پی اس ارنا
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
  • اختصاصی
    • چه خبر؟
    • زیروبم
    • پادکست
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
  • اختصاصی
    • چه خبر؟
    • زیروبم
    • پادکست
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پی اس ارنا
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » آیا بازی Resident Evil 4 نیز به یک نسخه ریمیک نیاز دارد؟

آیا بازی Resident Evil 4 نیز به یک نسخه ریمیک نیاز دارد؟

آیا یک بازی استاندارد آفرین، به این زودی‌ها قدیمی می‌شود؟!

اشکان عالی‌خانی توسط اشکان عالی‌خانی
۲۹ فروردین ۱۳۹۹
در ترند, مقاله, مقاله بازی
2 0
0
آیا بازی Resident Evil 4 نیز به یک نسخه ریمیک نیاز دارد؟

نامِ بازی Resident Evil 4 همواره با واژه‌های زیبایی مانند بزرگی، ساختارشکنی و استاندارد آفرینی همراه بوده است. این بازی آن قدر در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی تاثیر گذار و مهم جلوه می‌کند که شاید بسیاری از وقایع و موارد، به دوران قبل یا بعد از عرضه آن تقسیم شوند. بازی Resident Evil 4 به خاطر داستان گیرا، شخصیت‌های محبوب و به یادماندنی، گیم‌پلی ساختار شکن و فوق‌العاده و البته باس‌های ماندگار خود، برای همیشه در ذهن بازی‌بازان باقی می‌ماند و پس از گذشت سال‌های سال از زمان عرضه، به هیچ عنوان به‌مانند یک اثر پیر و فرتوت به نظر نمی‌رسد. با این حال، می‌دانیم که موتور بازسازی یا ریمیکِ شرکت کپکام (Capcom) با جدیت تمام روشن شده و حالا از همه طرف، در حال رسیدن به یک نسخه‌ی ریمیک از بازی Resident Evil 4 هستیم. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که آیا بازی Resident Evil 4، حداقل در دوره و زمانه امروزی، نیازی به یک نسخه بازسازی شده (ریمیک) دارد یا خیر؟ در ادامه با پی اس آرنا همراه باشید.

بازی Resident Evil 4 برای اولین بار در تاریخ 11 ماه ژانویه سال 2005، برای کنسول گیم کیوب (GameCube) عرضه شد. این بازی که سبک و سیاق و قواعد اصلی نسخه‌های پیش از خود را تغییر داده و به یک نسخه کاملا متفاوت تبدیل شده بود، توانست نام خود را به خوبی روی دیواره‌ی صنعت بازی‌، حک کند. با این حال، بیایید به صورت دقیق بررسی کنیم که دقیقا چه چیزی بازی Resident Evil 4 را تبدیل به عنوانی متفاوت و استاندارد آفرین می‌ساخت؟

*توجه داشته باشید که تصاویر موجود در این مطلب، از نسخه‌های بازسازی (ریمستر)‌ شده‌ی Resident Evil 4 هستند.

آیا بازی Resident Evil 4 نیز به یک نسخه ریمیک نیاز دارد؟
مگر می‌شود این روستای ترسناک و ساکنان مرموز آن را فراموش کنیم؟ اگر قرار باشد یک نسخه ریمیک ساخته شود، مشاهده این دشمن اره برقی به دست، جالب خواهد بود.

در بازی Resident Evil 4، دیگر خبری از یک دوربین ایزومتریک و از پیش تعیین شده نبود، بلکه به پشتِ شانه‌ی شخصیت اصلی منتقل شده و بازی را به اصطلاح، سوم شخص می‌ساخت. علاوه بر این، در بازی رزیدنت اویل 4 به جای قدم زدن در مکان‌های بسته و راهروهای تنگ و تاریک، بازی‌باز در دنیا و فضای بازی که به شکل قابل توجهی وسیع‌تر شده بود، ماجرا و اکشن پر بارتر و متفاوتی را تجربه می‌کرد. در دنیای Resident Evil 4 دیگر با هیولاها و موجوداتی که حتی آن‌ها را در بدترین کابوس‌های خود نیز مشاهده نمی‌کردید، مواجه نمی‌شدید بلکه حالا همه چیز واقعی‌تر به نظر می‌رسید. گویی از تماشای یک فیلم ترسناک مستقل دست می‌کشید و به تماشای یک فیلم ترسناک بلاک باستر می‌پردازید!

البته باید در نظر داشته باشیم که بازی Resident Evil 4 در نوع خود، به‌مانند عناوین کلاسیک، ترسناک و دلهره آور بود. در طول بازی، مرتب در شرایطی قرار می‌گیرید که تپش قلب خود را حس می‌کنید و همه چیز برایتان درگیر کننده و دلهره آور می‌شود. بازی‌بازان در هر فصل و صحنه، باید جایگیری و استراتژی خوبی برای موفقیت داشته باشند و با مدیریت کردن مهمات خود، از پسِ دشمنان یا باس‌های بازی بربیایند. با تغییراتی که سازندگان برای بازی رزیدنت اویل 4 در نظر گرفته بودند، نه تنها سبک وحشت بقا (Survival Horror)، بلکه به صورت کلی، بازی‌های ویدیویی را به نسل و دوره‌ای جدید منتقل کردند. از زاویه و حرکات دوربین بگیرید تا سیستم تیراندازی، صحنه‌های سینمایی و دکمه زنی، همه و همه سبب می‌شدند تا بازی Resident Evil 4 شبیه به هیچ یک از عناوین آن دوره و زمانه نباشد و به همین دلایل به آن استاندارد آفرین و ساختار شکن می‌گوییم. استانداردهایی که بازی رزیدنت اویل 4 در آن زمان خلق کرد، در بسیاری دیگر از عناوین پس از عرضه این بازی فوق‌العاده نیز مشاهده کرده و تاثیر آن را روی جای جای صنعت بازی‌های ویدیویی، حس کردیم. ساختار شکن و استاندارد آفرین بودن در بیش از 15 سال پیش، حالا باعث شده تا بازی Resident Evil 4 در سال 2020 میلادی نیز یک عنوان غیر قابل تجربه و قدیمی در نظر گرفته نشود. این بازی هم‌اکنون تقریبا برای تمام کنسول‌ها و پلتفرم‌ها در دسترس قرار دارد و آن قدر پورت و نسخه ریمستر مختلف از آن عرضه شده که فکر می‌کنم بتوانیم رکورد بیشترین پورت یا ریمستر را برای بازی رزیدنت اویل 4 ثبت کنیم!

  تریلر دوشخصیت جدید بازی Marvel vs Capcom Infinite منتشر شد
آیا بازی Resident Evil 4 نیز به یک نسخه ریمیک نیاز دارد؟
این غولِ بی شاخ و دم، یکی از به یادماندنی‌ترین باس‌ها در تاریخ سری بازی‌های Resident Evil محسوب می‌شود.

فکر می‌کنم همه تا به حال از اهمیت و تاثیر گذاری بازی Resident Evil 4 با خبر شده باشند. حالا که در سال 2020 قرار داریم و سال‌ها از زمان عرضه بازی ماندگار کپکام گذشته، چرا در مورد آن صحبت می‌کنیم؟ حتما می‌دانید که موتور بازسازی یا ریمیکِ شرکت کپکام به تازگی روشن شده و به نظر می‌رسد که این موتور، کار‌ خود را نیز خوب انجام می‌دهد! البته کپکام همیشه ید طولایی در ساخت و عرضه نسخه‌های بازسازی شده از عناوین کلاسیک (یا حتی مدرن!) خود داشته است اما تا پیش از سال 2019، نسخه‌های بازسازی شده خود را به صورت کاملا متحول شده و از نو طراحی نمی‌کرد و همیشه نسخه‌های جدید، از نظر گیم‌پلی و سبک سیاق، شباهت بسیاری به نسخه‌های قدیمی خود داشتند. با این حال، در سال 2019 و با عرضه بازی Resident Evil 2، همه چیز تغییر کرد. کپکام طی یکی از ریسکی‌ترین اقدامات خود در تاریخ، یکی از بهترین و ماندگارترین نسخه‌های کلاسیک سری رزیدنت اویل، یعنی بازی Resident Evil 2 را به صورت کامل ریمیک کرد. این بازی (شاید) به طرز معجزه آمیزی، خوب و موفق عمل کرد و با این که به صورت کامل از نو ساخته شده بود، مانند نسخه کلاسیک، ارزش خود را نشان می‌داد. در واقع عاملی که باعث شد بازی رزیدنت اویل 2 به یک موفقیت تمام عیار تبدیل شود، این بود که سازندگان با وجود تمام تغییر و تحولات گوناگون، نسخه جدید را با حال و هوای نسخه کلاسیک ساخته بودند و با تجربه بازی، همیشه حس می‌کردیم که «این یک بازی Resident Evil است».

موفقیت بازی Resident Evil 2 سبب شد تا کپکام به سرعت دستور ساخت نسخه ریمیکِ Resident Evil 3 را نیز صادر کند تا نمسیس (Nemesis) افسانه‌ای و هولناک را بار دیگر ملاقات کنیم. بازی رزیدنت اویل 3 که به تازگی عرضه شده، شاید به مانند نسخه سال گذشته موفق نبود اما همچنان یک بازی عالی و یک تجربه اجباری برای تمام بازی‌بازان و طرفداران محسوب می‌شود. حال، به نقطه‌ای رسیدیم که شایعات ساخت نسخه ریمیک Resident Evil 4، همه جا را فرا گرفته است! همان طور که می‌دانید، بازی‌های کلاسیک یا به اصطلاح، رترو مانند Resident Evil 2 و Resident Evil 3، عناوینی بودند که می‌توانستیم آن‌ها را با شکل و ظاهر کاملا متفاوتی در قامت یک نسخه ریمیک مشاهده کنیم. اما بازی رزیدنت اویل 4 هنوز هم مانند بسیاری دیگر از عناوین موجود در بازار، زاویه دوربین سوم شخص و سیستم تیراندازی مطابق با استانداردهای کنونی دارد؛ بنابراین چگونه می‌توان برای آن، یک نسخه ریمیک در نظر گرفت؟ با این که شایعات منتشر شده در روزهای گذشته، چیزی بیش از شایعه نیستند و باید تا معرفی رسمی منتظر بمانیم، اما شاید همه ما از صمیم قلب مطمئن هستیم که کپکام به زودی این کار را انجام خواهد داد!

بازی رزیدنت اویل 4
یکی از ویژگی‌های بازی Resident Evil 4، مدت زمان گیم‌پلی بالای آن بود که یک بخش داستانی یا کمپین حدود 20 ساعتی (شاید هم بیشتر) را در خود جای داده بود. این طولانی شدن بازی، با تنوع محیطی و البته تنوع در میان دشمنان، به بهترین شکل به تعادل رسیده بود و پس از تمام کردن بازی، گویی یک سفر هیجان انگیز را پشت سر گذاشتید.

در پاسخ به سوالی که در ابتدا مطرح شد، دو نکته را می‌توان بیان کرد؛ یکی این که بازی Resident Evil 4 بنا به دلایلی که در بالا به شکل مفصل توضیح داده شد، حداقل در دوره و زمانه کنونی، نیازی به ریمیک شدن ندارد و باید به صورت کامل، یک حالت رترو پیدا کند. اما در سمت دیگر، دیدگاهی قرار می‌گیرد که ریمیک شدن بازی رزیدنت اویل 4 را لازم و به‌موقع می‌داند. حال، بیایید ببینیم نسخه بازسازی یا ریمیک شده‌ی بازی Resident Evil 4 باید چگونه باشد؟

  شخصیت ورجیل توسط یک DLC به بازی Devil May Cry 5 اضافه می‌شود

در نسخه‌های بازسازی شده بازی‌های Resident Evil 2 و Resident Evil 3، شاهد بودیم که این عناوین نسبت به نسخه‌های قدیمی و کلاسیک، تغییرات بسیاری به خود دیده‌ و گویی کاملا از نو تعریف شده‌اند. حال، در مورد بازی Resident Evil 4، آیا کپکام باز هم قصد دارد زاویه دوربین و سبک و سیاقی کاملا متفاوت را برگزیند یا نسخه بازسازی شده، بسیار به نسخه کلاسیک شبیه خواهد بود؟ در اولین قدم، کپکام بازی Residentرزیدنت اویل 4 را با موتور محبوب و جدید خود یعنی RE Engine، بازسازی خواهد کرد. این بازسازی بدین معنی است که مدل سه بعدی تمام شخصیت‌ها و دشمنان، از نو طرحی شده و محیط‌ها به صورت کامل با Assetهای جدید بازآفرینی می‌شوند. انیمیشن‌ها با فناوری‌های جدید، ضبط شده و برای شخصیت اصلی (لئون اسکات کندی) یا شخصیت‌های فرعی (مانند Ada)، بازیگرهای کاربلد برای کار موشن کپچر استفاده می‌شود. در قدم بعدی، کنترل‌ها نسبت به استانداردهای امروزی، کمی تغییر خواهد کرد و تنظیم خواهد شد. زاویه دوربین و سیستم تیراندازی، با تغییرات مثبت، روان‌تر طراحی می‌شوند. این‌ها، مواردی هستند که کپکام در کمترین حد و اندازه‌ی ممکن، انجام خواهد داد و حداقل انتظاری که از سازندگان داریم، اجرا کردن درست این موارد هستند. این راه، تقریبا بدون ریسک و ایده‌آل برای هر کسی به نظر می‌رسد اما چه می‌شود اگر کپکام با در نظر گرفتن جایگاه بزرگِ Resident Evil 4 در زمان خود، بخواهد نسخه ریمیک را نیز با نوآوری‌ها و خلاقیت‌های خاصی در دوره و زمانه کنونی، بازآفرینی کند؟

بازی رزیدنت اویل 4
آیا ایده‌های جدیدی که به برخی از آن‌ها در این مطلب اشاره شد، علاقه دارید؟ اگر بتوانید با لیون در محیط سند باکس آزادانه به فعالیت بپردازید، چه حسی پیدا می‌کنید؟

به عنوان مثال، فرض کنید نسخه ریمیک بازی Resident Evil 4 دارای زاویه دوربین اول شخص و مکانیک‌های کاملا جدیدی نسبت به نسخه کلاسیک باشد. یا سازندگان تصمیم بگیرند که این ریمیک را با دنیا و محیط‌های وسیع‌تری بسازند و به نوعی بازی خود را سندباکس طراحی کنند. از آن جایی که گفته شده تیم سازنده ریمیک بازی رزیدنت اویل 4 از تیم سازنده ریمیک‌های قبلی بزرگتر است و همچنین شینجی میکامی (Shinji Mikami) در پروسه ساخت آن دخالت دارد، بعید نیست چنین تغییرات غافلگیر کننده و نوینی را در ریمیک بازی Resident Evil 4 مشاهده کنیم. همه ما می‌دانیم که شینجی میکامی چقدر بلند پرواز و جاه طلب است و می‌تواند چنین ایده‌هایی را عملی سازد. البته انتخاب چنین راهی می‌تواند ریسک بسیاری را برای اعتبار بازی Resident Evil 4 و البته کپکام داشته باشد.

نکته مهم این جا است که هیچکس نمی‌تواند با قطعیت بگوید یک بازی ساختار شکن و استاندارد آفرین (در زمان خود) مانند بازی Resident Evil 4، به یک نسخه ریمیک نیاز دارد یا خیر. اما قطعا می‌توان این موضوع را تایید کرد که ریمیک کردن بازی Resident Evil 4، شاید سخت‌ترین و ریسکی‌ترین کاری باشد که کپکام در تاریخ فعالیت خود انجام می‌دهد. جایگاه بالا و امضایی که بازی رزیدنت اویل 4 درون پرونده بازی‌های ویدیویی دارد، آن را به یک ستاره‌ی دور در کهکشان‌ها تبدیل کرده است که به این راحتی نمی‌توان آن را بازآفرینی کرد. مهم‌ترین عامل در مورد بازی Resident Evil 4، شخصیت و هویت آن بود. هویتی که با کمک اجزای کوچک‌تر تشکیل می‌شد. به عنوان مثال، هدف شخصیت اصلی یا بازی‌باز را درون بازی در نظر بگیرید که باید دختر رئیس جمهور را از منطقه‌ای مرموز روی این کره خاکی، نجات دهد. این سناریو به ظاهر ساده، با روایت بی نظیر بازی آن چنان هیجان انگیز و مهم تلقی می‌شود که بازی‌باز، نه تنها هدف خود را هیچگاه از یاد نمی‌برد، بلکه بیش از 20 ساعت به صورت نیم خیز در جای خود قرار می‌گیرد تا واقعه هیجان انگیز بعدی را نظاره‌گر باشد. در این مسیر، مشاهده‌ی شجاعت لیون و فشاری که روی او قرار دارد، امید به زندگی در اشلی، زیرکی ایدا و انگیزه شخصیت‌های منفی برای به ثمر نشاندن کار خود، شما را به بهترین شکل نسبت به دنبال کردن بازی تشویق می‌کرد و این تنها یکی از هنرهای تیم سازنده در آن زمان محسوب می‌شود. در مورد هر کدام از اجزای بازی (مانند طراحی مرحله، طراحی باس فایت‌ها و…) که هویت نهایی آن را تعیین می‌کنند، می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد اما قطعا تحلیلِ کامل بازی Resident Evil 4، حتی پس از گذشت 15 سال از زمان عرضه، در حوصله این مطلب نمی‌گنجد.

  بازگشت بازی های کلاسیک کمپانی کپکام

نظر شما در مورد بازی Resident Evil 4 و نسخه ریمیک این عنوان چیست؟ به نظر شما، آیا بازی Resident Evil 4 نیازی به ریمیک شدن دارد؟

برچسب ها: CapcomResident EvilResident Evil 2 ریمیکResident Evil 4شرکت کپکامکپکام
ShareTweetShare
نوشته قبلی

جزییات آپدیت نهم بازی The Division 2 مشخص شد

نوشته‌ی بعدی

رم‌های جدید از کمپانی ADATA با نام XPG SPECTRIX D50 عرضه شدند

اشکان عالی‌خانی

اشکان عالی‌خانی

مرتبط نوشته ها

بهترین دیالوگ های انیمه بلیچ
انیمه و انیمیشن

بهترین دیالوگ های انیمه بلیچ

۲۳ مرداد ۱۴۰۱
تفاوت‌های بازی The Last of Us Part I نسبت به بازی اصلی
بازی

تفاوت‌های بازی The Last of Us Part I نسبت به بازی اصلی

۲۰ مرداد ۱۴۰۱
هرچیزی که در مورد Playstation VR 2 می‌دانیم
بازی

از هدست PSVR 2 چه خبر؟ | هرچیزی که در مورد Playstation VR 2 می‌دانیم

۹ مرداد ۱۴۰۱
لیست بهترین انیمه‌های اکشن
انیمه و انیمیشن

لیست بهترین انیمه های اکشن | 20 انیمه اکشن برتر تاریخ

۹ مرداد ۱۴۰۱
موسیقی متن بازی Crusader Kings 3
موسيقی متن

موسیقی متن بازی Crusader Kings 3

۸ مرداد ۱۴۰۱
معرفی کورت ونه گات | شاید چنین می شد
ادبیات

معرفی کورت ونه گات | شاید چنین می شد

۲۹ تیر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربحث‌ترین‌های هفته

ساخت دو انیمه سینمایی از سری هایکیو تایید شد

ساخت دو انیمه سینمایی از سری هایکیو تایید شد

۲۲ مرداد ۱۴۰۱
موسیقی متن انیمه حمله به تایتان

موسیقی متن انیمه حمله به تایتان

۲ تیر ۱۴۰۱
Red Dead Redemption 2

آموزش بازی Red Dead Redemption 2 | چگونه بازی را ذخیره کنیم

۱ دی ۱۳۹۸
پخش فصل جدید انیمه هایکیو برای پاییز تایید شد

پخش فصل جدید انیمه هایکیو برای پاییز تایید شد

۳ مرداد ۱۳۹۹

درباره ما

رسانه پی اس ارنا، چندسالی است که در زمینه بازی‌های ویدیویی، سینما و سرگرمی‌های الکترونیک فعالیت می‌کند؛ وب‌سایتی که با درنظر گرفتن ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مجموعه باشگاه ورزش‌های الکترونیک ایستگاه بازی در شهر یزد، توجه ویژه‌ای به ورزش‌های الکترونیک، بازی و سینما دارد.

پادکست گپ و گفت

پادکست «گپ و گفت»، بخش محتوای شنیداری وب‌سایت پی‌اس ارنا است که از سال ۱۴۰۰ فعالیت‌اش را آغاز کرد. این پادکست با هدف قرار دادن ارائه محتوای تحلیلی،‌ فرهنگی و آموزشی در حوزه هنر و سرگرمی، در قالب گفت و گو، قصد دارد تا علاوه بر تولید محتوا، به پادکستی شنیدنی تبدیل شود.
ورود به پادکست

  • درباره ما
  • تبلیغات
  • تماس با ما

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • بازی
    • اخبار بازی
    • اخبار فناوری
    • مقاله بازی
    • نقد بازی
    • راهنمای بازی
    • لیست بازی
    • معرفی بازی
    • تاریخچه
    • مصاحبه
  • سینما
    • اخبار سینما و تلویزیون
    • لیست فیلم
    • خواندنی‌های سینما
    • نقد فیلم
  • تلویزیون
    • مقالات سریال
    • نقد سریال
    • معرفی سریال
    • لیست سریال
  • انیمه و انیمیشن
    • خواندنی‌های انیمیشن
    • معرفی انیمه و انیمیشن
    • لیست انیمه و انیمیشن
    • نقد انیمه و انیمیشن
    • اخبار انیمیشن
  • ادبیات
    • اخبار کتاب
    • پیشنهاد کتاب
    • خواندنی ‌های کتاب
    • لیست کتاب
  • اختصاصی
    • چه خبر؟
    • زیروبم
    • پادکست

کلیه حقوق برای پی‌اس ارنا محفوظ است.

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟ ثبت نام

فرم های زیر را برای ثبت نام پر کنید

تمام فیلدها مورد نیاز است. ورود به سیستم

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
eskort eskisehir -
merit king
- eskort mersin -

Personel Sağlık

- betsat - tempobet -

pinbahis

- maltbahis - lidyabet -
perabet
- vbet -

betexper

- casinoslot - betitbet - megapari