بعد از سالها سکوت، حال حداقل مشخص شده است که پروژه بعدی کن لوین (Ken Levine)، کارگردان بازی بایوشاک در چه سبکی خواهد بود. از آخرین باری که کن لوین، خالق سری بازیهای BioShock و تیمش، بازی جدیدی را عرضه کردهاند شش سال میگذرد. آخرین عنوانی که آنها منتشر کردند، بازی BioShock Infinite در سال ۲۰۱۳ بود و به دنبال آن، بسته الحاقی دو بخشی آن نیز با نام Burial at Sea در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. از آن زمان، نام این استودیو از Irrational Games به گوست استوری گیمز (Ghost Story Games) تغییر پیدا کرده و محدوده کاری آنها نیز به تجربههایی داستانمحورتر معطوف شده است. لوین که هنوز هم رئیس این استودیوست، قبلا گفته است که ایدههایی برای پروژه بعدی خود در نظر دارد ولی ما هنوز چیز به خصوصی از شکل و فرمی که این پروژه جدید به خود خواهد گرفت، نه دیده و نه شنیدهایم.

با این حال به نظر میرسد که سرانجام اطلاعاتی در این خصوص به دست آوردهایم؛ اطلاعاتی که به یکی از کلیدیترین جزئیات درباره بازی بعدی لوین اشاره دارد. با توجه به آگهی شغلی که توسط تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) منتشر شده، مشخص شده است که بازی بعدی گوست استوری در سبک شبیهساز سهبعدی است. این آگهی به مشخصات دیگری درباره بازی اشاره نکرده است با این وجود خواهان متقاضیانی است که علاوه بر آشنایی با سبک شبیهساز سهبعدی، با بازیهای تیراندازی و نقشآفرینی نیز آشنایی داشته باشند.
مطلب مرتبط: نسخه جدید بایوشاک در راه است
اگر چه بازیهای BioShock و BioShock Infinite، در درجه اول به عنوان بازیهایی در سبک شبیهساز همهجانبه مطرح نمیشوند، ولی دیانای این سبک در جای جای این دو بازی دیده میشود. این موضوع که لوین و گوست استوری به کار در محدوده این ژانر ادامه میدهند، این احتمال را بیش از پیش ایجاد میکند که آنها در حال بر روی عنوانی مرتبط با BioShock هستند.
با این وجود، این بازی جدید هر چه که باشد، در مقایسه با بازیهایی همچون BioShock Infinite یا BioShock، مقیاس کوچکتری خواهد داشت. تیمی که در گوست استوری گیمز در حال کار بر روی این بازی است، بیشتر از ۴۰ نفر نمیشود و این بدان معنی است که ساخت بازیهایی در مقیاس پروژههای قبلی، امکانپذیر نخواهد بود. در هر صورت، حتی دانستن این که گوست استوری در حال کار بر روی چه سبکی است، ما را برای این بازی جدید و مرموز کمی هیجانزده میکند.