پس از مدتها انتظار بالاخره سری بازی دد اسپیس برگشت و ریمیک بازی Dead Space در رویداد EA Play Live معرفی شد و حالا اطلاعات جدیدی دربارهی بازی منتشر شده. با پی اس ارنا همراه باشید.
پس از گذشت هشت سال از عرضه آخرین نسخهی بازی Dead Space، این فرچایز بالاخره قرار است تا با بازسازی (Remake) کردن Dead Space اصلی یک بازگشت قدرتمند را تجربه کند. مسئولیت ریمیک کردن بازی با Motive Studios است که میخواهد بازی را بهطور کامل، از ابتدا با استفاده از Frostbite Engine بازسازی کند. بازی قرار است تا در تاریخ نامعلومی برای کنسولهای نسل نهمی عرضه شود و تهیه کنندهی ارشد بازی و Creative Director بازی گفتهاند که بازی به نسخهی اصلی آن وفادار خواهد ماند. Campos-Oriola بهعنوان Creative Director در این باره گفتهست:
ما ریمیک کردن رو با طراحی مراحل اصلی، از بازی اصلی شروع کردیم. یه چیز بامزهای هست اینکه شما میتونید یهسری از چیزهایی که توسط تیم برای ساخت سفینه تکرار شدن رو ببینید. توی فصل اول بازی یکسری راهرو میبینید که قرار بود اینها از همون اول به همین شکل دربیان، اما در ادامه میفهمید که چرا نشد و بهخاطر محدودیتهای فنی عوضاش کردن.
او در ادامه دربارهی باقی عناصر تشکیلدهندهی بازی مانند گیم پلی و موسیقی و دیگر چیزها توضیح داد که همهچیز مانند نسخهی اصلی بازیست، اما مجددا ساخته میشوند. Campos-Oriola دربارهی تجربهی نسل نهمی بازی گفت:
ما این هدف رو داشتیم که یک تجربهی عمیق از نسل نهم بهواسطه بازی بهتون بدیم. یعنی از اول کار که شروع میکنید به بازی کردن تا آخرین صحنه که Creditها رو میبیند، از تمام ویژگیهای این دو کنسول استفاده شده باشه. نمیخوایم هیچچیزی مثل کات شدن یم بخش بازی شما رو از عمق ماجرا بیاره بیرون (منظورش استفادهی از SSD است). بازی قرار نیست هیچ لودینگی داشته باشه. هیچ لحظهای توی بازی نخواهد بود که تجربهی شما رو بازی متوقف کنه. شما از اول تا آخر بازی رو میتونید بهصورت یکپارچه تجربه کنید.
یکی دیگر از عوامل پروژه در این باره گفت:
هدف اصلی ما اینکه شما رو توی جهان بازی غرق کنیم، بهطوری که اصلا نتونید کنترلر رو زمین بذارید یا به تخت خواب برید. Dead Space یک بازی ۶۰ تا ۱۰۰ ساعتهست و ما میخوایم کاری کنیم که شما توی بازی غوطهور بشین و توی یکبار بازی کردن، کل داستان رو پیش ببرید.
یکی از نکات کلیدی دربارهی بازی، UI آن یا به عبارتی دیگر رابط کاربری بازیست. دیگر خبری از منوهای جداگانه برای چیزهای متفاوت نیست، بلکه همهچیز و هر اطلاعاتی که لازم است در صفحهی اصلی نمایش داده خواهد شد. دربارهی بازی توضیح داده شدهست که جهت حفظ DNA بازی اول، سیستم نورپردازی و انعکاس آن بهشکلیست که اتمسفر بازی را برای بازیکن به ارمغان بیاورد و همچنین آن حس ترس همیشگی را برساند. دربارهی استفادهی از قابلیت 3D audio گفته شدهست:
هدف ساخت مجدد آن صداهاییست که شما به آنها عادت دارید، اما از طرفی هم قصد ارتقا و بهتر کردن آنها را داریم. ما تمام صداهای موجود توی بازی، از صدای نوار سلامتی گرفته تا صدای موجودات داخل بازی رو فراتر و بهتر از نسخهی اصلی ساختیم، اما مطمئن شدیم که به ریشههای بازی پایبند است.
بازی Dead Space Remake هنوز تاریخ عرضهی رسمی ندارد و باید برای آن منتظر بمانیم. فقط میدانیم که بازی برای کنسولهای نسل نهمی عرضه خواهد شد.
آخرین اخبار بازی را در پی اس ارنا بخوانید.