اصلی متصل خواهند بود.
اگر بخواهم دربارهی روند بازی برایتان بگویم برخلاف گذشته، نسخههای جدید بازی طی بازههای زمانی مشخص منتشر نخواهند شد و این بار تیم سازنده با پشتیبانی از یک اثر، به طور مداوم محتواهای جدیدی از جمله محیط، شخصیت و داستانهای تازه را در قالب بهروزرسانی به آن اضافه خواهد کرد.
یکی از سوالهایی که دربارهی بازی وجود دارد این است که آیا حالت چند نفره (multiplayer) در اخیتار هواداران قرار خواهد گرفت؟ صحبتهای زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه Infinity تبدیل به ورژن اساسین مانند بازیهایی چون Destiny یا Anthem خواهد شد، اما هیچ چیز تا به حال تایید نشده. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که طبیعت بازیهای سرویس محور، همان حالت چند نفرهاش است، اما فعلا چیزی دربارهی چند نفره بودن یا نبودن Assassin’s Creed Infinity نمیدانیم.
تاریخ انتشار بازی Assassin’s Creed Infinity
یوبیسافت سالانه بین یک الی دو بازی را برای تمامی کنسولها و همچنین PC عرضه میکند. روندی که سالهاست از آن بهره میبرد و پول خوبی را بهدست میآورد. اما حالا که دو استودیو اصلی مشغول کار کردن روی پروژه هستند، امکان ایجاد شدن تغییراتی هم در تاریخ عرضه و هم نحوهی آن وجود دارد.
هم شرایر و هم منابع دیگر خبری، سال عرضهی بازی را حداقل ۲۰۲۴ حدس زدهاند؛ تاریخی که میتواند حتی به تعویق بیافتد، بهخصوص درحال حاضر که تمامی پروژههای مهم بازی، بهخاطر همهگیری ویروس کرونا با تاخیرهای مکرر روبه رو هستند.
دربارهی پلتفرم بازی نیز صحبتی نشده است، اما به احتمال قوی، بازی برای کنسولهای نسل نهمی سونی (Sony) و مایکروسافت (Microsoft) و همچنین PC منتشر خواهد شد و از از تمامی قابلیتهای کنسولهای جدید، بهره خواهد برد.
محتوای داخلی Assassin’s Creed Infinity چه چیز خواهد بود؟
براساس آخرین اخبار بازی Assassin’s Creed Infinity این عنوان قرار است تا مخاطب خود را با محیطها، شخصیتها و خیلی چیزهای دیگر، آن هم فقط در یک بازی روبه رو کند. درحال حاضر یوبیسافت صحبتی دربارهی زمان و مکانهای داخلی بازی نکرده، اما بهصورت کلی میدانیم که وقایع تاریخی محل مانوور دادن بازیکنان خواهد بود و ذات اصلی سری AC حفظ خواهد شد. به همین دلیل نمیتوان بهطور قطعی گفت که چه وقایعی را یوبیسافت در ذهن دارد.
گمان بر این است که ما بهعنوان بازیکن، توانایی این را خواهیم داشت که هرکجا که میخواهیم برویم؛ بهخصوص آن دسته از مکانهایی که سالهاست مورد درخواست طرفداران قرار گرفته. جاهایی مانند مصر، ژاپن یا چین باستان و حتی ایران. به هرحال امیدوار هستیم که یوبیسافت مکانهای جدیدی را برایمان به ارمغان بیاورد.
یکی از انتظاراتی که از بازی میرود این است که بهواسطهی فرم آنلایناش، بهصورت هفتگی محتوای جدیدی را در اختیارمان قرار دهد، چیزهایی مانند لباسهای تازه، اسلحههای جدید، مراحل فرعی و اصلی متنوع. شاید هم یوبیسافت قصد داشته باشد تا با فصل فصل کردن بازی، هر کدام از فصول بازی را به مکان خاصی اختصاص دهد و در آن مدت معین برای مثال یک ماهه، تمام تمرکز خود را روی تکمیل کردن تجربهی حاصل از حضور در آنجا معطوف کند.
گیم پلی بازی Assassin’s Creed Infinity چگونه خواهد بود؟
بر اساس آنچه که طی این سه الی چهار سال اخیر از یوبیسافت دیدهایم، بهنظر میرسد که گیم پلی بازی به سمت نقش آفرینی شدن حرکت خواهد کرد و المانهای RPG بیشتری را نظاره خواهیم نمود. المانهایی مانند اثرگذاری بیشتر دیالوگهای مختلف، بهبود یافتن قابلیت آپدیت کردن مهارت و وسایل، ایجاد کردن چند پایان متفاوت برای بازی، بالا بردن تعدادا NPCهای درون داستانT مهمتر کردن نقش آنها و هر آنچه که از یک بازی نقش آفرینی جهان بازی انتظار دارید.
این کار میتواند فرصتی باشد تا با بازگرداندن تعدادی از شخصیتهای قدیمی، در نسخههای قبلی بازی، داستانها و روایتهای متفاوتی را با آنها یا کنارشان تجربه کنیم. یکی دیگر از چیزهایی که هنوز تکلیفاش در بازی مشخص نیست، بحث نقشه و مقیاس و بزرگی آن است. عوض شدن سبک ساخت بازی و ایجاد کردن لوکیشنهای متفاوت این سختی را برای یوبیسافت ایجاد کرده که برای هرکدام از لوکیشنها، نقشهای تازه طراحی کند. این ماجرا از طرفی میتواند منجر به قدرت گرفتن بازی شود و از طرفی اگر سازندگان، در کار خود سهلانگاری کنند و بخواند فرم اصلی هرکدام از نقشهها را، عینا تکرار کنند، باعث تکراری شدن اثر و آسیب جدی به آن میشود. با تمام این اوصاف بازهم باید گفته شود که هیچ چیز هنوز مشخص نیست و باید منتظر صحبتهای خود یوبیسافت باشیم.
بازی Assassin’s Creed Infinity رایگان نیست!
رییس کمپانی یوبی سافت، Yves Guillemot اعلام کرد که بازی Assassin’s Creed Infinity رایگان نخواهد بود. او گفت که قرار است المانهای روایت داستانی زیادی در این بازی ببینیم، این بازی یک بازی بسیار خلاق خواهد بود. اما هرآنچه که طرفداران سری از این بازی انتظار دارند را در بر خواهد داشت.
بازی توسط چه کسانی درحال ساخت است؟
یوبسافت برای پروژهی بزرگ خود تصمیم گرفته تا از دو استودیو Montreal و Quebec استفاده کند و بین آنها یک همکاری ایجاد کند. براساس گفتههای خود یوبیسافت، این اقدام باعث میشود تا مسیر حرکت فرنچایز نه تنها جهتدار شود، بلکه یک مسیر واحد برای آن ایجاد شود و اینطور نباشد که هرکدام از استودیوها که مسئولیت ساخت نسخهای از بازی را گرفتند، راه خودشان را بروند.
نکتهی بامزهای که دربارهی این استودیو وجود دارد، رقابت طولانی مدت بین آنهاست. هرکدامشان قصد داشتهاند تا روی رقیب خود را کم کنند، اما حالا مجبوراند تا دعواهای قدیمی را کنار بگذارند و برای ساخت یک اثر مهم، با یکدیگر همکاری کنند. اگر بخواهیم از دو نفر از افراد مهم پروژه نیز نام ببریم، قطعا باید به مارک الکس کوتی (Marc-Alexis Côté) بهعنوان تهیه کنندهی اجرایی فرنچایز Assassin’s Creed و همچنین جولین رافریر (ulien Laferrière) بهعنوان تهیه کنندهی ارشد پروژه اشاره کنیم. البته لازم به ذکر است که دیگر افراد مهم و شناخته شده از هردو استودیو در پروژه حضور دارند، اما به نام همین دو بزرگوار بسنده کردیم تا فقط نشان دهیم که افراد تازهکار یا ناشناخته مشغول کار روی چنین ایدهی بزرگی نیستند.
تجربهی حاصل از بازی همانند نسخههای قبلی خواهد بود؟
درحال حاضر خیلی از افراد هستند که گمان میکنند بازی، نسخهی Assassins شدهی بازیهایی همچون GTA Online، Destiny و حتی Fortnite است و با آنها مقایسهاش میکنند، اما بهنظر من (نویسنده) چنین چیزی نخواهد شد. همانطور که گزارشهای Bloomberg ادعا کردهاند، Infinity تبدیل به یک Hub برای تمامی بازیهای Assassin’s Creed خواهد شد.
مکانی که همهی آنها را به یکدیگر وصل کند و به مسیر حرکتشان نظم دهد. نزدیکترین مثالی که میتوانم برایتان بزنم، بازی The Elder Scrolls Online است که توسط ZeniMax ساخته شده. یکی از سوالهایی که دربارهی بازی وجود دارد این است که آیا این اثر پایانی بر تمام نسخههای single-player مجموعهی Assassins خواهد بود؟ خیر! یوبیسافت هنوز کارش با ساخت آثار داستان محور و single-player به پایان نرسیده و قصدی هم ندارد که به این زودیها به آن پایان دهد، اما نکتهای که وجود دارد این است که زمانی که نسخههای Assassins منتشر میشوند، تبدیل به بخشی از Infinity خواهند شد. قرار است یک پلتفرم وجود داشته باشد که طی سالهای آینده، تغییر کند و نسخههای متفاوتی از Assassins را برایمان به ارمغان آورد. این روش جایگزینی خواهد بود برای کنار زدن الگوی عرضهی همیشگی یوبیسافت.
در این مطلب ما تمام اخبار بازی Assassin’s Creed Infinity را برای شما قرار دادیم. امیدواریم که این مقاله برایتان کارآمد بوده باشد و اطلاعات مفیدی از بازی بهدست آورده باشید.
برای خواندن آخرین چه خبرها با پی اس ارنا همراه باشید.